lördag 18 juli 2009

Aspö.

Nu är vi tillbaka på fastlandet igen efter några underbara dagar på Aspö. Vi har haft strålande sol, blå himmel, lite blåst (ibland lite mer men vi har ju trots allt varit i skärgården) och 18 grader i vattnet.Dagarna började med frukost på verandan sedan tog vi med oss en korg med diverse godsaker till bryggan.Där blev det bad, bokläsning, mycket prat, suktandes av alla STORA båtar/yachter som gled förbi och en och annan tupplur.På kvällarna har vi ätit och druckit gott, spelat spel (främst yatzy), slagits med livsfarliga spindlar och nattfjärilar som hotat bygga bo i Ostmannens hår och haft så trevligt man bara kan i goda vänners lag.Vi hade delat på matansvaret, så vår uppgift var att stå för två middagar och efterrätterna och deras blev sådeles två middagar och frukostarna.
Eftersom vi inte kan komma på Ostbebisens ettårsdag om några veckor blev en "efterrätt" jordgubbstårta och överraskningskalas med paketöppning (även jag överraskades med paket).Lära-gå-vagnen blev väldigt populär, mjukiskrabban kan nog fungera både som gosedjur och kudde och badcapen blir nog skön att få om sig efter ett uppfriskande Aspöbad.

Det har varit några härliga dagar som jag önskar alla fick vara med om. Men min blåa himmel skymdes av ett grått moln. Min snyltgäst har gjort sig påmind, ganska ordentligt. Jag har haft ont i ryggen, magen (levern?) och huvudet. Jag vill kunna klara av att vara social och glad som jag brukar och inte klaga eller gnälla. Det är svårt att inse att jag inte klarar av "livet" som förut. Det gör mig ledsen.

I morgon åker vi och hämtar vårt lilla djur och njuter av en annan skärgård några dagar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Vilken tur ni har kunnat njuta av sol, bad och god mat. Synd att du behövt ha ont...Hoppas det har blivit bättre. Jag blir så glad av att läsa hur du trots allt njuter av livets goda, och tar tillvara på alla gyllene tillfällen. Jag måste bli bättre på det, trots att jag blivit mycket bättre än förr. Kämpa på och fortsätt njuta, det är du värd!!! Många kramar Milla

Mette sa...

Jag tycker du är otroligt duktig.
Kram Mette

Anonym sa...

Vad trist att du har haft ont igen! Jag instämmer i Millas kommentar: härligt att du ändå kan njuta av livets goda, av sol, mat, bad, goda vänners sällskap och din fina familj! Hoppas det onda snart går över och försvinner för gott!

Styrkekramar,

Karin i Malmö

Anonym sa...

Önskar precis som övriga kommentatorer? att du ska slippa ha ont och få vara "frisk" så länge som det bara går, och sen hoppas att man hittar bra bromsmediciner som håller sjukdomen "sovande"!

Du verkar vara en så trevlig person, önskar dig allt gott!!!

Anonym sa...

Hej, nu är vi hemma igen å har just "läst ikapp" dina bloggar (saknar dom när vi är borta) både roligt o tråkigt att läsa, men vi är iaf glada över att ni fick så fina dagar på Aspö å så hoppas vi att värken ska försvinna så Du kan njuta av sköna sommadagar, Hjärtekramar till vår tjej från Ma o Pa

Anonym sa...

hej ulcrica.

nu var det evigheter känns det som, sedan jag läste din blogg senast.
ser att du ialla fall haft en bra sommar hittills med sol, bad o goa skratt ivänners o familjens lag. precis som en sommar ska vara.

hoppas allt är bra annars också. kramar

Petra sa...

Och vi är tillbaka på Aspö igen efter lördagens festligheter på fastlandet. Saknar er här. Ostbebisen tittar längtasfullt på dörren och hoppas att ni ska komma in och heeeeeeeja.

kramar