tisdag 29 juli 2008

Lasse 35 år.


Oj, vilken dag. Upp med tuppen för att sjunga för min Lasse som faktiskt fyller 35 år idag, det kan man inte tro. Han fick paket och grattiskramar i sängen av familjen (Doris lekte dokumentsförstörare...). Sen en snabb frukost och iväg till Viggbyholm för att lämna in Softas motor.
Planen sedan länge var att hyra ett släp och köra bort en massa skräp till Lövsta soptipp, så det var snyggt när Lasse skulle ha lite kalaskaffe här hemma.

Det blev emellertid lite stressigt då det var inbokat fika i Rosendalsträdgård klockan två med de andra för boken inblandade (det var innan motorn gick sönder). Tyvärr saknades en av mina boksystrar, (hon har blivit sämre och är inlagd igen) vilket gjorde mig väldigt ledsen.
Glädje på morgonen och sorg på eftermiddagen.

Jag har nu sett en liten del av den kommande boken, och jag lovar er...vilken kioskvältare. Så starka bilder och så bra text. Visst måste man ha releaseparty? Det gäller att ta till vara varje chans att partaja...
Nåväl, efter några trevliga timmar (varför går tiden så fort när man har trevligt/kul?) så bar det av hemåt igen för att förbereda nästa happening.

Vilken avlöpte i fräckisarnas tecken. En av gästerna hade nämligen med sig boken "Bert Karlssons bästa fräckisar". Och den föll mig verkligen i smaken. Får se om jag vågar dela med mig av någon här, för en del var riktigt grova. Men jag kanske kan mjuka upp er lite genom att smyga in ett snuskigt ord lite då och då. Pitt.

Nu gäller det att ladda om inför morgondagens läkarbesök och besked om min rygg. Vilken cliffhanger det blev.

Dagens måste: Paket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för en mysig kväll på nya altanen = "Lassekalas" å god paj, sitter å småler lite .... tänker på Enok Nitti..... den va kul !!! nu hoppas vi att det går bra imorgon ( rtg.svaret) du vet att Ma o Pa tänker på dej HELA TIDEN, kramar till er alla 5 från Hässelby

Anonym sa...

Ett STORT Grattis på födelsedagen till lasse (fast nu ser jag att klockan är över tolv, så nu är det ju egentligen dagen efter) så då får jag säga Grattis i EFTERSKOTT istället.. *s* ja, ett stort grattis hur som helst..

Vi hörs snart igen!

Varma sommarkramar från Marie