tisdag 6 oktober 2009

Läkarbesök.

Förmiddagen har jag och Lasse tillbringat på Radiumhemmet och eftermiddagen har jag och Doris sovit bort i soffan.

Innan läkarbesöket hos Dr Lidbrink lämnade jag blodprov (som senare visade sig vara utmärkt) och passade på att hälsa på en sjuksköterska jag hade för ett år sedan. Men hon brukar nalla av min chokladask så jag hade inga spännande nyheter att komma med där inte.

Väl inne hos en genomförkyld Dr Lidbrink pratade vi om min mage. Vi tittade på de senaste bilderna av DT:n och både hon och jag tror att det är vätskan som är boven i dramat. Det kan vara så att det bildats mer vätska sedan sist så därför tidigarelägger hon nästa datortomografi.
Jag är också orolig över att jag kanske tillhör den kategori sjukskrivna människor som blir utan ersättning efter nyår. Men när Dr Lidbrink hörde talas om detta blev hon alldeles röd i ansiktet och väldigt upprörd. Hon sa att jag inte skulle oroa mig för det OCKSÅ och om det mot förmodan skulle hända skulle hon personligen ringa upp försäkringskassans högsta chef och PRATA lite. Det känns tryggt...

Vi pratade mediciner, biverkningar och vaccination mot svininfluensan, som inte är aktuell för mig eftersom jag får cellgifter som påverkar immunförsvaret och därför inte kan bilda några antikroppar.
Det kändes bra att gå därifrån upp på behandling. Jag har nog den bästa läkaren.

Sköterskan på behandlingsavdelningen var glad att se mig så pass pigg med tanke på förra gången jag var där. Både hon och jag skötte oss fint så besöket där gick smidigt.

Väl hemma igen bytte jag bara från de svarta gå-ut-mjukisarna till de lila hasa-hemma-mjukisarna för att sedan inta horisontalläge i soffan tillsammans med Doris. Vaknade bara till ur dvalan när Adam kom från skolan.

9 kommentarer:

Carola sa...

Känns skönt att dina prover såg bra ut idag.
Kram kram

Maria sa...

Läste om (förmodar jag), din dr Lidbrink i Tara!
Förjävligt att du ska behöva fundera på ev utebliven ersättning nästa år!! I mina ögon är nurvarande regeringförjävliga i sin klappjakt på sjuka och arbetslösa!Ni som är svårt sjuka skulle ju egentligen behöva MER i ersättning eftersom det absurt nog inte är speciellt billigt att vara sjuk! Skönt att proverna var bra!!

Anna sa...

Hej! Vad bra att blodproven var bra. Nu fick jag svar på en fråga jag glömde ställa till Elisabeth igår, ang. svininfluensavaccinet. Vad bra att du frågade! Tack!
Och visst var det vår läkare som var med i Tara.
Kram och krya på dej, Anna

Millaz sa...

Hej! skönt att proverna var bra! Nej man ska f.. inte behöva oroa sig för pengar när man är sjuk, när man redan innan oroar sig för så mycket annat...Många kramar Milla

Kicki sa...

Jag blir galen av denna hetsjakt. Det är inte klokt att man ska behöva oroa sig när man har nog med annat. Jag hoppas verkligen att du tog till dig av vad din Dr sa. Att hon kontaktar FK om problem. Du ska verkligen inte behöva tänka på det nu. Har nyligen läst din/Er bok. Många känslor. Sköt om dig stort!
Kram Kicki

Anonym sa...

Hjälper det med ny regering? Läste att de som tjänar 100 000kr i månaden oxå har jobbskatteavdrag. Det är inte klokt! Så skinnar man de gamla pensionärerna.Sjukskriven får man ej va, alla ska rehabiliteras. Det får ej finnas några sjuka.

Jenny sa...

Härligt att det såg bra ut och att du har en sån toppenläkare.

Många kramar!

Jag är Elisabeth sa...

Jag hade också Lidbrink för 11 år sedan då hon var på SÖS.
Tror nästan hon skulle komma ihåg mig om du nämde mitt namn. Jag var bara 25 när jag fick bröstcancer första gången vilket är ovanligt.
Nattikramen

Sandra sa...

Ååå, vad jag blir galen när jag läser om att du dessutom kanske behöver oroa dig för din ersättning! Det är ju fasen inte klokt.

Jag tycker det låter som du har en toppenläkare på alla sätt och vis.
Hoppas så innerligt att du slipper magont idag och får en härlig torsdag!
Jag och min lilla flicka ska hälsa på hennes blivande dagis. Spännande!

Kram Sandi