lördag 19 juli 2008

Häxjakt.

Från och med den 1 juli 08 så sänker försäkringskassan sjukpenningen med 5% till 75%.
Man kan, om man är RIKTIGT sjuk och kommer att dö inom ett par månader, ansöka om att få behålla sin nuvarande sjukpenning på 80%.
Så nu är frågan om jag ska ansöka om 80%, sluta kämpa för mitt liv och hoppas på att dö inom några månader. Eller sänkas till 75% och försöka leva ett så rikt liv (utan pengar...!)som det bara går och hoppas att jag får många härliga år till?
För det är inte gratis att vara sjuk. Alla resor fram och tillbaka till sjukhuset, parkeringsavgifter, mediciner, ev. hjälpmedel och ibland specialkost (som är svindyrt!).
Hoppas att inte försäkringskassan har fått nys om min blogg och läste inlägget igår, för då skulle jag väl anses för frisk för att få någon sjukpenning över huvudtaget...

Dagens måste: Min man!

Inga kommentarer: