lördag 26 juli 2008

Mera båt.


Ännu en härlig dag på sjön. Den här gången åkte vi lite längre bort och hittade en mysig liten vik in mellan två berg (och lite vass). Synd bara att vattnet har börjat blomma för det var lite halvsunkigt vatten, men det hindrade inte oss från att ligga i mest hela tiden.
Även Ma och Pa hittade dit med hjälp av barnens beskrivning, så Softa (vår båt) behövde inte ligga ensam inkörd i vassen utan hade Andra bredvid sig.
Barnen hade med sig en gummibåt som de pumpade upp och hade jättekul med (ja,mormor med för den delen).
Efter en hel dag på sjön så är man rätt mör i kroppen, så vi får se vad som händer imorgon.

Makarna Cederling har som sagt vissa meningsskiljaktigheter ang. semesteraktiviteterna.
Jag ville att vi skulle åka någonstans under en längre period när barnen kom hit medan Lasse tyckte vi kunde göra dagsutflykter. Jag vill utnyttja vår lediga tid vi har tillsammans, dagsutflykter kan man göra på våren eller hösten.

Dessutom ska det lagas mat, tvättas kläder, städas, handlas m.m precis som vanligt när man bara är hemma. För mig är det värdefullt att slippa allt sånt för någon vecka eller två.
Jag vill inte direkt säga att vi är osams (utan jag har förlikat mig med mitt öde...)men jag känner mig lite irriterad, missnöjd, snarstucken ja, kalla det vad ni vill.

Nu tycker jag att det är upp till Lasse att komma på "dagsutflykter" och hans förslag för i morgon lyder: åka in till Gamla Stan och promenera, köpa nån glass, titta in i några mysiga små bodar.....????? Oh yeah, that thrills me so. I 32 graders värme.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig bild jag blir riktigt avundsjuk.
Jag läser din blogg flera dar i veckan och blir berörd av allt du skriver och känner med dig.
Hur går det med Alva?
J.E