onsdag 22 juli 2009

80-talet.

Nu är det inte många dagar kvar innan Adam och Alva kommer hit igen. De har då varit hos sin pappa i tre veckor och jag tyckte det lät som en evighet, men hittills har tiden gått fort.
Vi pratar med dem lite då och då för att hålla oss uppdaterade om var i Sverige de befinner sig. De har varit i Bollnäs, på "landet", Adam har varit i Göteborg på Gothia Cup och Alva har campat på Öland med farmor och farfar.

Lasse och jag brukar ofta berätta för barnen hur det var för oss när vi var i deras ålder och de tycker att det var en konstig tid vi levde i.
Det fanns inga mobiltelefoner eller godis på lösvikt, man hade endast två kanaler på TV att välja mellan och man ägde ingen dator, det fanns inte så många radiokanaler eller något Youtube, det fanns fem- tio- och tjugofemöringar och affärerna var inte öppna på kvällar eller helger.
Vi pratar om och lyssnar mycket på 80-tals musik och framför allt Adam tycker om den.
Men det som är roligast att berätta om (eller visa!) är hur vi såg ut och vad vi hade för kläder på oss...

När Adam fick hem sitt skolkort från sjuan tog vi fram våra och visade...

11 kommentarer:

Philippa Molander sa...

Hej :D
Jag har läst lite i din blogg, Du är väldigt bra på att skriva o få ihop bra texter!
Va stor Adam och Alva har blivit! :P
Har Adam Facebook? :)

// Philippa ( Lindas dotter )

Yvonne sa...

Visst är det kul att jämföra gamla kort...det finns nån sida där folk har arrangerat bilder där de sitter/står likadant som när de var små, med liknande kläder. Det var väldigt kul bilder vet jag. Och jag har samma frisyr som för 40 år sedan...vet inte om man ska skratta eller gråta ;) Kram på dig!

Therese Sagstedt sa...

Hej! Halkade in här genom Sabinas blogg som jag följt, köpte och läste er bok igår kunde inte lägga den ifrån mig förräns jag var på sista sidan. Tack för allt ni delat med er. Hoppas att du får en underbar sommar, Kramar Therese

Amlon sa...

Åh, ljuva 80-tal! ;)

Helene sa...

Å Jiiisus detta 80-tals krull ;o)
Jodå jag hade snarlik frissa själv haha.
Konstigt det känns ändå som det inte är så himla länge sedan, men börjar man räkna 10, 15...nej stoppar där.
Kram till er alla

Anonym sa...

Krullfrissa hade även jag....:))
Men vad söta ni är alla tre!
Kramar Siss

Jenny sa...

Åh va kul med bilderna:o) Man ser likheterna mellan dig och Adam.

Lasses hockeyfrilla är bedårande:o)

Kram!

Jag är Elisabeth sa...

Trodde det skulle komma gamla fula kort som på mig själv i högstadiet med värsta hockeyfrillan och svart kajal... men herregud, du är ju hur vacker som helst!!!
Och du, du glömde skriva att våra festisar var trekantiga.:)
Nattikramen från Elisabeth
Vi måste verkligen ses i höst.

Anonym sa...

Så söt du var då också! Hur går det, har du fortfarande ont? Hoppas inte!
Kramar, Karin i Malmö

gunbritt sa...

vad fina kort du har

Unknown sa...

Nämen 80-talet, det var väl nyss det! Känns som igår ajg hade tuperad lugg, randig båttröja och pösjeans, härliga 80-tal, det var rätt sorglöst! Och vilken pingla du var Ulrica, var du skolans populäraste tjej eller? Själv var jag ju arg, mörkhårig så det är nog ingen som ritade hjärtan runt mig i skolkattalogen. Det har gått rätt bra för mig ändå :-)

Det låter som om du har en rätt skön sommar och vad fint ni får i trädgården.