måndag 19 oktober 2009

Inlägg från Lasse...

Hej alla bloggläsare. Jag förstår att flera av er undrar och är oroliga eftersom Ulrica inte skrivit något inlägg på ett tag.

Saken är den att Ulrica inte mår så bra för tillfället, varken kroppsligt eller psykiskt. Hon har haft väldigt ont sedan i onsdags och vi har i dag haft kontakt med doktor Lidbrink angående smärtan. Hon beslutade att vi direkt skulle upphöra med medicinen för att se om det är den som är boven.
Förutom de fysiska smärtorna har Ulrica under de senaste veckorna blivit mer och mer ledsen och är för tillfället inte alls så pigg och glad som hon brukar vara.

Det är jobbigt att se sin älskade på det här sättet och jag hoppas verkligen att Ulrica snart kommer att må bättre på alla sätt.

Och till er som undrar hur det är med vårt lilla djur kan jag berätta att hon mår finfint. Vi har inte hittat några sår på henne och hon verkar precis som vanligt.

110 kommentarer:

memilla sa...

Skänker tankar!!!

Anonym sa...

Hälsa o krama!!! /Lotta

Anonym sa...

Våra tankar är som ALLTID hos er, hoppas att allt ska bli bättre snart,Kramar från Mamma o Pappa

gladmymlan sa...

nä men vad sorgligt.ulrika är ju så positiv i sina fina blogginlägg, och som läsare luras man nog lite och tror hon är piggare än hon är.
så klart hon ska vila upp sig och inte tänka på bloggen, men du kan ju hälsa att vi är många här ute på nätet som tänker på henne. hon är ju sån go tjej! hoppas det är nåt tillfälligt och att det blir bra med medicinjusteringar och vila. krama henne från blogg-världen.
häls anna

Carola sa...

Tack Lasse för att du berättade, hälsa Ulrica med en stor varm Kram från mig, tänkte mycket på henne idag när jag badade på Mösseberg.
KRAM till er båda från Carola

Anna sa...

Tack för info. Skickar massor av varma kramar till er!
Anna, som vet hur det är...

Anonym sa...

Tack Lasse för info om Ulrica!
Precis som många andra bloggläsare har jag varit orolig och undrat hur det står till med henne. Har inte velat/vågat ringa....men mina tankar har ofta varit där i Vällingby.
Hoppas innerligt att Ulrica snart känner sig bättre och orkar skriva här på bloggen igen eller på FB.
Ge henne en jätte kram från mig och en varm hälsning till er båda!
Krya på kram från boksysters mamma

Anonym sa...

Tack för uppdateringen Lasse! Jag har kollat in på sidan flera gånger bara nu i kväll och undrat hur det är med Ulrica. Och varit orolig.

Alla sätt att få någon/sig själv upp ur en svacka är bra. Jag hoppas inte att hon är rädd för att prova ex SSRI-preparat. Även om de kallas för "lyckopiller" är det inte så på långa vägar. De tar bara bort (i rätt dos och rätt medicin) de djupaste dalarna.

Skickar massor med styrketankar till er alla!

Kram
Cat

Anonym sa...

Tack för att du berättar Lasse. Jag önskar så att Ulrica får må bra. Ni är bägge två hjältar.
Kramar,
Catharina

Josefine sa...

Tänker på er mycket. Kramar till er båda, Josefine

Helena sa...

Vill sända massor av stärkande kramar till familjen och hoppas på att Ulrika snart mår bättre! // Helena... en trogen tjuvätare i asken.

Anonym sa...

Tänker på dig Ulrica och hoppas att du snart mår bättre!
Kram från Johanna

Anonym sa...

Tack Lasse för att du tar dig tid att uppdatera oss som bryr sig om henne här ute i cyber.Det är värt mycket för man blir orolig även fast man är någon "okänd" som finns i hennes liv.

Tänker på dig gumman!!

Styrkekramar
Gabriella i skåne

Anonym sa...

Tack Lasse, för att du berättade och ge Ulrika en extra kram från hennes bloggläsare.

Anonym sa...

Tack Lasse för att du berättade! Vi är många okända som följer er kamp och vi önskar er många dagar tillsammans!
Kramar till er från Täby

Anna sa...

Att Ulrika inte mår bra psykiskt är förstås inte det minsta underligt. Att veta att man har en så allvarlig sjukdom och dessutom ha väldigt ont kan sänka vem som helst.
Du är en fin kille du, Lasse. Det har man ju förstått genom Ulrikas inlägg.
Skickar en cyberaxel att gråta mot.

Cece sa...

Kramar om och skänker tankar!

Anonym sa...

´Tack ni BÅDA! Vi tänker, undrar o bryr oss så.....
Plötsligt får livet lite propotioner.....slängde ur mig för en stund sedan på fb..." matte söker husse"...d va alltså dags att gå ut i höstkyla m hunden.... Nu kan jag gå gå 100 mil.....!
Helena, Åhus, Skåne

Tina I skåne sa...

Tack för att du orkar uppdatera. Skickar styrkekramar till hela familjen.

Anonym sa...

Skickar massor med kramar, ni vet att vi tänker på er. All kärlek...

Anneli o Johan

Anonym sa...

Hoppas ni kan ta en " chokladbit " var ur asken hela familjen och med den få mer styrka som i sin tur ger många glädjefyllda stunder.
Som så många andra är jag en som tar av locket varje dag på asken," smakar" en bit och tänker på er.
Varma tankar från Kristina

Ann Jolby Solander sa...

Varma kramar med hopp om att Ulrika ska få må bättre.

Skönt att det gick bra med vovven

Mvh Ann

Mimmi sa...

En orolig läsare tackar för informationen och sänder stora styrkekramar till er alla.

Helen sa...

Tack, Lasse för uppdateringen...precis som du säger så är många av oss inne och tittar till er flera gånger dagligen (kallas det att man är beroende??)...det är en så berörande blogg som jag inte kan slita mej ifrån....nu blev jag lite ledsen när jag läste detta...men ni verkar vara en sån underbar familj, och du verkar vara en sån go make...varmaste kramar till er alla och ge Ulrica en riktigt stor en från en bloggläsare i Malmö

Anonym sa...

Tänker på Dig Ulrika och hoppas du mår bättre snart!
Många kramar från en bloggläsare i Umeå

Anonym sa...

Tack för att du berättar Lasse, men åh, vad ledsen jag blir! Önskar så att det är medicinen som spökar och att det finns något alternativ till den. Livet är så orättvis och det gör mig så ont att Ulrica och ni ska behöva genomlida detta. Skickar de största och varmaste kramarna jag kan uppbringa till er!

Lova att du hälsar till Ulrica, Lasse, och säg att ALLA tummar är hållna!

Anonym sa...

Och inlägget ovan är från Birthe, det glömde jag skriva.

Kaffe och Mazarin sa...

jättestort tack till dig Lasse som uppdaterar!! blir ju lite orolig när det är tyst några dagar...
hälsa och kramizar till er bägge!!!:)

Hemmamamman sa...

Vi känner ju inte varandra, men jag sitter här med tårar i ögonen. Har läst denna blogg sedan länge nu och vill bara skicka en massa kramar till er hela familjen!!
Hoppas verkligen att Ulrica snart känner sig piggare igen. Önskar att det fanns något jag kan säga som gör allt bättre...

Många varma kramar till er

Hemmamamman sa...

Glömde tacka för att du uppdaterat oss här, Lasse!!

kram igen

petralin sa...

Hoppas det blir bättre snart!
Styrkekramar...

Anonym sa...

Styrkekramar till er från Sollentuna!

Fillis sa...

Håller tummar & tår att Ulrica blir bättre nu när ni slutar medicinen. Tänker på er allihopa. Kram.

Anonym sa...

Vi är många som lärt känna Ulrica genom bloggen....och imponerats av hennes mod, humor och livsglädje!
Men om man ständigt har ont, så är det svårt att vara positiv.
Håller både tummar och tår för att hon får hjälp med smärtan och att hon även kan få tillbaka "gnistan".
Hälsa henne och tack för att du orkar uppdatera oss!
Kram Siss

Nikki sa...

Åh så tråkigt att läsa att Ulrica inte mår bra. Jag håller tummarna så hårt jag kan för att det blir bra nu när hon slutat med medicinen och att det finns någon annan som fungerar bättre.

Många kramar till alla i er fina familj!

Mimmi Reyes sa...

Vad ledsen jag blir av att läsa att Ulrica inte mår bra men tack för uppdateringen Lasse.
Önskar innerligt att det är medicinen som spökar och att Ulrica snart mår bättre...
Massor av styrka till er familj!!

NinaKatarina sa...

Hoppas det snart vänder.
Kärlek i cyberrymden......

Anonym sa...

Hej på er!

Vill bara skicka en massa styrkekramar till hela familjen!!!
Mia-Maria

Anonym sa...

Stora kramar till hela familjen från Falköping, tack för att du skrev i bloggen, Lasse, hälsa från alla oss bloggläsare.

Lotta sa...

Tack snälla Lasse för info,har varit så orolig för Ulrica.
Många styrkekramar till er alla.
Kramar Lotta

Filippa sa...

Åh, jag har tänkt på er. Skickar en fantastisk chokladkartong och hoppas livet blir soligare.

Anonym sa...

Krya på dig, hoppas att du blir bättre snart. En stor kram till hela familjen!!!/Lena

Anonym sa...

Kry på dej Ulrika. Hoppas du får må bättre snart.
Tack L för uppdat.
Hälsn fr ett snöigt norra sverige

Anonym sa...

KRAM O KRAM i massor och hoppas det blir bättre snart. /Ella

Anonym sa...

Lilla gumman då! Jag hoppas? att det är medicinen som ställer till det. Det är väl en massa biverkningar kan jag tänka mig. Skönt att hon har dig vid sin sida och hon ska veta att hon har många i olika delar av Sverige vid sin sida också. Hälsa till Ulrica att inte ge upp. Det har hänt så mycket konstigt runt omkring här så jag ber en bön minst en gång om dagen och Ulrica finns med där också. Vi känner inte varandra men jag har följt hennes lilla chokladbox sedan ett år ungefär. Massor av styrkekramar från mig till er alla och en puss på lilla Dorisnosen.

Maud sa...

Kramar till ER alla!! Ja det är nog många med mig som vart inne och kikat o saknat nåt nytt inlägg....massor av kramar!!

Veronica sa...

massa styrkekramar till Ulrica o er andra i familjen. Hoppas det vänder o att Ulrica snart är på benen igen.
kram

Carola sa...

Vet inte riktigt var jag hittat denna men tyckte den passade till dig Ulrica.

Ett läkande ljus!

Jag önskar jag hade en sådan förmåga
att tända en hälsans läkande låga

Då skulle den särskilt för dig få brinna
få allt det onda att helt försvinna

Den skulle se till att kurvan vänder
och att du får omsorg av goda händer

Dag och natt hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft att få hälsan tillbaka

Anonym sa...

Krafter till dig Ulrica och din familj.

Anonym sa...

Tack för uppdateringen. Skickar styrkekramar till er alla och hoppas att Ulrica snart mår bättre.

Marianne

Anonym sa...

Men så trist...jag håller tummarna hårt, hårt för att det ordnar sig om hon slutar med den medicinen. Tack för info, Lasse. Hälsa Ulrica så gott (jag är en av många läsare som beundrar Ulrica otroligt mycket) och ge henne en lång styrkekram från mig!

Karin i Malmö

Anonym sa...

Har saknat Ulrica och lider med henne och er. Tänker på er och sänder många många kramar från Gotland
Yvonne

Unknown sa...

Åh, blir också ledsen när jag läser att Ulrika inte mår bra. Är inne dagligen på bloggen och är glad över att du Lasse orkar uppdatera oss!

Hälsa henne från en trogen läsare i Sävedalen!

Kramar från J-Li

Anonym sa...

Tack för uppdateringen Lasse !!
Många många bloggläsare undrar förstås hur Ulrica mår när det inte står något i bloggen på ett par dagar. Självklart så hoppas man på att hon har fullt upp med roliga saker och inte "hinner" uppdatera bloggen men jag blir så ledsen när jag läser att hon inte mår bra. Skickar många värmande kramar till er alla i familjen för detta är lika jobbigt för er som står brevid som för henne själv...

// Rosa (boksystersstorasyster)

Carina Persson sa...

Vilken underbar familj ni är. Trots att ni har det svårt nu, så orkar ni ändå bry er om oss bloggläsare. Det betyder mycket att få veta hur det är med Ulrica. Hon har blivit en person som jag inte kan klara mig utan, trots att vi aldrig har träffats. Krama om henne från mig, hårt, och ta hand om er.

Kram från

Carina i Kristianstad

kjersti sa...

Strongt att orka med att informera oss. Tack för det.
Som du ser Ulrika (av alla kommentarer) är vi många som tänker på dig.
Kram

Anonym sa...

Kraaaamar och massa höstiga glödande bruna, gula & gröna tankar!
Tänk att ditt mående beror på medicineringen, hitta dig själv nu efter utsättningen och bara var tills du kommer i form.
Lottie

Anonym sa...

Tack för att du tog dej tid och skriva. Är ju inne och kollar många gånger / dag. Håller tummarna så hårt jag bara kan att det va medicinen som va boven. Massor av styrkekramar till er alla.

Anonym sa...

En stor kram till hela familjen, ta hand om varandra!
Vi är många som tänker på er.

Kram Ulli

Anonym sa...

Tack för att ni tänker på oss bloggläsare och informerar om läget! Det är konstigt i bloggvärlden hur man "känner" varann och bryr sig om utan att någonsin ha träffats. Hoppas och ber till högre makter att Ulrica snart mår bättre.
Kram till er alla
Karin från Uppsala

Åsa sa...

Skänker er massor mad kramar och tankar. En vakande ängel finns hos er, hon tar hand om och ger er energi.
Kram Åsa

Anonym sa...

Kära Ulrica! Varma kramar i mängder till dig från mig. Hoppas att du snart är pigg igen. Otroligt skönt att er lilla hund mår bra och inte fick några skador.

/Therése.

Anonym sa...

Kära Ulrica! Varma kramar i mängder till dig från mig. Hoppas att du snart är pigg igen. Otroligt skönt att er lilla hund mår bra och inte fick några skador.

/Therése.

Stinas mys sa...

Hälsa din kära Ulrica!
Varma kramar och tankar från
Anna-Stina.

Lejonkvinnan sa...

Skickar styrkekramar till er alla!!

Anonym sa...

En varm och stärkande kram får Ni båda här från öa. Är inne dagligen och kollar "läget". Saknar dina fina inlägg, Ulrika!
Kram kram
Ann-Britt på öa

Anonym sa...

Vi känner med dig Lulle och hoppast du snart är på benen igen.

Många kramar J & J

Anonym sa...

Det är inte så konstigt att hon inte orkar hela tidem. Inte konstigt alls. Tänker på henne och er vare sig hon skriver eller ej.

Varma hälsningar/Magdalena

Mi och Christoffer sa...

Vi tänker på er och hoppas Ulrica snart mår bättre igen!

tina sa...

Brukar titta in här,men har aldrig lämnat nån kommentar innan.Skickar många varma kramar till er och hoppas allt ska bli bättre!

kram/tina

Angelica sa...

Tack för uppdateringen. Kollat flera gånger varje dag. Sänder styrka till Ulrica och eran familj.

Knyttet sa...

Tack för din uppdatering Lasse skönt för Ulrika att ha dig och de andra i er underbara familj,mina tankar är hos Er!!!!!

Britt Heidi sa...

Send mine alle varmeste hjerteklemmer til Ulrika!

Jenny sa...

Håller med de andra. TACK Lasse för att du berättar. Hälsa Ulrica att vi är många som tänker på henne och er alla i familjen.

Många många värmande kramar!!!

Anonym sa...

Hej Lasse!
Jag har inte träffat Ulrica personligen, men vi har mejlat några gånger... hälsa henne så jättegott! Jag tänker på henne och håller tummarna.
Valeska

Anonym sa...

Hej

Har följt bloggen snart ett år. Skickar styrkekramar i etern. Vet vad ni går igenom för tillfället. Min man var sjuk i helvetescancern. Hoppas ni får det stöd behöver och har rätt till.
Kramar / Lena

Helene sa...

Tack Lasse för inlägget. Sänder många varma tankar och styrkekramar till er alla.

Anonym sa...

Skickar en massa styrkekramar till dig rar Ulrika.
Kram
Ingela

Unknown sa...

Tänker på er! Har följt bloggen länge nu och det gör ont i hjärtat att läsa att Ulrika mår så dåligt - och förstås ni närstående med henne...

Jag är Elisabeth sa...

Du verkade så pigg när vi träffades i förra veckan. Lidbrink fixar till det för dig ska du se. Många Nattikramar från Elisabeth

Amanda sa...

sänder mina varmaste tankar till er alla. hoppas verkligen att ulrica snart är tillbaka. Kramar i mängder!

Anonym sa...

Kära Ulrika med familj.

Jag sänder de varmaste kramar och tänker på er. Och vilken tur Ulrika har, som har er som familj.

Kram Tina

Amlon sa...

Kramar och tankar från mej! Sköt om Er!

Anonym sa...

Jag satte hjärtat i halsgropen när jag såg "inlägg från Lasse"...


Jag förstår att det tär på er, verkligen...


När jag får ångest, så tänker jag att jag ska sluta vara så sjåpig, och ist vara glad över att jag inte har någon dödlig sjukdom. Min ångest ter sig nämligen i relation till det som en bagatell, en fis i rymden.

Ta hand om varandra.

Tänker ofta på er!

Kram

Marie från Malmö sa...

Skänker varma tankar med stöd till er alla!!

Anonym sa...

Skickar mina varmaste kramar till er alla. Ni finns i våra tankar här i Väsby. /Emma

Marie sa...

Varmar kramar - hoppas du snart mår lite bättre igen Ulrica, tänker på dig jätte ofta fast vi inte känner varandra. / Marie

Jenny sa...

Läser här ofta, men brukar inte kommentera, men nu måste jag ju skriva och säga att jag hoppas att Ulrica mår bättre snart. Många kramar!

Anonym sa...

Ge Ulrica en stor kram från mig. Och behöver ni hjälp med något så bor jag ju väldans nära, och jag är ju hemma mest hela tiden.

Varm kram från Maud

Sus sa...

Hej, Började läsa din blogg efter att jag sett ert foto på utställningen i Storkyrkan. Ert foto var det som berörde mig mest.

Ulrika, din skönhet och värdighet, Lasses otroligt kärleksfulla blick och barnen. Så otroligt smärtsamt, så vackert.

Jag tittar in här var dag och jag förundras över din positivet och ork. Fortsätt kämpa med känslor, humör ock kropp.

Stor stark kram från Sus

Anonym sa...

Hej Ulrica,tänker på dig/er, och tack Lasse för att du informerar oss, har ju funderat dom sista dagarna, själv gjorde jag en PET/CT röntgen igår och ska få svar på fredag, kommer att gå dit me en klump i magen, hoppas att det " bara " är medicinen du mår dåligt av och att det finns nåt annat alternativ att få, STOR kram från Åsa i Väsby

Lotha sa...

Stooooora styrkekramar till er alla , speciellt Ulrica !!!

Kram Lotha

Anonym sa...

Kram. Ta hand om dig Ulrica. Tack Lasse för att du berättade.
Kram från vinsta

Millaz sa...

Hej Lasse! Tack för din uppdatering. Hoppas Ulrica snart får må bättre...Krama henne och hälsa, kram på dig med som tar hand om vår blogg vän på så fint sätt. Många styrke kramar till er, hela familjen! Milla

Maria sa...

Sänder tusen och tusen styrke kramar till dig.

Agneta sa...

hoppas ulrica snart kan må lite bättre..vilken kämparglöd hon har..vilken fantastisk människa hon är....har följt hennes liv här på bloggen o i boken...kan inte annat än förundras hur en så pass svår sjukdom ändå någonstans kan göra en person så stark ..vill ge ett stort fång rosor(eller kanske orkidéer) till hela familjen som en uppmuntran när mycket i livet nu kan kännas tungt. Varma kramar /Agneta

Anonym sa...

Vila, finn kraft och ta hand om dig!

Anonym sa...

Tack för att du skriver och berättar för alla oss bloggläsare som gillar Ulrika så mkt!
Hälsa henne så mkt, trots att jag inte alls känner er personligen!

Anonym sa...

TACK snälla Lasse för att du orkar uppdatera oss som följer er kamp!

Hälsa Ulrika att hon har många tankar hos sig, ja - det har ni hela familjen.

Hoppas Ulrica snart mår bättre, ta hand om varandra!

KRAM!

Anonym sa...

tänker på dej söta Ulrica!

Anonym sa...

En stor styrkekram till er från en läsare i Finland

Åsa L sa...

Skickar många kramar! Mina tankar går till er!

Mallan sa...

Varma kramar och massor av tankar!!!Hoppas Ulrika mår bättre snart!Kram

benita sa...

Krya på dej. Väntar igen att du är här och skriver dina fina inlägg. Kramar från Finland!

Anonym sa...

Har varit inne hos Sabina på FB och bett henne skicka himmelsk styrka till er familj,det behöver ni nu i denna jobbiga tid...
Ulrica kommer att bli bättre,jag bara känner det!Ni behöver ju henne/M

Hanna sa...

Känner mig alltid orolig när Ulrica inte uppdaterat på ett tag... Kramar till hela familjen!

Hanna

Anonym sa...

Hej
Jag är en av dom som aldrig kommenterat men jag följer Ulrika för hon verkar så stark och positiv. Hoppas hon får livsgnistan tillbaka snart!
Kram Anette

Anonym sa...

Skickar positiv energi och hoppas den känns över nätet!
// trogen blogg läsare

//K :-) sa...

Mina tankar är hos er, all styrka!
Hoppas att det kommer bättre dagar snart!!
Kämpa på, varmaste kramar

Anonym sa...

Tänker på er.