söndag 20 juli 2008

Mod.

Jag vet att jag, genom mitt sätt att vara under min sjukdom, har berört och påverkat människor. De tycker att jag är så stark, öppen, modig och positiv.

På Alvas avslutning i våras så vinkade hennes fröken på mig och jag gick fram till henne. Hon stack då ett litet paket i min hand sådär lite i smyg (de andra föräldrarna ville kanske också ha om de såg). I paketet var det en sådan där liten bok, ni vet om tänkvärda saker, typ En deppig dag, Om kärlek, Till mamma osv.
Min hette Tänkvärt om mod, och jag har hittat en liten vers (vuxenpoäng!!!) som passar så bra på mig och vad jag står för:

Mod tar sig många uttryck.
Det finns fysiskt mod, det finns moraliskt mod.
Så finns det en ännu högre form av mod-
modet att trotsa smärta, att leva med den, att aldrig låta andra veta om den och att trots allt finna glädje i livet, att vakna på morgonen med entusiasm inför den kommande dagen.

That´s me!

I morgon kommer Adam och Alva, mina kärlekar.

Inga kommentarer: