tisdag 11 augusti 2009

Trevligt.

Det är ny vecka och barnen har kommit hit. Vi är kvar i Sverige och får göra trevliga saker här.

Igår var vi på Kärsön tillsammans med Ma, Pa, min lillebror och hans tjej. Först hade vi picknick och sedan gick vi halva frisbeegolfrundan (vi skulle inte ha hunnit hela innan det blev mörkt). Kvällen avslutades med kvällsdopp och fika på bryggan. En väldigt trevlig kväll.
Idag har vi (tonåringen och hunden var hemma) varit hos familjen Jumbo och ätit lunch, gosat med Jumbobebisen och badat i poolen trots regnet. En väldigt trevlig dag.Tills jag lyssnade av min mobil och hörde att jag måste komma in till sjukhuset på torsdag för att träffa en läkare angående min hjärtkoll. Då ville jag kräkas. Jag vet inte vad de sett men mina fantasier är way out kan jag tala om. Och vår enda tanke är att vi i alla fall fick ha en lugn och skön sommar innan det här beskedet kom på vår sista lediga dag tillsammans.

20 kommentarer:

Catarina sa...

Jag håller alla tummar som finns för att det blir ett bra läkarsamtal på torsdag, utan några tråkigheter.. Tänk Ulrica, det kanske bara gäller ändring av medicin.. Hoppas, hoppas, hoppas..
Stora Kramen

Isabelle sa...

Det går förhoppningsvis jättebra. Det behöver inte vara ngt läskigt utan bara att de vill kolla ngt men jag förstår att det är obehagligt och att du blir orolig.
Jag tänker på dig.
Kram!

Anonym sa...

Hjärtcancer har jag då inte hört talas om än. Det kanske bara var byte av medicinen eller nåt. Håller tummarna hårt hårt så knogarna vitnar och tror på dig. Har alltid gjort. Styrka. Kram/M

Anonym sa...

Hej! Håller oxå tummarna för att det inte är något...Kramar Milla

Ps. Fina kort på er! Det ser ut som ni haft trevligt!

Kicki sa...

Oj... jag hajar hur det känns. Det bränner till i hela kroppen. Jag håller tummar och tår för att det inte är någon fara. Fan vad klantigt av läkaren att lämna ett sånt meddelande på mobilsvararen!

Tack för en fantastisk bok och en underbar blogg!

Hälsningar Kicki

sara sa...

har läst här mycket men inte kommenterat.. Följde även dossysters blogg... Jag håller alla tummar för att det inte är nått allvarligt på torsdag..
Kämpa på du ska klara detta
kramar

stora lilla j sa...

Åh, vilken tajming! :( Håller alla tummar jag har att det inte är något alvarligt, kan det inte röra sig om mindre saker, typ blodtryck, medicinering, sånt? Håll oss uppdaterade om du orkar, vi är många som tänker och hurrar på dig!!!

Kram,

Hilla (Sabinas kompis)

Anonym sa...

Även jag håller alla tummar och tår jag har att det inte ska vara så allvarligt som det är lätt att tolka in av ett sådant samtal.
Lycka till på tordag.
Kram
Helene

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Här kommer mitt första inlägg på din fina sida (av någon anledning kan jag inte kommentera hemmifrån men på jobb går det bra).

Mina tankar finns hos dig och din familj. Jag känner dock på mig att det inte är någon fara. Skönt att höra att ni har härliga sommardagar tillsammans. Det är ni väl värda!

Massor av styrkekramar och hållna tummar från mig! Birthe i Malmö

Anonym sa...

Jag håller tummarna!!!
Valeska

Angelica sa...

Sänder styrke kramar till dig. Håller tummen för att det inte är något allvarligt. Du och dina dossystrar ändrar verkligen synen på saker och ting i livet, tack för det.
Tänker på dig..
Kramar Angelica

Anonym sa...

Att uttrycka sig klumpigt på telefonsvarare och nästan orsaka hjärtstillestånd hos mottagaren är tyvärr inte helt ovanligt. Det kan mycket väl vara något som du inte alls hade behövt må så illa över som du troligtvis gör nu. Bedrövligt!
Sänder varma tankar
Marie

Anonym sa...

Nej, nej, nej, måla inte svart ännu! Det måste vara som någon före mig skriver, att det gäller ett medicinbyte. Jag håller alla tummar och tår (det ser lite konstigt ut när jag går men...) du förstår vad jag menar? Stora kramen från Bip

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig, jag tror inte det är nåt du behöver oroa dig för, hade det varit nåt riktigt allvarligt så hade du inte fått det på telefonsvararn

//M

Anonym sa...

Söta Ulrica!
Så där som läkaren gjorde gör man inte! Hur som helst önskar jag av hela mitt hjärta att beskedet är mycket bättre än vad du tror. Styrkekramar.
/ Sus

Anonym sa...

Håller tummar och tår för dig idag. Styrkekramar, Catharina

Amlon sa...

Tänker på dej idag! Lycka till!

Kram

josefine sa...

Åh vad jag håller tummarna Ulrica. Jag hoppas hoppas hoppas att det går bra idag.
Stor Kram, Josefine

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Har precis läst boken och fascineras av ditt och de andras livsöde. Vad grymt livet kan vara! Jag imponeras av det mod du visar genom att lämna ut dig och din sjukdom i blogg och i bokform. Det ger en tankeställare om att verkligen ta vara på dagen som kommer. Man lever här och nu och fullt ut och ingen vet vad nästa dag ger. Önskar dig allt gott! Kram från Anette

Anonym sa...

Även jag vill lämna några uppmuntrande och förhoppningsvis stöttande ord till dig idag. Jag hoppas att läkarbesöket har gått bra och att du får en lugn och skön kväll tillsammans med din familj. Kram!