tisdag 22 juli 2008

Morgonmys.

Det är så skönt på morgonen för jag (och djuret) går upp före resten av familjen. Jag skulle egentligen också vilja sova riktigt länge men jag måste ta min medicin vid en viss tid varje dag och sen måste det gå ett antal timmar innan jag får äta. Men det är så härligt att få en stund för mig själv att stöka omkring på, innan cirkusen börjar.

Idag har fixandet fortsatt och jag har kommit fram till att jag inte behöver Bygglovs-Matte för jag har den ultimata mannen, både snygg och händig!

Sommarkvällen har vi spenderat ute på Kärsön med lillebror Daniel. Först en frisbeegolf runda, sen ett dopp i det blå för Adam och Alva (varför har inte barn någon känsel i kroppen?) och därefter avslutades kvällen med fika i gröngräset. Mycket trevligt för alla inblandade.

Vad gör man åt en liten flicka som är SÅ ledsen för att hennes mamma är sjuk och kan dö? Som säger att hon inte vill leva längre om mamman dör? Hon är orolig över vem som ska bry sig om henne sen? Som är så arg och ledsen att hon vill göra dumma saker säger hon.
Hur tröstar man den lilla flickan när man själv är ledsen över allt hon är ledsen över?

Inga kommentarer: