onsdag 17 februari 2010

Kärlek

Ulrica somnade in för gott vid åtta i morse. Nu behöver hon inte vara rädd, ledsen eller ha ont mer.

Jag och Doris vaknade med ett ryck när hantverkaren ringde på dörren vid halv åtta. Vi öppnade och släppte in honom och gick sedan in till Ulrica igen. Då hörde jag att hon inte snarkade som hon gjort de senaste dagarna, utan mer lät en nöjd ton, som ett mmmm, glida över hennes läppar vid varje utandning.
Jag gick runt sängen för att sätta mig vid pianopallen vid hennes sida och såg då att hon hade ögonen öppna. Hon har sovit och haft ögonen stängda sedan i söndags när jag skrev det senaste inlägget.
Jag sa "Tittar du älskling?" och klappade henne på armen. Hon har ju varit helt okontaktbar under ett par dagar och visade inget tecken på att höra eller förstå mig nu heller. När jag sa att jag älskade henne drog hon ett djupt andetag och slutade sedan andas. Jag böjde mig fram för att klappa henne på kinden och hon gjorde ett litet ryck, sedan var hon stilla. Jag fortsatte att klappa henne på armen ett tag och säga att jag älskade henne.
Sedan ringde jag ASIH och sa att hon inte andades längre.

Jag gick ut till hantverkaren och sa som det var och att jag ringer efter honom igen när det passar lite bättre.
Sedan gick jag ner till Alvas rum och väckte henne (Adam hade sovit hos sin pappa och var i skolan).

En läkare och en sjuksköterska kom och konstaterade att allt verkligen var slut och vi hjälptes åt att bädda sängen, klä henne fin (i en lila blus, vad annars?) och att tända några ljus.

Ulricas föräldrar, Adam och Alva, Ulricas bror, jag och naturligtvis Doris satt sedan inne i vårt sovrum och grät, pratade och faktiskt också skrattade om vartannat ett bra tag innan vi tyckte att det var dags att ringa efter personalen som skulle transportera Ulrica till Bromma sjukhus.

Trots att allt är så otroligt hemskt, onödigt och ofattbart måste jag ändå säga att jag känner mig så nöjd med hur slutet blev. Att Ulrica fick vara hemma och somna in i sin egen säng och att vi fick ta ett fint sista avsked av henne.

Som många av er säkert förstår har Ulrica styrt upp en hel del av de saker som kommer ske den närmaste tiden och jag ska göra allt jag kan för att fortsätta uppfylla hennes önskningar.

Jag avslutar som Ulrica skulle ha avslutat:
Tänk kärlek!

362 kommentarer:

1 – 200 av 362   Nyare›   Senaste»
Sofia sa...

Vila i frid Ulrika. Jag är säker på att Sabina väntat på dig i den vackra himlen och att ni nu slipper ha ont & lida. Alla tankar och kärlek till Dig Lasse, Ma & Pa och sist men inte minst Alva & Lasse. Många kramar från en trogen bloggläsare Sofia

Carina Persson sa...

Fina ni! Tårarna rinner på mig.... Jag tänker på er allihop. Det finns inga ord. Vilken kämpe hon var, er Ulrica.

Kram

Carina i Kristianstad

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Vila i frid Ulrica!
Vilket fantastiskt avslut och att hon inväntade dig ,Lasse, innan hon gick vidare-sitt livs kärlek. Tänk om vi alla kunde få lämna jordelivet på detta sätt!
Mina tankar är med er en dag som denna och jag hoppas Ulrica fått frid och att hon just nu vakar över er alla och badar luftmadrass med Sabina..
Tänker på barnen och jag önskar er alla stor kärlek!!

Kristina sa...

Kan man känna sig glad en sådan här dag när man läser ditt starka och oerhört kärleksfulla inlägg men tårar som smyger fram i ögonvrån. Jo, hur än konstigt det är så känner jag en viss sorts glädje. En glädje över att Ulrica fick somna så lugnt och fint hemma, ett hem som jag förstått hon älskade.Att hon inte behövde känna oro och ångest och det verkar som om även ni runt henne kunde känna en viss sorts lugn.
Tack för att du berätade för oss här ute hur allt slutade. Jag kommer att sakna Ulrica mycket trots att jag ej kände henne, men hon har gett mej mycket.

Okki sa...

Finns inga ord en stund som denna.
Vill bara tanka över kärlek till er. Alla ni som var nära Ulrika.
Känner inte er eller Ulrika, är bara en blogg läsare.
Men känner som ledsenhet över eran förlust.

Kärlek och styrka
Okki

Anonym sa...

Åh lilla Ulrica! Sov sött.

Nu är ni i familjen i mina tankar. Jag vet känslan ni bär inom er, sorg & saknad men viss lättnad av att Ulrica slipper lida mer och att hon ändå fick somna in hemma och att ni vet vad ni ska göra härnäst.
Ta hand om varandra, hoppas du får behålla den fina kontakt med barnen som du verkar ha Lasse? Dom behöver få dela sina minnen av mamma med dig också. Dom verkar vara många och fina...

En varm kram - TACK för att du uppdaterat mitt i det svåra.

Helen sa...

Tack för att Du orkar tänka på oss bloggläsare i denna stund. Tänker på Er...!! Men det är svårt att finna ord. Jag har tittat in i Ulricas blogg dagligen i mer än ett år och det är svårt att förstå hur det kunde gå så fort på slutet, då hon alldeles nyss verkade förhållandevis pigg och stark. Men jag tror ju att det var det bästa som kunde hända för henne - att den sista plågan blev så pass kortvarig, nu när det ändå måste gå som det gjorde.

Anonym sa...

All kärlek till er. Sov Gott Ulrica. /Kockis

Anonym sa...

Skänker en varm tanke till Ulrika och hennes familj. Hon var en kämpe in i det sista och jag är säker på att hennes nära och kära kommer att kämpa vidare för hennes skull; det hade hon velat.
Tack för allt fint ni publicerat på bloggen!
/Maria

Anonym sa...

Sov gott, fina Ulrica. Det är inte särskilt länge sedan Ulrica lämnade en kommentar i min blogg. Den kommentaren avslutade hon med just orden: Tänk kärlek. Och det är verkligen kärlek jag tänker när jag tänker på Ulrica. Nu har hon det bra, finaste Ulrica.

Mina tankar går nu till Dig, Lasse, och till barnen och Ulricas föräldrar och bror. Ta hand om varandra och tänk kärlek.

Kram

Anonym sa...

Vila i frid, Ulrica. Kommer att sakna dig och bloggen. Hoppas att din underbara man Lasse fortsätter skriva.

Susanna

Anonym sa...

Vi tänker Kärlek och sörjer Lulle. Jag har gråtit sen jag fick beskedet i förmiddags men trots allt... nu behöver hon inte lida mer. Hon har kämpat nog. Vilket fint avslut du har gett henne Lasse. Fantastiskt! Tack för att du delger så mycket mitt i den stora sorgen.
Vila i frid Ulrika! Ett stort fång rosor till er alla! Ta hand om varandra!
Kusin Lotta

Gabriella sa...

Lasse! Dina ord går rakt in i hjärtat.

Har följt Ulrica och er här länge. Och man kan inte annat än tänka: kärlek!

Ulrika kunde inte ha haft ett finare avslut.

Mina varmaste tankar till er alla!

Nu är hon på den andra sidan, i friden och ljuset.

Och jag är helt övertygad om att ni möts igen.

Vila i frid!

Anonym sa...

Fina Ulrica får nu vila.
Ta hand om varandra.
Yvonne

Anonym sa...

Vila i frid fina fantastiska Ulrika
Fint att Ulrika fick avsluta sina dagar hemma.
Mina tankar finns hos er denna svåra dag Tack Lasse för att du berättade!


Många kramar från en trogen bloggläsare från Umeå

Anonym sa...

Tänker kärlek...
Så himla ledsen nu, men glad att ni fick ett fint avslut.
Jag är bara en enkel bloggläsare som läst bloggen länge och jag kommer att sakna Ulrica ofantligt mycket.
Massa varmar kramar
Malin i Furulund

Malin.E sa...

Sov gott,Nu är Sabina och Ulrika tillsammans och fikar kärleksmums. Kram till familjen.

Amlon sa...

Sov gott fina Ulrica! Tack för att jag fick läsa om dej och din familj. ♥

Lasse, Alva, Adam och alla andra som står Ulrica nära: Styrkekramar till Er alla!! ♥♥

Helena sa...

Sov sött - hälsa Sabina

Anonym sa...

Jag finner inga ord. Mina tankar går till er i familjen idag.
Det måste vara en enorm tröst att hon fick somna in så fridfullt trots allt.
Många kramar från en bloggläsare.

Anonym sa...

Tänker på er allihop. På att det inte finns någon rättvisa i livet. Fina Ulrica som hade så mycket att leva för!!! Men även om det är grymt visste hon ändå att hon var älskad. Och på det viset tror jag ändå inte att man kan få ett bättre slut.

Nina sa...

Blev både glad och ledsen när jag öppnade bloggen...ledsen för att chokladasken är tom och för eran skull...men glad att hon fick en värdig övergång...slippa sjukhus med allt vad det betyder...att få vara i sitt eget hem till sista andetaget...
Tankarna finns hos er och jag tänder ett ljus för er och Ulrica...
All värme och kärlek till er

Sanna sa...

Vila i frid Ulrica. Vanligtvis har jag inga problem att uttrycka mig i skrift men nu finner jag inga ord.. Tänker på er alla, ta hand om varandra!
Sanna

Maria sa...

Sov så gott Ulrica!
Kärlek till er i familjen.
Kram.

Anonym sa...

Gråter.... All styrka till dig Lasse och Adam och Alva.
Stor stor kram, hon fattas oss.....

Anonym sa...

Vila i frid kära du.

Catarina N sa...

Vad kan man skriva.. orden finns inte, inte mer än KÄRLEK, det är kärlek du utstrålar Lasse när du skriver om det fina avslut Ulrica fick, tänk att hon väntade att du skulle vakna, det är kärlek. Tack Ulrica för att jag fått följa dig på din vandring, du har lärt mig så mycket.
Tack.
Kram till er alla som står Ulrica närmast.

Carola sa...

Kram till er Alla <3

Anonym sa...

Sov i ro Ulrica.

Tänker på er andra, ta hand om er.

Anonym sa...

Vila i frid fina Ulrica.
Ta vara på varandra.
Catharina

Anonym sa...

Sov i ro Ulrica.

Tänker på er andra, ta hand om er.

Anonym sa...

Boksystrar, dossystrar och nu änglasystrar. Jag hoppas att ni nu ligger på era luftmadrasser och guppar, skrattar och äter kärleksmums. Ingen smärta längre.

Jag är glad över att du slapp sjukhus och fick somna in hemma i din säng med din familj runt om dig.

Men åter igen, det är för tidigt och jag är så ledsen..

Kramar Sabinas lillasyster Johanna

Anonym sa...

så sorgligt.....Vila i frid Ulrica..Kärlek och varma tankar till dig Lasse och barnen och de andra nära och kära som Ulrica älskar...
//Hälsningar Ulrica

Anonym sa...

Sov gott Ulrica. Har följt din blogg under lång tid och uppskattat att du har delat med dig av ditt liv.
Nu vinkar jag ifrån mitt fönster till Bromma sjukhus där du nu är och önskar dig det bra hos Sabina!

//Å

Anonym sa...

Vila i frid. Tårarna börjar komma fram, men va skönt att ni fick ett så fint farväl av varandra. Tankarna går till er.
Magnus

Fejdan sa...

frid över ditt minne. <3

Anonym sa...

Tack för att jag fått följa er familj via bloggen. Det betyder mycket. Är säker på att Ulrica finns kvar på något sätt och vakar över sina kära.

Hatar denna vidriga sjukdom som förstör för så många. Tycker att vi alla som kan sätter in en slant på cancerfonden. /katrin

Anonym sa...

Så ledsamt, så starkt och så vackert. Men framförallt så oändligt kärleksfullt och sorgligt. Varma tankar till er från en okänd läsare.
AnnaBy

Anonym sa...

Vilken otrolig kämpe Ulrica varit och vad ni kämpat allihopa! Nu får Ulrica sova gott.

Många kramar till er fina familj!
Sara från Övik

Anonym sa...

Fina Ulrika! Sov gott. Hoppas du redan mött din dossyster Sabina. Kan inte förstå att det gick så otroligt fort, det var ju inte många dagar sedan du skrev så fint på bloggen. Sista tiden verkar ha varit fin där hemma, skönt att ni alla har varit tillsammans. Lasse, Alva,Adam, ma, pa, syster och bror - jag tänker på er i denna svåra stund. Ta hand om varandra och vårda ömt era fina minnen av den underbara Ulrika.
Kramar genom cyberrymden från en som inte kände Ulrika men har berörts otroligt starkt av henne.
Yvonne

Sanna sa...

Ett så vackert och kärleksfullt slut,tårarna rinner sakta ner efter mina kinder...
Vila frid Ulrika.
Jag sänder mina varmaste tankar och många kramar till er i familjen, i denna svåra stund.

IngegerdH sa...

Många, många tankar dig dig och familjen, Lasse, från en som vandrat en liknande väg ett par gånger. Är nöjd för att den sista resan blev så pass lugn och fin, det känns värdigt en sån kämpe som Ulrika var. Nu får vi försöka fortsätta sprida lite av den glädje och tillförsikt som hon visade oss.Tanka kärlek och glädje!
Ingegerd i Lycksele

Ame sa...

Tack för att vi fått vara med er på er fantastiska resa och ack så tragiska. Beklagar er idag så stora sorg och må du nu få vila i frid på en luftmadrass tillsammans med Sabina Ulrika
Många kramar från Marie i Malmö

Anonym sa...

Svårt att ta in att det är över, att chokladasken är tom. Kommer sakna dina inlägg och din kärlek som lyste igenom allt du skrev. Tack för att jag fick följa din kamp och för allt du lärt mig om att leva här och nu.
Sov gott Ulrica!
Tack Lasse för att du tänker på oss och att vi fick ta del av hennes sista tid.
Kramar till er alla
Mia i Halmstad

Anonym sa...

När man saknar en vän som man älskar
som man vet kommer inte igen
är det kärlek som läker de såren
allt kan visas i skepnad av en vän

Det kan kännas tomt när tankar återvänder
till de stunder ni hade i ert liv
nu ska fortsättning följas utav vänskap
och du finner att du har en inre frid

Vi finns här för dig och alltid ska vi vara
dina vänner i all evigheters stund
aldrig någonsin vi kommer att dig glömma
ser dig sitta där i paradisets lund

När vi kramar dig du känner vad vi menar
det är känslorna som ger dig en vision
allt ska bli så bra och aldrig ska du sakna
vi finns här för dig går aldrig härifrån

Vila i frid!

Lejonkvinnan sa...

Sov gott fina Ulrika.

Tack Lasse för att du orkar tänka på oss bloggläsare i denna jobbiga stunden.
Och vad underbart vackert Ulrika fick avsluta sin tid här på jorden, du är en underbar man som ordnade det.

Tänker på hela er familj! Ta hand om er!

Massa strykekramar

tatta sa...

Vila i frid Ulrika!
Jag är blogg läsare från Finland!
Har följt bloggen till och från efter det att jag köpte boken,Livet kan inte vänta.
Det finns inte ord för den sorg ni känner.
Men nu har hon det bra och lidandet är slut.
Många tankar och kramar till er.
Tarja

Ulrika sa...

Ett så fint avslut..
men det gör ju så ont i en..
och tårarna rinner på mina kinder..
En stor saknad kommer att kännas..
eftersom jag har följt bloggen
från början..

Vila i frid Ulrica...
Sabina och Hanne har väntat
på dig..
nu är Ni 3 änglar...

Många kramar med kärlek till Er..

/Ulrika

SandraLouise sa...

Vila i frid Ulrica. Hälsa Hanne och Sabina och alla de andra som förlorat kampen mot helvetes cancern.

All styrka till Lasse och Adam och Alva.

Varma hälsningar
Sandra

Anonym sa...

Mina varmaste tankar till er alla!

/Anna

Anonym sa...

Tack snälla fina Ulrica för alla dina inlägg och dagens måsten.Kommer inneligt att sakna dom.Hoppas att du har det bra bland molnen tillsammans med Sabina och Hanne.
Må bäst Lasse,Adam och Alva=) och lilla Doris förstås.../M

Anonym sa...

Mina allra varmaste tankar till dig Lasse och till Alva och Adam. Dessa "hmm"-ljud du skrev om... Minns dessa väldigt tydligt från när en släkting till mig låg för döden. När man tänker närmare på detta ljud påminner det om en det ljud en nyfödd bebis ibland avger i sömnen. I livets början och i livets slutskede...
Jag tror detta ljud är ett tecken på ro och frid hos Ulrica. Din närhet och kärlek hjälpte henne släppa taget. Det är Kärlek med stort K. Var rädda om varandra.

Varma kramar
Anna i Helsingborg

Anonym sa...

Så otroligt sorgligt..har tittat in titt som tätt här sedan senaste inlägget och har tänkt så mycket på Ulrica...Förstod ju att detta skulle komma snart...Det låter som hon fick den finaste sista tid man kan tänka sig hemma omgiven av familjen. Jag har följt den här bloggen ganska länge nu precis som många andra...Ulrica har gjort ett mycket starkt intryck på mej och jag har beundrat henne så mycket för sin styrka, sin härliga humor och att hon velat dela med sig av sitt liv genom denna blogg.Därför kommer jag aldrig glömma henne <3.
Trösten är att hon nu är fri...
Varma kramar, kärlek och styrka till er anhöriga /Marie

Anonym sa...

Underbara Ulrica!
Vila i frid och hälsa dina boksystrar från alla läsarna!

Kramar!

Unknown sa...

Vila i frid Ulrica!

Förstår att det inte går att beskriva känslorna i ord, utan bara att det gör så fruktansvärt ont och känns orättvist.

Det som glädjer mig i allt detta är att hon hade dig Lasse vid sin sida och givetvis barnen och familjen. Men din kärlek, närvaro och stöd är nog det allra bästa och finaste man kan ha med sig i en sådan här situation. Skönt att hon fick somna in så fort och inte ligga och plågas.

Önskar er alla styrka och kraft att gå vidare, även fast det kommer att ta tid och vara oerhört tungt och tomt en bra tid framöver.

All kärlek och omtanke till dig och familjen Lasse!

/Carina

Anonym sa...

Vilket vackert slut ändå mitt i allt det sorliga! Tänker på er hela familjen!

Kramar från okänd bloggläsare som nu följt Ulrica ett tag

Eva i västerort

Anonym sa...

Vila i frid, Ulrica...

Anonym sa...

Sov gott, Ulrica. Tack för härlig och tankvärd läsning. Du har fått mig att se annorlunda på livet och döden.

Helena sa...

Kondolerer til hele familien.

Så vakker avslutning hun fikk.

Tenner et lys for henne og familien.

Mimmi sa...

Vila i frid, Ulrica!

Anonym sa...

Vila i frid kära Ulrica.

Käraste Lasse och barnen.

Det är inte lätt att ta farväl av den man älskar, och särskilt inte barnen som ska säga hej då till sin mamma.
Men när jag läser din beskrivning, så ser jag framför mig lugnet, och värmen som ändå finns i rummet.

Ta nu en dag i taget, ha inte bråttom med saker o ting. Lyssna till din inre röst.

Varma hälsningar

Tina

Jonna sa...

Ohhh jag sitter här o ryser. Tårarna rinner, tänk att bloggulrica skulle somna in på min födelsedag. Tänker baka mintchokladkaka till hennes ära, receptet har jag fått från hennes fantastiska blogg. Vila i frid Ulrica. Nu e dom tre änglarna samlade, dom har mycket att prata om. Kramar

Karre sa...

Tack Lasse för att vi fått veta.
Vila i frid Ulrika. All styrka till Er alla och sänder även en tanke till lilla Doris.
Kramar

Flyarna sa...

Vila i frid Ulrica. All styrka och kärlek till er i familjen.
Kram Anki

maud sa...

Sov i ro Ulrica...tårarna kom...men är glad att ni fick ett fint slut hemma hela familjen. vet vad det betyder senare (förlorade min mamma alldeles för tidigt i cancer, men har det fina att tänka tillbaka på). ta hand om ER, massor av kramar...

Anonym sa...

All kärlek till Ulricas familj, jag beklagar sorgen det allra djupaste.
Kära Ulrica, vila i frid.
Tack för allt du delat med dej av.
Kärlek från Anna

Anonym sa...

Vila i frid, Ulrica. Mina tankar finns hos er alla som älskade Ulríca.
Kram

Anonym sa...

Nu fortsätter Ulrica sitt liv på en annan härlig plats! Jag är övertygad om att Dossyster och er lilla dotter stod och väntade på henne. Kram till er alla, dig Lasse, Alva, Adam, ma,pa,syster och bror och Doris!/Annika

Anonym sa...

Nu får du dansa med dom andra änglarna Ulrica, och träffa Sabina. Tänk så ni kommer att skratta gott ihop ni två, och äta kärleksmums hela dagarna.
Kramar till er alla.
Åsa

Unknown sa...

Det här är så ofattbart... Ulrica, vila i frid och hälsa Sabina!!

Många kramar från Jeanette i Sävedalen

Anonym sa...

Alla mina tankar går till dig och familjen! Skönt att plågan inte var längre, när ni ändå visste vad som skulle hända! Du beskriver det så fint och jag minns när min mamma öppnade ögonen och tittade på oss innan hon somnade in fri från cancerplågan.
Ni skall veta att jag kommer att minnas Ulrica och hennes sätt att dela med sig av sitt liv.
Många tröstekramar
Yvonne

Anonym sa...

Tack Lasse för att lät oss veta.
Vila i frid Ulrica.
Marianne

Louise sa...

Vila i frid fina Ulrika

Mina varmaste tankar till Er alla

Anonym sa...

Ja ord känns ju fjuttiga men vill ändå säga tack för att du tog dig tid Lasse att skriva till oss och berätta. Ulrica gav avtryck hos så många och jag är en av dem. Hon är anledningen att jag njuter av MITT liv och inte tar livet som en självklarhet. Ojojoj va jag kommer att sakna henne! Kram i massor/Ella

Anonym sa...

Så fort allt gått den sista tiden....
Men så skönt att hom fick somna in hemma hos de sina.
Känna kärlek in i det sista.

Styrkekramar till dig, barnen o alla andra runt omkring henne.
Hoppas du o barnen får möjlighet att fortsätta umgås- era minnen tillsammans om Ulrika, de behöver ni få vårda o vara en del av varandras liv även framöver.

Sov gott Ulrika.
Nu sitter Hanne, Sabina o du med all säkerhet o smaskar i er choklad o skrattar ihop.

Med all säkerhet är ni alla tre änglar som sitter på era anhörigas axlar o vakar över dem.
För alltid !

Kram /ML

Anonym sa...

Familjen, jag skickar er mina varmaste tankar idag, denna sorgens dag. Jag kan dock glädjas över att Ulrika nu slipper ha ont och istället glider runt på sin luftmadrass.
Ulrika har under det senaste året skänkt mig mycket kraft genom sin blogg och det känns overkligt att hennes kamp är över, men hon kommer aldrig bli bortglömd! Jag vet att ni kommer bära hennes minne med er och jag kommer alltid att minnas hennes kämparglöd och livsglädje och försöka att leva lite mer , lite bättre. Tack Ulrika för att vi har fått ta del av din kamp, dina visdomsord och jag hoppas att familjen känner den värme och det stöd som alla bloggläsare er skänker, nu men också imorgon och i framtiden när livet så overkligt går vidare.
Många stora kramar / Maria

Anonym sa...

TA HAND OM ER KRAM LÅT ULRICA VARA MED...HIMLEN HAR FÅTT ETT TILLSKOTT AV KÄRLEK

Ingrid sa...

Har följt bloggen och Eran kamp under lång tid. Vilken kämpe hon var, nu får hon sova gott!! Vila i frid...

Tänker på er anhöriga med värme,
Ingrid

Anonym sa...

Vila i Frid kära cybervän.

Lasse
- Du är så duktig! Jag beundrar verkligen både dig och barnen.

Varma varma varma tankar till Er i denna och kommande stunder.

/ Alexandra

Anonym sa...

All kärlek till er!
Var rädda om varandra. Kram från Lidköping

Annie sa...

Jag är så ledsen för din, barnens och hela familjens skull att hon blev tvungen att lämna er. Jag är dock glad att det blev lugnt, vackert och kärleksfullt. Idag tänker jag kärlek till Ulricas minne!

Titti sa...

Fina Ulrica, vila i Frid!
Mina tankar finns idag hos Er, hennes familj.
Titti

Anonym sa...

Åh nej, gud så sorgligt att läsa. Jag har följt Ulricas blogg en längre tid och kommer sakna hennes inlägg.

Kram till er alla från en annan Vällingbybo

Anonym sa...

Sov gott Ulrica!
Familjen..ta hand om varandra

Varma kramar.../ Karin

Susanne sa...

Skickar stora kramar till er alla, jag vet vad ni ska gå igenom. En tuff resa.

Har följt Ulrikas blogg under ca 1,5 år. Det har varit så härligt att läsa hennes inlägg med så mkt komik trots det hon gick igenom.

Hoppas hon hittat sin dossyster och att de äter många goda praliner tillsammans.
Kramar Susanne

Anonym sa...

Mina varmaste tankar går till er ... och tårarna rinner som på alla andra här.
Fina, fina Ulrika, nu har hon inte ont längre och har det bra hos alla andra änglar.
Styrkekramar till er alla.

Anonym sa...

R.I.P Ulrica

Anonym sa...

Vilket fint slut ni fick hemma, hela familjen tillsammans. Jag tackar er av hela mitt hjärta att jag har fått möjligheten att följa ert kärleksfulla liv på det här sättet, ni har lärt mej massvis.

Sov gott Ulrica.

Kramar Nettan

Anonym sa...

Har inte kommenterat innan, men har läst här på bloggen till och från sedan jag läste boken "Livet kan inte vänta".
Jag har blivit berörd av er och ni verkar vara en väldigt kärleksfull familj!

Instämmer med någon som skrivit här förut och tänker sätta in pengar till cancerfonden till minne av Ulrica.

Anonym sa...

Vila i frid Nu är du fri från all smärta.

En riktig kämpe Ulrika,Nu hoppas jag att du och Sabina ligger på era madrasser och myser i evigheten

Varm stöttande kram //Sara

Anonym sa...

Himlen har fått ännu en vacker ängel...
Tänker på er i denna svåra stund, önskar er styrka och kärlek.

Kram från en trogen bloggläsare

Anonym sa...

Vila i frid Ulrica.
Mina tankar är med dig och din familj.
Kram
sarah

cornelia. sa...

all kärlek till er.
vila i frid ulrica.

Anonym sa...

Vila i frid Ulrica.

Skönt att du fick somna in hemma som önskade.

Till familjen vill jag bara skicka varma kramar och säga att jag förstår hur det känns i denna stund.

Med kärlek
Sabinas storasyster Rosa

Anonym sa...

Vila i frid fina Ulrica, tack för att du har delat med dig av ditt liv. Du kommer att vara saknad.

Lasse - tack för att du har delat med dig. Sänder dig, barnen och Ulricas familj styrkekramar.

/ Catharina

Cecilia sa...

Stor varm kram till er alla. Vad skönt att Ulrica ick somna in hemma. Styrka och kärlek!

Anonym sa...

Fina fina Ulrica som kämpade in i det sista.Nu har du fått ro och kan träffa dina Dossystrar igen.Tillsammans kan ni titta och vaka över era nära och kära där uppe i er himmel.
Ni har verkligen varit stora kämpar och förebilder till oss alla andra som följt era öden.
Tack!!

Mitt hjärta sänder alla kärlek och omtanke till Er som stod henne nära.
Jag blir varm i mitt hjärta trots sorgen att hon fick avsluta sitt liv brevid dig i sitt hem..precis som hon skrivit och sagt så många gånger att hon ville.

Det känns fint att hon har skrivit i sin blogg så länge att det finns kvar till Dig och hennes barn när ni vill läsa och se hennes fina ord om er och hennes liv som hon ändå verkade vara så nöjd med trots smärta och lidande mot slutet.

Tack Lasse för att du skriver till oss läsare trots din enorma förlust!

Och tack Ulrica för att du gav oss så många chokladbitar från din box.Nu stängs locket men du finns ändå kvar i alla som du gjort så stort intryck på. <3

En massa kärlek och styrka till Er.

Kram Gabriella i Skåne

Nikki sa...

Åh så fint hon fick somna in! Jag känner så väl igen mig i det du skriver, hur hon lät (det där mmmm mmmm) och hur hon väntade på dig innan hon lämnade kroppen för att fara vidare till ett ställe där hon inte behöver ha ont eller vara sjuk! Ja, döden är många gånger ett mycket bra alternativ för alla! Till slut inser man att det bästa är att den älskade får gå vidare även om det givetvis gör ont oavsett. Jag känner också igen hur vi grät och skrattade om vartannat när mamma dog. Ibland har jag trottt att vi var lite konstiga men jag har förstått att det var vi ju inte trots allt många reagerar just så. Tårarna rinner på mina kinder! Det är så ofattbart att Ulrica inte längre ska skriva sina fina inlägg här i bloggen. Jag kommer sakna dem mycket! Hon var verkligen en mycket speciell tjej men det vet ni väl redan?! Tänk vilken kämpe hon var och att hon faktiskt LEVDE ända till slutet!

Vila i frid Ulrica!

Mina tankar finns hos er anhöriga!

Anonym sa...

Har läst Ulricas blogg under en längre tid och tycker det är så sorgligt. Min pappa dog igår vid 16 så jag hoppas att Ulrica o Sabina kan ta hand om min pappa så att han inte känner sej så vilse. Jag saknar honom så otroligt mycket så jag förstår din och familjens smärta...
Mycket kärlek till hela er familj från en vanlig liten bloggläsare Johanna i Skåne.

Anonym sa...

Tack snälla du Lasse för att du låter oss ta del av det som hänt. Jag har följt Ulricas blogg ett år och har sett henne som en vän på något vis fast vi aldrig träffats. Jag är helt övertygad om att hon nu är i frid och ro. Hon kommer att vaka över er och ge er kraft.
Jag tänker på er och skickar styrkekramar till er alla genom Cyberrymden. Kram, Ulrika i Umeå

Anonym sa...

Känner djupt med dig Lasse och tänker mycket på Alva och Adam. Låt allt ta tid.

Ulrica har fått mig att inse att man kan leva väldigt fullt ut trots vetskapen om att livet inte blev som man hade hoppats. Det gör mig faktiskt mindre rädd. Tack Ulrica för allt du givit.

Varmaste kramar Mia

Anonym sa...

Åh så sorgligt! Vila i frid nu Ulrica och hälsa Sabina...Kram från Sabinas vän Katja

Anonym sa...

Åhh, jag kommer att sakna henne och er.
Tusen tack för att du orkat uppdatera bloggen för oss som dagligen följt er.
All kärlek till er alla och ta hand om varandra.
Jag tänker på er! Kram

Sirpa sa...

Vila i frid fina Ulrica.
Beklagar er stora sorg och en stor förlust som drabbat er. Tack Lasse att du berättar så fint om er avsked. Hon fick somna in i vetskap om din oändlig KÄRLEK för henne i sin egen säng. Det kan inte bli finare och fridfullare.
Tack Ulrica att vi har fått ta del av ditt liv, smaka av din chocklad ask. Du har lärt oss alla: Tänk kärlek och att Livet kan inte vänta.
Jag är så ledsen och tankarna går till er alla Ulricas närmaste.
Sista gången jag träffade dig var på julafton vid Sabinas grav, jag vet att du saknade henne, ni delade så mycket både glädje och sorg, stöttade varandra. Du fanns hos Sabina när hon hade det svårt under sista dagarna. Du tankade henne med KÄRLEK. TACK! Nu får ni återförenas i änglalivet utan smärta och äta Ulricas kärleksmums i sol och värme. Hälsa till Sabina!
Du var en kämpe och jag glömmer aldrig dig.
Många kärleksfulla kramar till dig Lasse, Alva och Adam samt Ulrikas föräldrar och syskon.
Dossysters mamma

Anonym sa...

Vila i frid, Kära Ulrica!
Har följt din blogg sedan start. Kan inte förstå hur fort det kan gå. Många ledsna kramar till hela din familj.

Marianne

Ann Jolby Solander sa...

Ser knappt tangentordet för tårarna rinner. Tack Ulrica för din vackra blogg och tack Lasse för att du fanns där för henne.

Tänder nu ett ljus för Ulrica, Sabine och kära Hanne.

Så skönt att Ulrica fick somna in hemma och med dig vid sin sida.

Krama barnen

Kärlek Ann

Anonym sa...

Vila i frid, käre Ulrica,

All min kärlek till Er.

Marie L/ Järna

Anonym sa...

Tack för att du talar med oss, vi är många som kommer att sakna Ulrica, hennes chokladask har varit vardag för mig och jag har älskat att läsa om ER. Hoppas att du får behålla kontakten med barnen och att du vill fortsätta att skriva till oss ibland så vi kan fortsätta att följa dig, doris, Alva, Adam, Wemblyn och allt annat. Hon vilar inte nu, hon badar med Sabina på en madrass med en drink i högsta hugg. Hoppas att Er fortsatta färd blir ljus och fin. Kommer att sakna er alla. Adams SM i fotboll, Alvas födelsedag, Badrummets färdigställning mm. Tänker på er hela tiden och tårarna trillar ner. Många Kramar Carola i Alingsås

Milla sa...

Sov så gott nu Ulrica bort från smärta och oro. Tack för att vi fått följa din kamp och Tack Lasse för att du skrev så fint dessa sista dagarna. Ta väl vara om varandra nu och nu finns Ulrica hos alla andra söta änglar! Kram Milla

Veronica sa...

Beklagar er stora förlust och er stora sorg.
Tacksam för att Ulrica fick ett fint och fridfullt slut, att hon fick vara hemma som hon ville, ha dig vid sin sida.
Mina tankar till er och all kraft för att ni ska orka.

Sov gott Ulrica bortom all smärta och cancer.
kram en trogen bloggläsare Veronica

Anonym sa...

Åh! Va fint du skrivit Lasse. Vilken kämpe ulrika var. Ha det så gott ni kan. Kärlek och kramar

Anonym sa...

Hej då Ulrica,
tack för alla fina bilder jag fick ta på Dig
och Din familj.
Vi ses någon gång. Någonstans.

Urban

Anonym sa...

Vila i frid.
Nu flyter du vidare på din madrass.
Du har lämnat denna världen och är borta.
Men aldrig glömd.
KÄRLEK.

Knyttet sa...

Ulrika nu ser jag dig och Sabina flytande på varsin madrass på ett hav i ett varmt land , Nu får Ni åter ses efter nästan ett år .
Lasse , finare slut kunde inte Ulrika ha fått och jag tackar dig för att du uppdaterade oss !!
Ta hand om varandra ,kom ihåg `*inom oss * är vi alltid tillsammans!!
Jag tänker Kärlek.............. för Er och för Ulrika ........

Anonym sa...

Vila nu Ulrica!

Nu ligger du och guppar på luftmadrassen i himlen!
Lasse och Barnen, ta hand om er!

maja, bloggläsare

Anonym sa...

Tack fina, goa Ulrica för dina ord på din blogg och för din härliga chokladkaka, som finns kvar som ett minne från dig.
Och du Lasse skriver helt otroligt gripande och vackert om den sista tiden.

Anonym sa...

Vila i frid Ulrica. Är så glad att du fick sluta på ett värdigt sätt. Tack för allt du valt att dela med oss.
M

Anna sa...

Vad skönt att slutet kom snabbt när det ändå dit skulle. Hon hade inte fått ett bättre, finare slut än så här. Hon tänkte nog kärlek hela tiden... Ta hand om er nu och låt sorgen få landa i lugn och ro.
Kramar <3 fr en bloggläsare sedan länge

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag ska säga...
Men jag tror Ulrica fick det precis som hon ville, somna in med Lasse vid sin sida och i sin egna säng.
Tänker på er i familjen, ta hand om varandra.....
Kram Elin

Em sa...

Jag är så ledsen för eran skull - sitter med tårarna rinnande ner för kinderna och gråter för att en fantastiskt människa inte finns länge.

Vila i frid Ulrica - jag hoppas att du och Dossyster har det bra tillsammans nu.

Alla kramar och tankar till er som blev kvar. Ta hand om varandra.

Anonym sa...

Mina tankar finns hos er! Jag tänker "kärlek" så det värker i hjärteroten. Ulrika finns kvar och bor i allas våra hjärtan. Kram på er!

Anonym sa...

För exakt ett år sedan somnade min pappa in, också han led av denna hemska sjukdom. När jag ikväll står vid hans grav tillsammans med min mamma och mina syskon skall jag tänka på dig Ulrika och dina närmaste.
Sköt om er!
Kramar Maria

Anonym sa...

Tack för att ni delade med er en härlig blogg. Var nöjd med att ni gav Ulrica livskvalité och kärlek in i det sista. Ni är fantastiskt starka som kan dela med er av något som många finner tröst i då vi är många som fått indirekta råd hur vi kan bete oss mot våra egna som går igenom vad Ulrica gjort. Tack!

Maria sa...

Jag ska tänka Kärlek till minne av Ulrica.

Vila i frid!

Anonym sa...

Tack för att du skrev Lasse!
Tänker på Er allihop.
Anna i Nacka

Amanda sa...

Vila ifrid underbara Ulrica. Föralltid kommer du och finnas med oss...Sänder mina varmaste kramar till dina nära och kära i denna svåra stund...kramar <3

Anonym sa...

Jag är så ledsen för er skull. Men tänker ändå att Ulrica med all säkerhet vad lycklig o glad för att ha haft dig Lasse o sina fina barn vid sig. Lasse, du är världens klippa. En fantasisk människa. Adam o Alva hade en fantastisk mamma och jag vet att Ulrica somnade in med vetskapen om att ni en dag kommer att vara glada o må bra. Tack för att du orkar blogga en sådan sorgens dag som det är idag. Och det säger jag med tårarna rinnandes. Men ändå vet jag att Ulrica äntligen kan få lite frid.

Idag är en tung dag, men morgondagen blir nog lite lite ljusare... Varma kramar till dig lasse, Alva, Adam , Ma o Pa och lilal Doris. Kram /Jenny (en okänd bloggläsare sen bloggens start)

Anonym sa...

Ett fint slut för en fin människa. Vila i frid Ulrica! Tack för att du delat med dig, du har gjort skillnad och gett många så mycket. All styrka till Lasse, Alva, Adam och övriga nära och kära! Kramar från en trogen bloggläsare Johanna

Anonym sa...

Vilket underbart avslut! Trots att det värsta som kan hända var det ni fick vara med om så låter det som att slutet blev riktigt fint ändå. Tårarna strömmar nerför kinderna på mig och jag känner verkligen för er som blir kvar med sorgen. För Ulrica är kämpandet och smärtan över och hon kan vaka över er från ett bättre ställe.

Tänk vilka skratt som ska finnas där, när Ulrica och Sabina träffas igen och bara behöver njuta utan att tänka på sina sjuka kroppar :)

Jag sänder många varma kramar till barnen, Lasse och resten av familjen. Och Ulricas ord kommer för alltid leva kvar i mig, bland det bästa jag hört! Tänk kärlek!

Ulrica, vila i frid

/Sara

Anonym sa...

Ulrica fick nog det bästa slut som man kan få. Lugnt och stilla hemma, med sina nära och kära omkring sig.

Ta hand om varandra!
Mramar från Gunilla

Britt Heidi sa...

Åh, for en vakker slutt og for en fantastisk familie dere er! Selvsagt blir alt tungt, tom, rart og trist uten Ulrica men hun kommer til å fortsette å være med dere!

Millioner trøsteklemmer i en tung stund!

Kondolerer, vil i fred vakre ulrica og ta vare på hverandre allesammen! Jeg kommer til å savne Ulrica masse!

Anonym sa...

Åh, Lasse...Jag är så ledsen och mina tankar finns hos er idag. Som många andra skriver så finns det inte ord att beskriva känslan av saknad, men nu kan iaf Ulrica koppla av och träffa sina boksystrar igen. Vilket fint avslut ni hade. Jag tror absolut att hon väntade på att du skulle vakna så att ni fick ett sista avsked. Skickar många kramar med extra mycket kraft till er idag. Hälsningar Emma från Smeden...

Anonym sa...

Sov gott Ulrica.

Kram till er alla.

// Maria

Sofie sa...

Alla mina tankar till dig Lasse,och framför allt till Alva och Adam. Även om den tid ni fick tillsammans var allt för kort så tror jag att den kärlek ni delat i er familj är få förunnat. Ulricas kärlek till er genomlyste hela bloggen.Jag önskar er styrka och kärlek.Ulrica... hälsa Sabina

gissan sa...

Skickar varma kramar till Ulrika och till familjen.
Kram från Gissan

Anonym sa...

Stå ej och gråt vid min grav.
Jag sover ej. Jag gav mig av.

Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.

När du vaknar i morgonens vila,
är jag tysta fåglar som ila,
i cirklande flykt över vatten.
Jag är milda stjärnor om natten.

Stå ej och sörj vid min grav.
Jag är ej död. Jag gav mig av.

Anonym sa...

Nu är jag här I himlen och tittar ner på er,
Jag vet och jag känner, hur ni saknar mig.
Jag känner av er stora smärta,
Som ni för alltid har I era hjärtan.

Ett lån till er jag bara var,
Och jag kunde inte så länge stanna kvar.
För jag blev en ”sjuk” själ,
Och detta kände ni familjen, så väl.

Älskade familj, när ni känner en kärleksfull vind,
är det jag som smeker era tårfyllda kinder.
När ni känner saknad och sorg I era bröst,
finns jag bredvid er, och ger er tröst.

När jag står vid er sida ibland,
känner jag vårt starka kärleksband.
Då längtar jag också efter er,
Precis så starkt som ni längtar efter mig.

Men varje gång ni stilla viskar mitt namn,
känn hur jag kärleksfullt tar er I min famn.
Känn hur jag ger er av all min styrka,
Och vet att ni är den familj jag alltid ska dyrka.

Älskade familj, jag ber er, lev era liv fullt UT,
Tills den dagen då era liv tar slut.
För då min älskade familj,
Ska vi åter mötas igen.

Anonym sa...

Må en lycklig stjärna följa er i framtiden!

Vilken fantastisk vacker beskrivning av den sista stunden du har lämnat oss bloggläsare!

Tack till dej och tack till Ulrika för att hon var den underbara människa hon var, m

caroline sa...

Sov i ro. Alva och Adam kan vara stolta över sin vackra, kloka och varmhjärtade mamma. När min mormor gick bort bad jag henne att komma och hälsa på mig som en fjäril. Sommaren efter kom en fjäril och satte sig på min tå då vi var på stranden. En annan dag satte sig en citronfjäril på min axel. Jag är säker på att det var min mormor som kom och hälsade på. Lika säker är jag på att er kära Ulrica kommer vara med er trots att hon inte längre är kvar här som ni är vana att se henne. Önskar er all tröst ni kan få..

Anonym sa...

Vila i frid Ulrica! Så skönt att den sista, okontaktabar tiden, inte blev utdragen. Ulrica levde verkligen in i det sista!

Kicki sa...

Tänker på er alla.
Har följt Ulricas blogg länge.
Tack Lasse för att du dela med dig till oss.
Vila i frid Ulrica.

Kram

Anonym sa...

Vila i frid Gulledu!
All kärlek till er som är kvar i saknaden!

Kram Lotha

Anonym sa...

Vila i frid Ulrika! Har anonymt läst bloggen ofta och tänkt vilken fin och omtänksam människa Ulrika verkade vara. Kärlek och styrka till hela familjen önskar jag.

Anonym sa...

Mitt Hjärta Fylls till Brädden Av sorg och tårarna vill inte sluta rinna för Dej Ulrika men mest för din familj som ska klara livet utan dej nu...Va stark nu Lasse å barnen å känn all hennes styrka som hon spred när hon levde,,å lever gör hon i alla minnen för alltid. Kramar Trogen blogg läsare Cina

Ima sa...

Med sorg och tårar läser jag detta inlägg.
Känner med er och sänder många många kramar och tankar till er.

Anonym sa...

Beklagar sorgen men som du sa hon fick somna in hemma i lugn och ro.
Ni alla har stått ut med mycket och jag kan bara skicka er styrkekramar och hoppas allt blir bra för er.
Hon har haft det bra som har haft er vid sin sida.

Anonym sa...

sov gott fina fina Ulrika.
Vi ska tänka Kärlek.

Dom varmaste kramarna till Lasse, barnen, ma & pa, syskon och "djuret" idag.

Ulrika, ikväll skickar jag upp en rislampa när det blir mörkt, för att hedra ditt fina minne!
Hälsa Sabina!

Anonym sa...

Vila i frid, Ulrica. Och jag hoppas att ni andra i familjen kommer att finna ro och tröst. Låt det ta den tid som behövs, det är garanterat olika. Tårar är bra till att börja med. Jag tycker det verkar som att barnen verkligen har tur som även fått in dig, Lasse, i sina liv.

Stor kram på er och jag känner med er.

/Cattis i Stockholm

Anonym sa...

Så sorgligt men ändå så fint slut. Fridfullt och att hon fick vara hemma till slutet. Hon väntade nog in dig Lasse. Ta hand om varandra....särskilt barnen
Kram från Ulrika i Sundsvall

EmmaLotta sa...

Vila i frid Ulrika! Många har berörts av din chokladask däribland jag. Tröstande cyberkramar går till den familj du lämnade efter dig.

Anonym sa...

Vila i frid fina Ulrika. /Sofia

Kaffe och Mazarin sa...

Ett stort tack till dig Lasse för din ork att skriva!!!
Tänker på er allihopa.. Vila ifrid Ulrica!!! Många kramar till er från ännu en trogen bloggläsare!!

Kaffe och Mazarin sa...

Ett stort tack till dig Lasse för din ork att skriva!!!
Tänker på er allihopa.. Vila ifrid Ulrica!!! Många kramar till er från ännu en trogen bloggläsare!!

Anonym sa...

Jag känner inte er. JAg har följt Ulricas blogg även läst boken och följt dom andra två tjejernas bloggar. TAck för att ni delat med er av erat liv till oss. /elli

Anonym sa...

Tårarna rinner ner för min kind. Fint att hon fick somna in hemma.

Jag tror att hon väntade på dig Lasse. Nu flyter hon omkring med med sina dossystrar.

Hon håller nog sin chokladask i handen medans solen strålar lyser på dem alla tre.

Kramar till er alla Mia-Maria

Anonym sa...

Beklagar sorgen...tänder ett ljus för alla fina änglar.

Anonym sa...

Vila i frid fina Ulrica, du kämpade så bra! Krama de andra flickorna däruppe i himlen eller om det nu är luftmadrasserna ni guppar runt på!

Ingela sa...

Vila i frid söta rara Ulrica. Ikväll tänder jag ett ljus för dig. Njut av din nya frihet i himlen tillsammans med Dossyster och Boksyster.

All styrka till din fina familj. Var med dem och ge dem styrka att orka.

Kram
Ingela

Ingrid S sa...

Mina varmaste tankar.

Kaos-Anna sa...

Vila i frid Ulrika.
Och tack för allt du har delat.
Nu börjar en ny resa för dig på andra sidan.
Kärlek till er alla i familjen.

Ullebulle sa...

Mitt varmaste deltagande i den svåra och jobbiga tid som kommer nu...Och har varit.

Anonym sa...

Mina varmaste tankar till min bästa vän. /Henrik

Anonym sa...

Sov Gott Ulrica <3, Kram Eva.

Anonym sa...

Sov gott Ulrica! Nu är din kamp över och du fick somna in hemma omgiven av dina kära. Jag har följt din blogg i över ett år och skrattat och gråtit med dej. Tack för att du delade med dej av din chokladask. Tack Lasse för att du orkar uppdatera i denna jobbiga stund. Många kramar och kärlek till Ulricas familj från Ingela i Vilhelmina

benita sa...

Tack Ulrica att jag fick läsa din blogg!Det blir tomt nu. Vila i frid!
Benita i Finland

Lotta sa...

Sov gott, fina Ulrica.
Du fina kvinna som gav så mycket av dig själv samtidigt som du besatt en enorm integritet.

Jag tänker på Ulrica, hennes barn, föräldrar, Lasse, Doris och alla andra nära. Jag tänker kärlek.

Anonym sa...

Många kramar till er. Tänker på er !
/ Lena

litentanta sa...

Vila i frid, ta hand om varandra nu i den stora tomheten, tack för att du delade med dig och nu brinner ett ljus för både Sabina, Hanna och Ulrica hemma hos mig i Umeå.

Kram från en litentanta.

Tina sa...

ännu en kämpe har somnat in.
Tänker på er.

Anonym sa...

Ulrica, jag har tänkt mycket på dig de senaste dagarna. Sov nu så gott!

Tack Lasse för att du orkade uppdatera oss här. Min tanke till dig och familjen

/Bea från Mösseberg

memilla sa...

Vila skönt Ulrica...bortom smärta och oro!

Vad fint du skriver Lasse! Mina tankar finns hos er!
/Camilla som följt bloggen länge!

Sofia på Gotland sa...

Många stora varma kramar till hela er familj. Ulrika kommer alltid att vaka över er alla.
Siv Gutt Ulrica hälsar Sofia på Gotland

Mette sa...

Så skönt,trots allt,
att det gick så fort i slutet.och att Ulrika fick somna in hemma med sin kärlek vid sin sida.
Nu blir det ju en jättetuff tid för er anhöriga.Mina tankar går till er.
Vila i frid fina Ulrika.
Kram från Mette

Anonym sa...

Kära Ulrica, vila i frid.

Helena sa...

Vilket skönt sätt att få somna in för gott på.... Och vad gott att du, Lasse, känner att det hela blev fint och lugnt. Svårt att skriva något bra till er. Men har tänkt så mycket på hela er familj och hur ni har haft det. Jag har följt Ulricas blogg i över ett år och trots att sjukdomen tagit över mer och mer så har det hon skrivit andats en enorm livsglädje och en kraft som varit helt fantastisk.
Tänder ett ljus för Ulrica och för er fina familj nu ikväll!
Kramar från Helena

Anonym sa...

Vila i frid Ulrika!
Har följt din blogg länge. Tårarna rinner och jag har vårt att hitta något att skriva!
Alla tankar går till dem du lämnat här på jorden för jag är alldeles övertygad att Ulrika har det bra nu!

Många kramar
Alexandra

Helene sa...

Vila i frid och sov så gott. Nu är ni alla boksystrar samlade.
Tack Lasse för dina uppdateringar i denna svåra stund.
Mina tankar finns hos dig, Adam och Alva och alla andra som stått Ulrica så nära.
Det är inte så svårt att tänka Kärlek. Hon fick det finast slutet.
Varma kramar.

Anonym sa...

Hej!
Jag är en av alla som under ganska lång tid, innan sabina avled, har följt denna blogg. Ulrica har alltid skrivit så levande och med mycket energi, så det är svårt att förstå att hon så snabbt kunde bli så försämrad och att hon nu har tagit sitt sista andetag......

Tack för din uppdatering, sköt om er och ta hand om varandra! Oerhört vackert inlägg du skrev *tack*

Anonym sa...

Så fint beskrivet Lasse... Vila i frid Ulrica.

Kärlek till er alla - ta hand om er. Mina tankar finns hos er...

//Ulrika

Anonym sa...

Kram på er alla.

Anonym sa...

ULRICA - SABINA - HANNE

Tillsammans i bokform

Tillsammans i livet och dess kamp mot cancer

Tillsammans i himlen

**********

Tack, Ulrica, för att du gav så mycket av dig själv till oss bloggläsare! Tack, för att du visade vad styrka och kärlek är! Du är sååå värd att vila nu, att känna frid och vara utan smärta.

Nu kan du vara med dina älskade - Adam, Alva, Lasse, Doris, ma, pa, syskon, släkt och vänner - här på jorden ändå och samtidigt känna dig frisk och orka och när det är dags för hantverkaren att komma tillbaka för att färdigställa ert badrum, då är du där för att se till så att han sköter sig så att det blir det drömbadrum som du ville :)

Du kommer alltid att finnas och vi minns dig - alltid!

*********

Lasse, du verkar ha varit en underbar make till Ulrica och en härlig och engagerande bonusfar till Adam och Alva (och - naturligtvis - kärleksfull husse till Doris!). Tack för att du orkade berätta för oss! Ta hand om dig själv, Doris och barnen så gott det går. Många och stora styrkekramar till dig och resten av Ulricas familj.

//Moa

Anonym sa...

Vila i frid Ulrica, du kommer att lämna ett stort tomrum efter dig i bloggvärlden...

Mitt i allt elände måste det vara skönt för er att slutet blev "så fint"...det blir ett underbart minne för er.

Tänder ett ljus ikväll!

Kram från Värmland

Anonym sa...

Kära fina familj, tänker på er i denna svåra stund. Tack för att ni delar med er av er kärlek och sorg.

Kram Sara

Anonym sa...

Vila i frid Ulrika - trots att jag aldrig träffat dig kommer du att finnas i mina tankar resten av livet, vilket avtryck du gjort! Adam, Alva, Lasse, Ulrikas föräldrar och övriga släkt och vänner - ni har verkligen haft turen att ha en så fin ängel i era liv. Kramar! /Anna, en läsare av bloggen sedan länge

Prickens rimstuga sa...

Vila frid Ulrika.....
Din dossyster tar emot dej med öppna armar!!!!
Skänker dej lasse samt barnen ma å pa en varm tanke!!!!!

Anonym sa...

Tänker på er och tack Lasse för att du skriver.

Kram/Åsa i Väsby

Josie sa...

Sörjer någon jag aldrig känt mer än genom hennes blogg.

Och vilket fantastiskt slut Ulrica fick.

Tack för att du berättat så fint. Du är en fantastisk man, Lasse.

Krama barnen lite extra från alla oss som följt bloggen.

Sov gott Ulrica!

ullis sa...

Vila i frid Ulrica...

Vi är många som för alltid kommer att minnas dig och din chokladask... Jag har följt ditt liv och din vardag under de här åren.. Bloggen har belyst kärleken till dina barn, till Lasse och även glädjen och spralligheten till livet.. Jag har många gånger förundrats över hur du orkat vara så stark..

Jag har tänkt på dig så många gånger sedan Sabina somnade in och hur svårt det måste vara att vara den *boksyster* som blev ensam kvar.. Nu är ni samlade alla tre igen.. Jag tror att det kommer bli många glada skratt och djupa samtal i er himmel...

Lasse...det är det svåraste som finns att behöva ta farväl av någon man älskar... Du är fantastisk som orkar skriva och dela med dig av den här stunden...

Det är så orättvist att ni inte fick längre tid tillsammans och att barnen inte längre får ha sin mamma hos sig... Ännu en gång blir man påmind om att livet är inte rättvist!

Ja..en tröst i sorgen är ju att Ulrica fick somna in hemma och att hon inte längre behöver lida...

Jag vill skicka alla styrkekramar jag har till dig/Lasse,till barnen, till Ulricas föräldrar, syskon och vänner..

ullis

Anonym sa...

Du har kämpat så länge fina Ulrica. Nu har du inte ont längre.

Bär för alltid med mig minnet av din sista kram från i fredags. Du var så trött, men ändå hade du en liten gnutta ork över för att skämta. Så typiskt dig Ulrica.

Tänker på ditt skratt,din underbara humor och hur du alltid, trots din egen sjukdom, brydde dig om hur andra mådde. Nu får du ligga på luftmadrassen och skratta tillsammans med Sabina.

Jag tänker på er alla i Ulricas familj och hoppas att ni finner styrka i varandra och i vetskapen att Ulrica har det bra nu. Du är fantastisk Lasse! Du har funnits vid Ulricas sida och hon var så lycklig tillsammans med dig.

Adam och Alva, er mamma var så stolt över er och älskar er över allt annat. Hon finns kvar hos er, för alltid!

Sov gott Ulrica!

Styrkekramar från
Titti, Krister, Julia och Erik

Anonym sa...

Hemskt, onödigt & ofattbart, som du skriver. Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg här i Ulricas Chokladask.Inga mer praliner till kaffet..Jag tänker på just onödigt, vet ju Ulrica har skrivit om feldiagnosen mm. Är så glad för er skull att slutet blev så fint, att Ulrica fick somna in hemma & att det onda inte drog ut på tiden. Det hela är ofattbart hemskt, det enda ljus man kan se är att hon får återförenas på andra sidan med Sabina & Hannelore nu och att de alla slipper smärta & oro. Det måste funnits en mening med att just de träffades här på detta jordelivet.

Stor Varm Kram till er alla i familjen i denna svåra stund!
//"en trogen bloggläsare"

Anonym sa...

Det är svårt att finna orden för vad jag vill förmedla. Framförallt vill jag tacka Ulrica för hennes underbara blogg, så välformulerad och vacker och humoristisk! Vi är många som läst och berörts enormt. Jag är glad att slutet gick så fort även om det var chockartat...och jag är innerligt glad att hon fick somna in i sin egen säng hos sin älskade familj. Glädjen över detta blandas med sorgen och känslan av det orättvisa och ofattbara att någon ska behöva gå igenom sådant lidande och behöva lämna livet och sörjande närstående...alldeles alldeles för tidigt. Jag sänder mina varmaste tankar och önskar er styrka i denna svåra stund.

Om det fanns fler som ni hade världen varit en ännu vackrare plats.

<3

Karin i Malmö

Anonym sa...

Sov gott, Ulrica. Du är med Sabina nu. Fina änglar.
All värme till familjen.
Kram Lotta

Maria sa...

Tänker på er. Så skönt att slutet blev som Ulrica ville ha det och att ni fick ta ett fint avsked av Ulrica. Hon var en kämpe och det är ni andra också.

Kram Maria

Unknown sa...

Åh, tack Lasse för att du orkar berätta för oss "fans" vad som hänt i vår Idols liv och nu i hennes kärleksfulla slut. OCh det må jag säga om alla finge ett slut som Ulricas då vore det lättare att gå över för många. Ett fantastiskt slut för en fantastisk kvinna!

Krama barnen och se till att få lite kramar själv! Jag beklagar verkligen förlusten av en fantastisk person. Hon har verkligen gjort skillnad!
/Sara

Anonym sa...

Tack Ulrica för att du delat med dig av allt!

Kram
Linda

Anonym sa...

All kärlek,tankar och kramar til er,Lasse,barnen och resten av familjen.....
Jag har läst Ulrikas blogg länge,och det känns som om jag känner er allihopa.
Det känns ofattbart grymt och orättvist vad som händt er..
Hoppas ni kan finna tröst i varandra nu..
Många kramar från mej.

Anonym sa...

Skänker mina varmaste kramar till er!!!
Vila i Frid Underbara Ulrika!!!
Linda

Anonym sa...

Sitter här med blandade känslor.
Skönt för Ulrika att hon fick somna in hemma och samtidigt va det ju alldeles för tidigt.
Mina tankar går till er anhöriga och den sorg ni nu hamnat i, och samtidigt så har Ulrika nu hamnat där hon slipper att lida... Som sagt blandade känslor.

Massor med kärlek och värme till er alla, och spec till dig Lasse, Alva och Adam...Ingen sak behöva tappa sin mamma så här tidigt i livet. <3 <3 <3
Ta hand om varandra.

Kram/Annica

Anonym sa...

Sov gott, fina Ulrica.
Tack för allt du har delat med oss chokladälskare.

All kärlek till Lasse, Adam & Alva.

Anonym sa...

Vila i fird Ulrica. Det är med sorg i hjärtat jag precis öppnade och läste Ulricas blogg. Nu behöver hon inte lida mer men det var ändå en chock att det gick så fort ändå.Mina tankar finns hos er, Lasse, barnen och alla andra anhöriga. Kram Maria

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 362   Nyare› Senaste»