måndag 7 juli 2008

Grattis Doris.

Så här liten var hon, vårt lilla djur, när hon flyttade hem till oss och blev en i familjen Cederling. 8 veckor gammal och idag blir hon 10 månader. Vad tiden går, vi har redan haft henne i 8 månader. Vad mycket jobb, kärlek, oro, glädje och sällskap...

Valpperioden var skitjobbig tycker jag (kan bero på att jag påbörjade en ny tuff omgång med cellgifter och renoverade badrummet samtidigt...eller?). Hon ville ha min totala uppmärksamhet hela tiden och lämnade inte min sida, jag var med henne när hon bajsade ute och hon var med mig när jag bajsade inne. Precis som när barnen var små, då var man heller aldrig själv på toaletten.

Hon skulle ha mat ofta, bli rumsren och öva på att vara ensam korta stunder. Jag kände mig helt kvävd. Men det lönade sig, nu är hon världens gulligaste/bästa hund med värsta underbettet!

Nu måste vi bara lära henne lite allmänt hyfs, hon undrar fortfarande om katter och höns är mat eller kompisar, fast vi sagt det till henne.



Idag firar vi med leverpastej... mums!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hejsan, nu "bloggar" jag.....
Har lyckats logga in med bloggkonto och allt..oj,oj,
Vilken fin sida du har. Jag gillar bilder...känns närmare härborta då....
Mamma och Uffe packar. Hästarna står i regnet och mumsar. Jag jobbar inte förrän ikväll.
Rocky-Ruben äger nedervåningen.

Kram

Annelie sa...

.....här kommer en till hälsning från Jac Gnutt........

jag har lyckats läsa ditt mail på telefonen, nu får jag hjälp att svara...

Näsan rinner, jag ska dammsuga, mamma röker, katten river mina fötter....jag vill hem till "allsången" ikväll...

Nu går jag ut och hostar upp katthåren...

ses snart


kram