tisdag 8 juli 2008

Frisläppt

Nu har jag precis kommit hem från sjukhuset där jag blivit frisläppt från alla slangar efter cellgiftsbehandlingen. Vi hade en riktigt trevlig stund där, Lasse och jag. Det låg en "cancerkompis" (får man säga så??!) i sängen bredvid så det blev många härliga skratt.
Ni vet ju hur jag kan gå igång... Den här gången såg vi framför oss hur Lasse, efter min ev.bortgång, går omkring på behandlingsavdelningarna här på Radiumhemmet för att ragga. Han har ju en förkärlek till just cancerpatienter... Erkänn att ni också småler.

Alla väskor står packade och Doris är redo för en egen semester hos Lasses syster i närheten av Arkösund.
Måste avsluta nu för Lasse väntar på att få gömma datorn för ev inbrottstjuvar. Vad gullig han är ändå!

Nu ska vi till Danmark!
Hej så länge.

1 kommentar:

Marie sa...

Hallå där tjejen - det är jag, din cancerkompis här.. ;-)

Jag lyckades till slut få till en identitet jag med, så jag kan lämna en kommentar till dig. Jag vet ju att ni inte är hemma ännu, men då har du något att läsa när du kommer hem om inte annat.

Det var kul att träffa er båda igår, och verkligen superroligt att se att du verkar må så bra och på så sprudlande humör!! Underbart att se, själv var jag lite "grå" och tyst men förhoppningsvis blir väl humöret bättre så småningom..

Jag har precis kommit hem efter att ha varit på såromläggning uppe på KS, min syster var med för att lära sig hur man gör, eftersom det är hon som får göra det när vi är i Grekland (Som jag dessutom fick höra har 42 grader och folk uppmanas att hålla sig inomhus!!). Kanske blir lite svalare tills vi kommer.. haha - önskedrömmar..

Hoppas ni har en supermysig semster i Danmark och så får vi höras igen när ni kommer hem!

Många varma kramar Marie