tisdag 15 juli 2008

Båthund.


Ännu en dag att lägga i min chokladask.
Idag har vi varit ute med båten. Vi åkte ut till Ormön, vi kallar den så för det bor så många snokar där. Men hur jag än letade kunde jag inte hitta en enda idag. Synd, för det är den enda spänning jag har i livet!
Doris var med, hon tyckte att det var på tok för mycket vågor idag. Annars accepterar hon det mesta som vi tar med henne på, eller sätter på henne. Säkerhetssele i bilen, Sverigedräkt på fotbollsfesten, flytväst på båten eller röd tofs på julafton.
Efter båtutflykten hade vi sådan tur att ma och pa bjöd oss på middag, grillad lax och potatis. Och det bästa av allt... efterrätten, nån slags paj med bär på. Mums!
Jag försökte förklara för dem hur det liksom svider långt bak under tungan när jag ser något gott. Någon som känner igen sig?? Jag var ensam i det sällskapet i alla fall.
Dagens måste: Allsången på Skansen med E-type. Darling!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillade efterrätten..... å framförallt kul att ni kunde komma.....nu är vi klara med diskenisken å vi ska gå till sängs, gonatt´ P o K från oss

Anonym sa...

ang. kommentaren igårkväll; jag var nog lite trött med tanke på stavningen av disken, eller trodde du att jag " skojade till det lite " hoppas allt är bra med er alla 3, kramar från Ma o Pa

Emma S sa...

vHej där! Nu har H berättat att du har en blogg så nu har jag en till att läsa regelbundet. Kram