fredag 21 augusti 2009

Delsbo.

Snoret rinner fortfarande men jag har inte ont i huvudet, halsen eller öronen längre så jag ska inte klaga.

Igår trotsade jag förkylningen och tog Wembley till Ikea för att köpa inflyttningspresent(er) till min kompis 40-åringen som får tillträde till sitt hus i Delsbo idag. Det blev en ljuslykta att ha på farstubron och 22 (?) ljusstakar med tillhörande ljus och en diskborste...

På kvällen kom Ma och Pa på en fika och lämnade sitt bidrag till husägaren.

Idag på morgonen har jag tvättat en maskin tvätt, gått en promenad med Doris och håller nu på att laga en Thaikycklinggryta.

Så fort Lasse kommer hem från jobbet ska vi fylla Wembley med inflyttningspresenterna, Ma och Pas påse, alla saker min Delsbokompis varit här och lämnat tidigare i veckan och inte att förglömma, Thaikycklinggrytan. Sedan bär det av mot nordligare bredgrader för att hjälpa till att flytta in.

Doris ska såklart också med, hoppas bara hon låter bli Delsbokompisens barns nyinköpta kaninungar annars blir det nog första och sista gången vi får komma dit...

3 kommentarer:

Maud sa...

Hi hi ja bäst att hålla hunden på avstånd......Önskar er en fin helg uppe i Delsbo.

Kram Maud

Anonym sa...

Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej! Trevlig helg! Kram Milla