söndag 2 augusti 2009

Kungligt.

I går var det som bekant fullt upp hela dagen. Adam var med min systers kille inne på Ica för att handla. Då träffade de Daniel Westling som stannade för att prata med dem (även min systers kille jobbar på Säpo). Adam verkade lite mallig när han talade om för oss hur han tog i hand och hälsade, men han hävdar bestämt att han inte bockade som vi retar honom för.

När han var mindre och fyllde år så blev han ibland ledsen över att min syster inte kunde komma på hans kalas för att hon jobbade. Han tyckte att Victoria också kunde komma med hem till oss och äta tårta. Det var inga problem. Jag tror Adam (när han var yngre) trott att hon var någon avlägsen släkting eller så till oss.

Därför var det inte konstigt när kungen och drottningen åkte förbi min systers hus här på Öland i sin nya Bmw för några år sedan (samma bil som han krockade med i en rondell i Norrköping några dagar senare). Och när kungen senare samma dag red förbi föll det sig helt naturligt för Adam att vinka och säga hej till honom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi hi! Man vet aldrig hur barn tänker...Många kramar Milla

Bippa sa...

Hahahhaha, underbara ungar!
Härlig blogg du har. Jag har varit inne här ett par gånger och summa summarum: Jag tycker du är en helt enastående människa. Fortsatt trevlig sommar! Kram