lördag 29 augusti 2009

Fredag.

Igår var det verkligen full fart, det ena avlöste det andra.
Efter Doris morgonpromenad, hon fick springa lös och leka med sina hundkompisar, så gick jag till Vällingby för att äta lunch med mamma och bebis Jumbo.
De senaste dagarna har min mage varit allt annat än bra så jag blev väldigt glad över att kunna peta i mig lite asiatisk buffé. Vi satt länge och åt innan vi passade på att uträtta några ärenden och som vanligt när vi ses hade vi väldigt trevligt.

Strax efter två ringde Lasse och talade om att han nu var redo att hämta mig för vidare färd mot båtklubben. Där skulle en båtmotormekaniker möta oss för att hitta felet på Softa.
Diagnosen, efter att ha stoppat in fingrarna tills han fick en stöt, blev två trasiga cylindrar.

Därefter åkte vi hem en liten stund. Adam, som nu blivit förklyd och varit hemma från skolan idag, hade överraskat Lasse (som sköter disken här hemma) med att diska och gjort fint på diskbänken. Ifall Lasse mot förmodan skulle ha missat vad han gjort så hade han för säkerhets skull skrivit en lapp också... Åh, vad gulliga barnen är ibland!På kvällen var Lasse och jag bjudna på Ostmannens 35-årsmiddag. Men innan vi åkte dit så åkte Lasse och Alva och handlade pizza eftersom hon och Adam skulle vara ensamma hemma. Under tiden gjorde jag mig i ordning och slog in paket.

Vi blev sena till middagen så jag kände mig lite lätt irriterad när Lasse körde 20 km/h under lagstadgad hastighet medan han glad i hågen satt och pratade. När han sedan, trots GPS:en, kör fel och ut på motorvägen igen så var det inte frågan om någon lätt irritation längre...
Efter en fantastisk middag (älggryta, helstekt potatis, stuvade kantareller och vitlöksfrästa morötter), paketöppning och några trevliga timmar hos Ostfamiljen åkte vi hem igen och jag stupade i säng vid midnatt.

3 kommentarer:

maria sa...

Hej Ulrica, har äntligen loggat in så jag kan kommentera. Beundrar dig så mycket. Du tar dig för saker även om inte allt är på "topp" just nu. Du verkar så pigg att jag undviker att tänka på dig som sjuk, sen i något inlägg skriver du något så man verkligen kommer tillbaka till verkligheten.Hoppas att du får många år med dina älskade barn och Lasse. MVH Maria

Millaz sa...

Låter som ni fick en väldigt god middag! Barn är helt otroliga ibland! Tycker det var företagsamt att sätta upp en lapp oxå! Kram Milla

Anonym sa...

Ville bara fråga hur gamla dina barn är?
Mvh Helena