onsdag 30 juli 2008

Getingstick.

I morse var vi alltså på Radiumhemmet och fick positiva besked, men det är inte alla i min närhet som får det just nu.

Min ena boksyster har fått besked om spridning efter symptom som tydde på det, och behandlas nu akut för det. Hoppas hoppas hoppas att det ger resultat.

Min andra boksyster har påbörjat en ny behandling efter att den förra slutat att fungera, och hon ska få sin "dom" på fredag. Funkar, funkar inte. Hoppas hoppas hoppas att den gett resultat.

Min cancerkompis (jag fick kalla henne så!) kämpar också med spridning av sina tumörer, trots medicinering, och ska börja med sin,förhoppningsvis, nya effektiva medicin nästa vecka. Hoppas hoppas hoppas att även den ska ge gott resultat.

De tre finns i mina tankar hela tiden. Jag skulle göra vad som helst för att de ska få må bättre. Jag skulle vilja att de kunde njuta av sommaren och av deras barn/män.
Jag kan inte riktigt känna mig lugn trots bra besked, för det som drabbar dem nu, kan drabba mig när som helst. Jag vet inte vad som lurar i min kropp.

Apropå kropp...röv.

Softa fick tillbaka sin motor idag. Vi blev av med 3000 kronor. Under tiden motorn sattes på plats så passade Doris på att bada och då slog en geting till och stack henne i tassen. Åh, stackars henne, hon fick så ont. Men å andra sidan har hon aldrig varit så lugn... Så man kanske skulle ta patent på getinggift, för lugnare hundar, barn, äkta män eller elever.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriver de jag ofta tänker, men de känns skönt att ha en liten heja klack inför beskeden........

Kramis Sabina (boksyster)