lördag 11 juli 2009

Fjäderholmarna.

Igår eftermiddag tog vi Wembley till Nybrokajen för vidare färd med färja till Fjäderholmarna. Efter att ha varit regn, blåst och mulet på förmiddagen så klarnade det upp och blev varmt och soligt på eftermiddagen. Dock blåste det ordentligt fortfarande.

Vi hittade ett bord med fin utsikt där vi åt vår medhavda laxröra (rökt lax, kokt färskpotatis, gräddfil, majonnäs, dill och en skvätt lime), drack apelsinjuice och avslutade med några rutor Marabou mjölkchoklad Nonstop.

Under tiden vi väntade på att föreställningen, Bruden som visste för lite, skulle börja skrapade vi några Trisslotter, åt godis och tittade på folk.Teatern var väldigt rolig och bra. Det är en speciell känsla att se teater utomhus, vad som helst kan hända. Rätt som det var började några måsar föra ett väldigt oväsen och då tog skådespelarna med det, helt improviserat, i dialogen.

Nackdelen (men även mysfaktorn) är att man måste åka färja dit. För vi hann bli ordentligt nerkylda under tiden vi väntade på färjan som skulle ta oss tillbaka till Nybrokajen. Vi kom nämligen inte med den första färjan som gick efter att teatern slutat utan fick vänta en timme på nästa. Men vi hade sällskap av några i ensemblen...Tack älskling för en fin och mysig födelsedagspresent!

6 kommentarer:

Speedgirlgirl sa...

Du är med i min blogglista nu. Gillar verkligen din blogg. Du visar att livet kan fortsätta fast man har cancer. Min mamma har haft de men är frisk nu. Kramar från Petra

Unknown sa...

Hej! Du bara gör mig sååå glad och jag tycker att du är sååå underbar. Vill bara att du ska veta att du gör mig glad! Massor med lyckokramar från mig till dig och hela din familj!!! Jag önskar så att du får stanna länge, länge, länge hos de dina! Kramar Laila

Jag är Elisabeth sa...

Nu har jag ju redan mailat dig men måste göra ett inlägg efter dina härliga bilder här. Kylig men fin sommarkväll ser det ut att vara. Himlen är ju alldeles klar!? Här bara regnar det. Din man verkar underbar och ni ser så kära ut.
Funderarat på Fjäderholmarna länge. Kanske ska göra slag i saken.
Nattikramen

Anonym sa...

Du ser så frisk och fräsch ut! Jag tänker ofta på dig och önskar av hela mitt hjärta att du tillfrisknar och får leva ett långt lyckligt liv med din fina familj!

Karin i Malmö

Amlon sa...

Vad fint ni verkar ha det. Jag bli glad ända in i hjärteroten av att se det! ♥

Kramar!

gunbritt sa...

vad fina kort du har.