måndag 14 juli 2008

Busstrejk.

Idag när jag hade gjort skelettscinten så skulle jag träffa de andra tjejerna i boken. Lasse som var med mig på röntgen vinkade av mig och tog Wembley hem. En av tjejerna mår inte så bra just nu, utan är inlagd på Radiumhemmet, så vi träffades där. Men trots det så blev vårt möte som vanligt väldigt trevligt.
Timmarna gick och jag började känna av jet lag, med andra ord, jag ville hem!

Lasse hade sagt att han kunde hämta mig om jag ringde när jag ville hem, men jag tyckte att jag minsann kunde åka kommunalt hem.
Det var ungefär två år sen sist så det kunde ju vara trevligt...
Vad jag inte visste var att det var busstrejk, så en sträcka som med bil tar tjugo minuter tog med buss två timmar!

Jag vet inte vad de strejkar för men för guds skull, ge dem vad de vill ha...

Inga kommentarer: