onsdag 3 februari 2010

Hjälp.

Här fortsätter renoveringen som den ska. Hantverkarna avlöser varandra, det låter och smutsas ner.

Jag ligger stationerad i Adams säng med benen i Alvas saccosäck i ett tappert försök att få ner svullnaden. I övrigt är det svårt att få till den där vilan min kropp så väl behöver för samtidigt måste jag vara behjälplig när hantverkarna stöter på patrull.

Pa och Ma har varit till stor hjälp de senaste dagarna då de tagit hand om Doris som är orolig och inte kommer till ro av allt spring och oljud. Hon har (trots att hon löper) varit där hemma och de har även gått promenader med henne eftersom jag inte är så rörlig just nu.
I morse när jag och Pa gick med Doris lyckades jag till och med ramla och jag hade aldrig kommit upp igen utan hans hjälp.

I morgon ska vi till Radiumhemmet för information om mitt senaste levervärde, fortsatt behandling och nya eventuella undersökningar. Jag känner mig lite ledsen och orolig inför det besöket.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle du!
Kan jag få bära din oro ett dygn så din minskas eller försvinner?
Jag bär så gärna din smärta det andra dygnet för att minska din eller för att du ska få ett smärtfritt dygn. Alla kramar och jag ber för bra provsvar ...

Kram Lotha

Anonym sa...

Ofta inne och kollar din blogg efter att ha läst boken.
Du har allt mitt stöd, kämpa på,
deppa ner dig i bland det är ok, du kommer fixa det hä rlänge än ;-)
Anna

Hemmamamman sa...

Vet inte vad jag ska skriva så jag skickar några styrkekramar istället!! Tänker massor på dig.

kramar Åsa

Lejonkvinnan sa...

Skickar massa kramar!

Anonym sa...

Lycka till i morgon, vännen!

En anonym beundrarinna...

Anonym sa...

Hej Ulrica, skickar dig styrkekramar och hoppas allt vänder till det bättre! Förstår att du är orolig och ledsen, vill bara krama om dig...men det gör din kära man säkert från mig också!
Tänker på dig mycket och tycker att du kämpar så hårt....må det ge resultat NU så du blir frisk.

Mina varmaste hälsningar//Sirpa

Ingela sa...

Stora styrkekramar till dig Ulrica!
Kram Ingela

Anonym sa...

Håller tummarna för dig imorgon. Att du får en bra genomgång av dina provsvar .Hälsningar från Vinsta
ps.Gå försiktigt

Anonym sa...

Kram på dig Ulrica. Tänker på dig.
/Magdalena

Helen sa...

Tänker på dej, Ulrica! Gratta Adam i efterskott...varma kramar till er alla från Malmö

Anonym sa...

Fina du!
Jag och många med mig tänker på dig och hoppas på bra provsvar.
Yvonne

Anonym sa...

Hej Ulrica !
Har följt din blogg en längre tid nu, faktiskt ända sedan dossyster var med. Har även läst den underbart bra boken som kom ut.
Jag vill härmed sända ALLA de styrkekramar jag bara kan och håller tummarna för dig när du ska till sjukan.
Kram en onkuska i skåne

Jenny sa...

Önskar dig så mycket gott, att allt ska gå bra idag.

Kramar!

Anonym sa...

hej ULica
jag ber för dig av hela mitt hjärta.. jag ber för dig till gud att du blir bra.
kämpa på tjejen du är underbar
kram Natalie

Lena sa...

Jag läser din blogg så fort ett inlägg kommer. Du verkar vara en genomsnäll person och det du o din familj går igenom är inte mänskligt. Jag ser ingen mening i det här alls utan tycker bara att det är skit. Är väldigt imponerad av dig hur du ändå klarar allt,tänker på dig ofta!
Mvh/Lena

Unknown sa...

Tänker på dig. Min mamma gick igenom i princip exakt det du genomlider nu. Önskar så att det fanns mirakel!
Birgitta

Anonym sa...

Jag kanske också har förstått fel men den senaste bedömningen måste ju varit rätt så bra ändå? Ja, jag menar att inget MER har kommit till det det som redan fanns s a s?
Fast samtidigt; det är ju inte bra om du har så ont och är så trött som du är. Kanske är det medicinerna som sagt, har du dragit ner på dom nu?

Hoppas ni får bra svar och allt går vägen imorgon fredag och att ni får en lugn och fin helg du och Lasse.

KRAM!

Jag är Elisabeth sa...

hmm, du var ju där häromdagen kunde du inte få reda på allt då? Att man ska behöva springa in och ut i dessa svängdörrar. Förstår om du har klump i magen. Jag mår illa varje gång jag svänger upp i backen mot sös. Och sedan du och jag träffades så grejar jag inte heller röd saft... Håller tummarna!
Nattikramen

Annika sa...

Ville bara säga att jag håller tummarna för dig. Varmaste kramarna från Annika

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Har läst din blogg ända sedan jag fick och läst boken som Sara Natt&Dag skrivit. Jag tycker att du är beundransvärd i dtt kämpande, och mina tankar finns ofta hos dig. Lite konstigt med tanke på att vi inte känner varandra. Jag bor i stan och är i din ålder snart socionom en termin kvar, kbt terapeuft och väldigt intresserad av hälsa. Har bott i dina trakter, Hässelby Strand men nu är det Östermalm som är hemvisten tillsammans med min dotter. Ville egentligen bara ge mig till känna och en presentation då jag tar del av ditt och din familjs liv här på din hemsida. Skickar en stor kram från Östra sidan och från mitt hjärta hoppas jag att dina provsvar är bra. Mvh Karina

Ulrika sa...

Tänker mycket på dig...
och följer din blogg...
Sänder en varm kram till
dig o din familj och hunden såklart :)
Hoppas Ni får en bra helg!

Kramizar Ulrika

Ann Jolby Solander sa...

Styrkekramar.

Kram Ann

Anonym sa...

Ulrica.....

Må så väl du kan i helgen....
Hoppas att beskeden var så positiva som möjligt!

Tänker på dig / er.
E anhörig till en make som ständigt väntar på nya besked, här handlar det om prostatan.

ha d´o gå försiktigt!
/

Amanda sa...

tänker så mycket på dig ulrica och din familj. jag hoppas innerligt att besöket på radiumhemmet gick bra. kramar till er alla <3

Anonym sa...

God morgon, du vackra fina postitiva kvinna! Du är fantastisk! Hoppas du får en bra helg!
Kramar från en som beundrar dig, tänker på dig och önskar dig alla lycka

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Är inne på din blogg lite då och då ända sen starten. Beundrar din tappra kamp mot sjukdomen. Gläds även över allt stöd och uppmuntran du får i kommentarerna. Ditt och Sabinas stöd betydde så mycket för Hanne - och även för anhöriga.
God bless
önskar Hannes svärfar