lördag 4 juli 2009

Älvnäs.

Vi har nu bott i stugan i Älvnäs på Ekerö i några dagar. Vädret har varit underbart och vi har grillat, spelat sällskapsspel och eftersom det är sjötomt, badat flera gånger om dagen.
En av gångerna låg jag och flöt på min badring och plötsligt simmade en orm utmed min arm. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta men gjorde det förstnämnda.

Doris som fortfarande löper har hittat en passande kavaljer i grannhunden Bernard. Han springer lös och har fattat tycke för Doris så vi måste ha stenkoll nu så att det inte blir valpar.
Igår åkte vi hem och vattnade våra blommor och kollade posten och då passade vi på att ta med Doris klippsaker så nu är hon friserad och fin, så det är inte undra på att Bernard är intresserad.

På vägen tillbaka hit fick även Lasse och Alva klippa sig i en av Vällingbys frisersalonger så nu är det bara jag som har min ovårdade kalufs kvar (Adam blev klippt på Öland).

För ett par veckor sedan blev jag intervjuad av en journalist från tidningen M-magasin angående fotoutställningen vi deltog i. Tidningen med artikeln finns nu ute i tidningshyllorna. Både artikeln om mig och Dossyster, som också finns med i tidningen, var väldigt bra. Köp och läs M-magasin, en trevlig och bra tidning utan en massa reklam.

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Ormar som simmar är snokar...inte farliga, men kanske lite läskigt ändå...Finns det inga kyskhetsbälten till små hundar? ;) Förstår att herr Hund är intresserad när hon är nypermanentad (eller bara klippt kanske?) ;)

Mimmi sa...

Det kan vara andra simmande ormar har varit med om en zickzack mönstrad badkompis....trots at de sägs att det bar är snokar som kan simma !! Men de kan ju inte bitas i vattnet!!

Löpande hunddamer kan också vara intreserade det är inte enbart herrarnas privilegium att visa intresse.

Mette sa...

Du skriver så bra Ulrika.Även om du säkert hört det förut så mår du nog inte dåligt av att höra det 1 gång till,eller?
Ang ormen.Såg du vad det var för sort?Alla ormar kan ju simma och det hade inte varit mysigt att simma tillsammans med en huggorm.
Fast visst hoppar man till.Tufft att bara skratta.Jag vet inte hur jag skulle reagerat själv,trots att jag gillar ormar skarpt.Fast jag vill gärna veta var jag har dem,så att säga.
Härligt att höra att ni har det gött(gött:göteborgska)du vet.
Kram Mette

Anonym sa...

Fick M magasin i veckan. Vackra bilder. Ha en fortsatt skön sommar. Hälsningar från Vinsta som snart byts ut mot Roslagen

Anonym sa...

Du är bara helt underbar och det är så roligt att få läsa din blogg!!! Kram Laila ;)