tisdag 18 augusti 2009

Frågestund.

Fråga: Tänkte fråga om du vet hur det är med Hannes syster ???

Svar: I mars var det bra med henne. Bläddrade också i en tidning som hade en artikel om henne i somras och då verkade hon må bra.

Fråga: Vad hette afterrätten, kan man hitta receptet på internet?

Svar: Jag vet inte om du tänker på den vi fick hos Lasses kusin, en kladdkaka med små marshmallows i (sök på Tasteline), eller min där jag varvat sockerkaka med vaniljsås och blåbär. Båda var lika goda.

Fråga: När Sabina låg inne i slutet trodde man verkligen då att hon skulle kunna bli bra eller visste man utgången, vad är egentligen en dossyster? Sabinas familj uppdaterar ju hennes blogg med lite nyheter så man vet hur det går för dom med det gör inte Hannes hur klarar sig hennes familj vet du något?
Du är så fantastisk på att bara lägga undan dig sjukdom hur klarar man
det? Tacksam för svar.

Svar: När det upptäcktes att Sabina hade metastaser i hjärnan så gav hennes läkare henne 2-6 månader kvar att leva. När hon låg inne på slutet hade det gått 2½ månad. Jag tror att alla förstod hur utgången skulle bli även om alla hade hoppet kvar om ett mirakel.
Sabina och jag blev "Dossystrar" som en rolig grej när vi fick behandling i samma rum på Radiumhemmet vid ett tillfälle. Båda två hade dosor (Port-a-Cath) som vi fick cellgifterna i därav namnet.
Jag vet inte hur det går för Hannes familj.
Jag har inget speciellt knep utan försöker bara leva ett "friskt" liv den tid jag inte är tvungen att vara patient. Men även jag har svackor som jag inte tror någon är intresserad av att hamna i.

Fråga: Har Adam Facebook? :)

Svar: Nej.

Fråga: Hur går det, har du fortfarande ont?

Svar: Jag har lite ont i ryggen hela tiden och ibland hugger det till i levern men annars mår jag bra. Att leva med biverkningar och lite småont har blivit min vardag, jag vet inget annat.

Fråga: Hur sjutton orkar du hålla igång som du gör?! :D

Svar: Jag tycker inte att jag håller igång så mycket. Tvärtom, ibland får jag dåligt samvete för att jag inte gör tillräckligt mycket. Det är så mycket jag vill hinna med och uppleva.

Fråga: Är det Ravellis vovve??

Svar: Nej, det var en "lånehundvalp".

Fråga: Var köpte du Qi-mattan?

Svar: På en hälsokostaffär i Vällingby.

Fråga: Får jag fråga hur man kommer med på såna där andhämtningskurer eller vad man ska kalla det för?

Svar: Man ber sin läkare eller kurator om en remiss (men kan också betala själv). Andhämtningveckorna är två gånger per år och rehabiliteringsveckorna kan man komma på när som helst. Det är något jag verkligen kan rekommendera.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Vad jag vet så är det bra med Hannes syster "min kusin" med familjer har lite kontakt med dom men det var en tung dag igår för oss alla. sköt om dej nu o din familj varmar kramar från Anna i Dalarna

Carola sa...

Tack för svaret, hoppas att allt går bra med undersökningarna och att du kan länge till. Kram Carola

Carola sa...

Tack för svaret, hoppas att allt går bra med undersökningarna och att du kan skratta länge till. Kram Carola