måndag 5 oktober 2009

Helgen.

Helgen har bara svischat förbi.

I lördags var vi på Jumbobebisens dop. En mycket stämningsfull tillställning med mycket sång och trevligt dopkaffe efteråt.Djur kan inte följa med på dop så Doris fick vara hos Ma och Pa i Hässelby under tiden.

Igår var det ett riktigt busväder med regn och blåst. Mellan skurarna planterade vi brokspirean vi köpte förra helgen. Det blev så fint. Hoppas nu bara att den hinner rota sig innan det blir tjäle i marken och att jag kommer få se den blomma nästa år.
Under tiden regnet öste ner gick vi in och rensade i våra förråd. Vi tog fram TV-bänken vi tänkte Adam ska ha i sitt rum, sorterade bland alla krukor, slängde gamla sparade tidningar, tvättade och vek in kläder.
Det var med ett riktigt gott samvete jag satte mig i soffan på kvällen och tittade på Ensam mamma söker tillsammans med Alva som kom hit igår kväll.

Adam däremot skulle kommit hit idag på eftermiddagen men blev försenad från Barcelona och har inte kommit än.

Idag har jag bekantat mig med min laptop och jag tror vi kommer att trivas bra ihop...

5 kommentarer:

Amanda sa...

låter som en bra helg ulrica, du hinner med mycket :) hoppas du mår bra annars trots omständigheterna. Kram Amanda <3

Carola sa...

Här har det vart höstväder också i helgen, jag gillar hösten då man känner ett inre lugn tycker jag.
Hoppas du och din nya dator ska bli vänner,
brukar ta ett tag innan man "lärt känna" varandra.
Kram kram

//K sa...

Lycka till hos doktor L imorgon, hoppas att du får tips och hjälp m "magen". Håller tummarna.

Vad mysigt med dop, det är fint och högtidtidligt på samma gång!

Kul att du fått en ny kompis som det klickar med ;).

Ta hand om dig

Jenny sa...

Hoppas det går bra hos doktorn idag!

Kramar!!!

Helene sa...

Tror också att du och din nya kompis kommar att ha jättemysiga stunder i soffan tillsammans.

Tänker på dig och hoppas du mår så bra som du kan.
Kram