måndag 8 februari 2010

Besked.

Sedan i torsdags har min chokladask hållt låg profil. Jag förstår att det är många chokladsugna som undrat över min senaste status men jag har medvetet valt att lägga locket på för att låta mina älskade barn få veta först.

Beskedet vi fick i torsdags var att levervärdet nu är så högt att man inte kan/vill ge mer cellgifter utan låta tiden ha sin gång med så mycket livskvalitet som möjligt.

De kommer att fortsätta ge mig antikroppar var tredje vecka och sedan är det upp till mig att ta beslutet om jag vill ha det sista cellgiftet de har att erbjuda mig trots att jag förmodligen kommer att få enorma biverkningar.
Det känns väldigt konstigt. Det är klart att jag vill leva så länge som möjligt men inte till vilket pris som helst.

De kan inte säga något om någon eventuell tid men Lasse och Ma är sjukskrivna nu och Pa är ju redan pensionär så de är hemma med mig.
Hur det blir med barnen får vi se. De kanske mår bäst av sin vanliga vardag med skola och träningar. Eller är hemma då och då. Eller hela tiden. Time will tell.

Jag vill att ni ska veta att jag trots detta besked inte gett upp hoppet än. Jag vill hinna fira Alvas födelsedag, se det nyrenoverade badrummet, komma till Öland en gång till och hinna träffa alla de som betyder mest. Men framför allt vill jag spendera så mycket tid det bara går med mina älskade Lasse, Adam och Alva.

Jag skulle också vilja be er chokladätare med egna bloggar att inte länka till mig. Syftet med min ask har aldrig varit att få uppmärksamhet eller publicitet och jag vill även i fortsättningen ha det så.

139 kommentarer:

Anonym sa...

Åh min kära "vän". Fast jag inte känner dig så känns det så. Har din bok hemma och har följt dig länge här på bloggen. Jag har så innerligt önskat att du ska klara detta ( och det hoppas jag ännu) !! Tankarna går till dig och din familj. Kramar

Nikki sa...

Nej! Nej! Nej! Detta ville vi inte skulle hända! Hoppas fortfarande på ett under och att levervärdena ska förändras så du kan få mer behandling, kan de det? Jag hoppas på att din kropp ska orka kämpa på och att du ska få må så bra som möjligt men mest av allt önskar jag att du fick bli frisk! Mina tankar finns hos dig och din familj! Kram

Marie80 sa...

Har följt din blogg så länge, och är så imponerad av hur stark och motiverad person du är, dina ord i bloggen berör och jag har eran bok hemma Livet kan inte vänta och har läst den 3 gånger. Ord kan ju inte lätta på bördan nu, men vill bara skicka en liten hälsning att du är en underbar och härlig person i mina ögon. Tack för att du delar med dig av ditt liv, skratt och gråt....Kramar

Carola sa...

Finner inga ord Ulrica.
En stor varm Kram och massvis med Kärlek från mig <3

Anonym sa...

miljoner styrkekramar, Catharina

Anonym sa...

Jag har läst, för att själv härda ut med mina krämpor,som inget kan lindra. Jag beundrar alla er med cancer, som kämpar, men har förstått att ni ej har dessa hemska symtom som jag har, trots att ni får "gift" i er. Jag är förgiftad av annat och har klart därför en annan symtombild.En släkting har skelettcancer, och hon kan resa och umgås och leva normalt emellanåt i.a.f.
Den lilla flickans tumör försvann ju helt plötsligt. Ett under? Det kan ske!

Anonym sa...

Jag får en klump i halsen när jag läser dina ord. Önskar jag kunde ta bort ditt onda...

Anonym sa...

Hej! Det här var verkligen jättetråkigt att höra! Jag hade en blogg förut om när jag var i australien och jag blev så glad när du svarade på min kommentar! Finns det något jag kan göra för er? Jag bor i stockholm nu så avståndet är inte lika långt! Min mailadress är primavera11@hotmail.com Lova att du hör av dig om d finns något en medmänniska kan göra!

Kära, kära du o din familj! Alla mina tankar går till er!
Massa kramar, Vanessa

Helene sa...

Skickar mängder med styrkekramar till dig och din familj.
Kramar

Anonym sa...

Jag tänker jättemycket på dig och din familj, Ulrica. Jag vet precis var ni befinner er just nu och vill sända över så många styrkekramar jag bara kan.
Birgitta

Victoria sa...

All styrka och kärlek till dig och familjen, tänker på er varje dag. Tusen kramar

Maud sa...

Skickar massor av kramar till ER...finner inga ord nu men tänker på er! kramkram

Anonym sa...

Kramar i massor!

/ Nettan, en i mängden läsare..

Anonym sa...

Denna chokladbit smakade inte så bra ...Jag hoppas att de dåliga bitarna kan gå till sopkorgen och kvar blir endast de goda till dej Ulrica.
Du lyser med din styrka i din blogg.Jag önskar att där finns en fe med ett trollspö som kan uppfylla dina önskningar.
Tack för alla dina tänkvärda rader.

Katja sa...

En styrkekram till dig och din familj.

Anonym sa...

Jag har läst din blogg länge, men aldrig skrivit något förut. Jag vill bara säga att jag tänker på dig och att du är en stor inspiratör för mig i vardagen! Kram C

D.A. sa...

tråkiga nyheter... stor kram till dig och din fina Lasse, som jag har förmånen att känna lite genom jobbet.

Helena sa...

Så enormt tungt... Du låter så samlad och sansad. Förstår att det inte alltid kan vara så... Hur tog dina barn det hela? Skickar högvis med varma styrkekramar till dig och din familj!
Helena

Kaffe och Mazarin sa...

Ja det var inget roligt besked!!:(
Tänker på er...Kram på dig!!/Agge

Carolina sa...

Har öppnat din chokladask ofta, men bara kommenterat ett par gånger - nu fann jag en dålig chokladbit bland alla de goda... Skickar styrkekramar via cyberrrymden!

Anonym sa...

NEJ!!!!!
Detta känns så jäkla INTE RÄTT!
Du ska inte dö!

Fan fan fan

Anonym sa...

Kramar i massor!!!
Tänker på dig varje dag.
Kram från Lena

Anette sa...

Du är en sann förebild och jag tror du har hjälpt många med att leva i nuet och tänka positivt!
Tack för att du delar med dig så mycket av dig själv. Många kramar till dig och din familj!

Anonym sa...

Jag blir så ledsen.
Kommer inte att länka till din blogg enligt din önskan.
Ej heller till min blogg.
Tänker på dig och din familj.
Kram

Veronica sa...

Ibland saknas orden så jag sänder dig mängder av kramar och varma tankar. Så ofattbart orättvist och grymt.

All kärlek till dig och de dina.

Ingela sa...

Jag blev så ledsen när jag läste ditt inlägg. Jag har som många andra följt dig länge och har läst er bok. Mina tankar och böner går till dig Ulrica och till din fina rar familj.
Många styrkekramar till er!
//
Ingela

Mimmi sa...

Skickar styrkekramar i massor till dig.

Anonym sa...

Ulrika! Det där var verkligen en bittermandelchoklad som blivit härsken dessutom.
Samtidigt är jag tacksam för din styrka att du orkar dela med dig även av jobbiga saker. Tyvärr hör väl dom livet till...
Skönt att du inte gett upp på något sätt. Du har många i din hejarklack som vill skicka små ord och uppmuntrande rader till dig och din familj. Vi kan inte förhindra något, förhoppningsvis lindra lite av den mentala smärtan du/Ni utsätts för.

Kram - fortsätt kämpa och njut så mycket du/Ni kan.

Åsa sa...

Nej, nej neeeej Ulrica!!!
Å vad otroligt ledsen jag blev nu! Har följt dig via bloggen o heller aldrig förut kommenterat något utav allt som du har delat med dig utav... men nu var jag bara tvungen att göra det!
Skickar så många kramar o energi som jag bara kan till dig o tänker mkt på dig o din familj!
Hoppas innerligt att din kropp kommer att orka leva så länge det bara går utan att du har på tok för ont i kropp o själ!
Du är en otrolig människa Ulrica! Shit vilken fighter du är!!
Ta hand om dig!!!
KRAMAR I MASSOR

Kockis. sa...

Mina största och varmaste kramar till dig och din familj! Keep up the good work!

Anonym sa...

Jag har följt din blogg ett tag och förundrats över att du har sådan kämpaglöd. Jag är övertygad om att du kommer att vara på Öland i sommar. Jag var också sjukskriven när min man var svårt sjuk i cancer. Våra barn var då 12 och 14 är och det var bra för dem att dagarna var som vanligt, så vanliga de nu kan bli. Vi hade ASIH inkopplat under hela sjukdomstiden. Jag tror barn är bra på att känna själva om de orkar gå till skolan eller behöver vara hemma någon dag. Tänker massor på er.
Styrkekramar genom etern / Lena

Anonym sa...

Saknar ord..men sköt Om Dig så Gott Du nånsin kan..

Du finns i Mina tankar !

Miljoner Kramar från Mig../Nicka

Annika sa...

Ville bara säga att jag tänker på dig och hoppas det allra bästa för dig och din familj. Kram på er hela familjen.

Anonym sa...

Hej kära Ulrica
jag tror på mirakel och önskar av hela mitt hjärta att du klarar dig ,ber till Gud varje dag för dig.
många varma kramar till dig
Natalie

Anonym sa...

Söta fina du...
Jag följt Sabinas och din blogg länge och önskade mig boken i julklapp och fick den av min älskade. Jag grät och jag kände med er alla tre och den (och bloggarna) har fått mig att värdera andra saker i livet som kanske inte var så viktiga innan.

Jag vet att det inte hjälper dig i allt elände men jag vill bara berätta att dina tankar och funderingar påverkar oss andra till att leva ett rikare liv, vem vet vad som väntar?

Jag vet inte om det här bara låter dumt men jag ville säga det...

Jag önskar att allt bara var en otäck mardröm som ni lever och att du fick vakna upp i din och Lasses säng och cancer inte fanns.

Men så är det inte och jag är SÅ himla ledsen för din skull!!
Det är inte rättvist...
Jag tänker väldigt mycket på dig.

Massa varma kramar
Malin i Furulund

Anonym sa...

Åh vad ledsen jag blir när jag läser det här.... Du som kämpar så hårt för att få vara kvar hos din familj och dina vänner. Livet är så orättvist! Du finns i mina tankar Ulrica! Kram

Anonym sa...

Jag hoppas att ni fortsatt får en fantastisk fin tid tillsammans oavsett hur kort eller lång den blir!

Kram Lisa

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Har följt din blogg ett tag nu, men aldrig kommenterat förr. Den griper mig och känns så nära, eftersom min pappa gick bort i levercancer när jag var 12 år. Jag känner igen mig i mycket och tänker så mycket på dig och din familj, och framför allt dina barn! Många styrkekramar till er alla!

Helen sa...

Vad det nu kan vara värt: K*R*A*M*A*R för att jag tänker på dig och din familj!

gladmymlan sa...

ja du, vad säger man? sista ordet är inte sagt eller skrivet än. kollade precis nyss på Himeln kan vänta, och där ser man ju att det FINNS hopp, trots att det ser mörkt ut. klart du ska till öland igen, och klart du ska fortsätta med ditt liv, det är ju bara nu och just NU som vi har. Ingen vet ju om imorgon. det kan finnas både botemedel, eller blir det bara en dag till i veckan...en vanlig dag...att tänka på ett "slut" är så overkligt att det är svårt att ta in...

jag hade kört på cellgifter TROR jag. nu vet jag inte vad för biverkningar som kan bli, men jag kan ju ana.
ändå nånstans...inte till vilket pris som helst, så klart. det är svårt att ens tänka tanken,
jag tror nog att du som är så förståndig kommer fram till något som passar dej och din familj...

tänk ändå att det finns bara NU. inte i morgon och inte igår. bara nu och i det nuet vi lever, håller du på med renovering och familjeliv. det är ju det som finns just nu idag...

jag förstår mkt väl att du inte vill bli länkad, och ska inte föreslå din blogg heller, många av oss som läser har nog hittat hit via boken och sabinas blogg så klart. Men jag tror vi som läser din blogg förstått lite hurdan du är som person, och att du är mån om ditt privata.
Hoppas ändå att vi som läser kan få vara din krycka när det är kämpigt, och att du inte tycker ens kommentarer är knasiga:)
man vet inte vad man ska säga, men känner så klart att man vill VISA att det finns tankar här ute på dej och din familj...att du inte är ensam.

många kramar och hälsningar
anna

Mette sa...

Näe,det här var för jäkligt.Saknar ord.

Anonym sa...

Usch! Har hela tiden hoppats på att det ska vända trots alla motgångar -så detta var ingen kul läsning - fast jag hoppas fortfarande på under. Stora och många kramar till er båda och familjen. Tänker på dej och L hela tiden..svårt att finna ord till dej...
Kusin Catrin

Anonym sa...

Jag finner inte ord i allt detta elände............... .
Har ju följt din blogg sedan jag kom i kontakt med "dossyster" och läst eran fantastiksa bok.
Men din inställning är enastående.
Sänder miljontals styrkekramar till dig o din familj.

Kram ANja

Anonym sa...

Hej

Jag saknar ord precis som flera av oss andra läsare av din blogg. Jag går in här varje dag för att läsa, har aldrig kommenterat förut.
Tänker på dig och din familj.

Kramar
Karin

Anonym sa...

Styrkekramar i massor!

Prickens rimstuga sa...

Mina tankar går till dej å din familj!!!! Håller tummarna att de ska lösa sej till de bästa Kram till er alla!!!

Anonym sa...

Jag tänker på dig, livet är inte rättvist. kram

Lotta L sa...

Fina du.... Har följt dig länge och känner bara att Nej, det får inte vara så här. Tänker på dig och din familj. Det är så grymt.
Värme till er

Anonym sa...

Nej, usch idag blir jag så förbannad på sjukdomen cancer. Skit sjukdom! Jag vill bara att du ska få må bättre och överleva det här! Så är värdena dåliga och du mår sämre..

Känner mig så ledsen och kan inte ens ana hur ni känner er.

För ett år sedan var jag och Sabina med familjer på Gran Canaria och strax efter lämnade hon oss. Det är så läskigt hur fort tiden går. Känns som det var förra månaden...

Ta hand om er och hoppas att vi kan ses snart.

KRAMAR från mig och lilla trollis

Anonym sa...

Ja du. Tänker också på Himlen kan vänta, tänker på George och hoppas på vetenskapens framfart även för dig! Men är det inte så - så är det väl bara att leva det liv man fått så gott det är möjligt. Och är det något du förmedlat här så är det just hur djävla bra du är på att leva - trots allt ohyggligt och jobbigt som du får bära. Även om jag förstår att du inte berättar om allt det svarta som ju också måste finnas i ditt liv. Mina tankar är hos dig Ulrica och jag hoppas att du får en fin vår. Trots allt.
/Magdalena/Mena

Anonym sa...

kram till dig och de dina.

maja

Anonym sa...

Ulrica.....
Går en långpromenad i ett snöigt landskap i morgon tisdag - för dig.
//Helena

Anonym sa...

Hej Ulrica!!!! Ge nu bara inte upp...fortsätt kämpa o ta absolut en cellgifts behandling till, m vet aldrig, det kan hjälpa det ka n hända under, m prova alla utvägar innan du "ger upp", du har alldeles för mycket att förlora på att bara "låta allt ha sin gång"....så kämpa på med fortsatt kraft.....Kram från en hundälskande läsara av din chokladask

Anonym sa...

Kärlek, massor av kärlek skickar jag över till dig.
Mia

Anonym sa...

Ulrica ! Har följt din blogg en kort tid... Jag är i samma situation som du. Du är så tapper och stark som vill förmedla din livssituation till oss andra. Du ger mig hopp och tro.
Tänker mycket på dig och hoppas du känner mina kramar till dig.
Anne-marie

Anonym sa...

Jag blir sååå ledsen när jag läser detta! Styrkekramar till dig och din familj.
Johanna

Ulrika sa...

Jösses va ledsen jag blev nu!! Har läst er bok och har förundrats över din kämparglöd och livsglägje trots bittersmak i chokladen... Men vad händer nu??
Luften gick ur mig, men inget mot jag kan föreställa mig för hur du har det nu.
Vad kan jag säga för att lindra, vad kan jag göra för att bota?? Sätter mitt hopp till att du är stark och klarar de hopp du har, att du får en bra tid framöver.
Kram

Anonym sa...

Ulrica, kära Ulrica.

Så samlad och stark du är i ditt inlägg. Jag önskar så att det hade varit bra för Dig med ännu en cellbehandling.

Men, du vet ju bäst själv hur du känner inför detta.

Önskar att du kunde tillhört dom som kunnat få en operation av levern.

Det är ju flera som gjort detta och levern växer igen.

Men förstår att detta är redan undersökt för dig. Så klart görs det bästa för Dig.

Och levertransplantation - går inte det?

Hur höga levervärden har du? Gränsen "normal" är 17 - tror jag.

Vilken fin make du har och fantastiskt att han kan var hemma med dig nu när ni behöver varandra som bäst. Och jag hoppas och tror att det blir en låååååååång tid.

JAG TROR ÄNNU PÅ UNDER OCH ATT DU KLARAR DETTA.

ULRICA, MÅSTE BARA FÅ SÄGA DET:
DU ÄR EN UNDERBAR OCH SÖT TJEJ SOM JAG ÖNSKAR DET BÄSTA.

KRAM, Cecilia

Frida sa...

Hej Ulrica. Det var länge sedan som jag var ute på din blogg och läste nu, men igår när jag satt framför tvn hoppade du in i mina tankar av någon anledning. Så jag beslöt mig för att ge dig ett besök,blev chockad när jag läste hur långt det gått för dig i din sjukdom. Men jag tror och har en ganska stark känsla av att du ändå kommer få vara en lång tid tillsammans med dina nära och kära framöver. Känns säkerligen svårt och tungt många gånger och du har många jobbiga turer och tankar framför dig,men som de säger: kärleken övervinner allt, och du är omgiven av väldigt mycket kärlek så lev på det. Tänker på dig och din familj även om jag inte känner dig/er. Kärleksfulla kramar/ Frida

Anna sa...

Hej !
Jag har följt din blogg länge men aldrig skrivit något. Jag vill tacka dig för att du delar med dig av din värme och kärlek.
Jag har nyligen donerat en njure till min man och vi låg då på Transplantationscentrum på Sahlgrenska i Göteborg. Där gör man 7 " operationer " per år på " cancerpatienter " där man tar ut levern och tvättar den i en timma i cellgifter. Det blir tydligare skonsammare för kroppen och detta är någon speciell läkares specialite. Det kan ju hända att jag missuppfattat någon information, men det kan ju vara värt att fråga din läkare om.
Om detta tog död på cancern eller förlänger livet något är nog osagt.

Må så gott som det går !
Kram Anna

Anonym sa...

Har som många andra följt din blogg och du känns så stark i din vardag. Du verkar ha många varma människor i din närhet och det är du verkligen värd. Det är starkt av dig att leva i nuet och tänka framåt. Låt alla dina nära och kära ta hand om dig och var tillsammans så mycket som möjligt.
Många kramar och hoppfulla tankar!!
Ulrika i Sundsvall

malin sa...

Jag kan inte förstå att det är så allvarligt. Jag förstår ju rent intellektuellt men inte känslomässigt. Du skriver så levande och roligt om vardagliga saker, om renoveringar, om promenader, om barnen. Då kan man ju inte vara allvarligt sjuk. Eller hur? Ofattbart är det hur som helst.
Jag tänker på er och jag önskar att någon någon dag kommer på ett botemedel för den här skitsjukdomen!

Helena sa...

....

Ofattbart tråkigt besked.

Anonym sa...

Ja va ska man säga...jäkla skitsjukdom !!! Men ge inte upp, med din styrka så är inget omöjligt. Många styrkekramar till dej och din familj.

Anonym sa...

Stora kramar från Falköping, och en hel ask med körsbär i likör... Läser ständigt din blogg, och är imponerad av dig, din person, hur du väljer livet och kärleken. Önskar dig en bra dag!
/Anna

Anonym sa...

NEJ! Detta skulle INTE hända.
Jag vill skicka massor av kramar till hela familjen. Ni finns ofta i mina tankar. Mia-Maria

Anonym sa...

Kramar till dig. Gosa nu med dina närmaste. Kram från vinsta

Hemmamamman sa...

Önskar jag hade de "rätta" orden just nu...men jag gör det jag gjort här ett par gånger tidigare:skickar en bunt med styrkekramar! Tänker på dig väldigt mycket. Du skriver så otroligt bra och jag är tacksam för att jag får dela dina erfarenheter, tankar och ditt liv på detta sätt.
många kramar
Åsa

Anonym sa...

Nej, nej - det får inte vara sant!
Tänker mycket på dig och din familj och håller tummarna för att det trots allt skall finnas en ljus framtid!
Många kramar
Yvonne

NinaKatarina sa...

Kram..... till er alla.....

Anonym sa...

Jag har följt din blogg så länge. Du är så stark och imponerande.Tänk om hälften hade din styrka och din ödmjukhet!
Detta var ett besked vi inte ville ha. Mina tankar går till dig och dina kära. Hoppas på ett under att du orkar. Håller tummar , tår ja allt som går.

Tack för att du är den du är och tack för att du orkar dela med dig.
Många kramar Jannice

Lejonkvinnan sa...

Hör du lastbilen där ute? Den är full med styrkekramar och kärlek, till dig och hela din familj!

Tack för att du delar med dig till oss, vi är många här som inte känner dig men som genom din chokladask fått en inblick i ditt liv.

Mirakel finns och glöm inte att du är ett av dom!

Varma kramar

Anonym sa...

Jag är också en bloggläsare som följt dig länge. Det är svårt att "ta in" dina dystra besked. Önskar dig allt gott och fortsatta stunder av lycka. Tack för att du delar med dig av dit liv. Styrkekramar! Ann-Marie

Anonym sa...

Skriver till sist ett inlägg i din blogg. Har tänkt det måga gånger, men inte hittat rätt ord. Inte denna gång heller egentligen.
Hoppas du kan samla ihop dej, och må bra, och ta ställning till hur du ska göra med cellgifterna. Livskvalite är viktigt det med, och genom din blogg har jag ju förstått att du, tillsammans med dina närmaste lyckas hitta den i allra högsta grad, trots all skit du har.
Jag förstår hur du mpr, men ändå inte, har jobbat med många cancerpatienter, och du är så stark så stark. Dessutom har du fått så många andra människor att uppskatta livet tror jag. Man måste njuta av VARJE dag, oh inte stressa framåt till nya mål.
Jag fortsätter plocka dina chokladbitar, och håller tummarna för dej, och din familj

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med alla föregående bloggare som har skrivit här. Jag är så ledsen att du har fått ett sådan hemskt besked. Jag önskar så innerligt att det fanns något jag kunde göra för dig och din familj. Fy fan.. jag har ståpäls på hela kroppen när jag läser alla kommentarer.. och så tänker jag 1 år tillbaka i tiden på Sabina... Ge inte upp hoppet Ulrica
Många stärkande kramar till dig och din familj

Anonym sa...

Förbannade jävla helvetes cancerjävel.

Anonym sa...

Hittar inga ord just nu, men gör som alla andra....skickar tröste-
och styrkekramar!
Siss

Anonym sa...

"Jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper hop mina händer" Jag tackar för att du får finnas här i många år till!!!!Kramar

Anonym sa...

Ulrika, jag skickar mina varmaste kramar till dig, Lasse och barnen. Mina tankar är hos er.
Sanna

Anonym sa...

Be Lasse gå in på Vimmelmammans blogg för någon vecka sedan länkade hon till en man som undergått en operation i Paris av just sin cancerdrabbade lever. Denna franska läkare är världsledande inom sitt område och utför operationer (med framgång) som ingen svansk läkare vågar sig på. Vimmelmamman linkade till en blogg där denne svenska man berättade om hur han bar sig år för att få behandlingen i Paris. Det är värt för er att kolla. Second opinion!!

Sara N sa...

Hej finaste Ulrica! Jag vill bara säga att jag tänker på dig och Lasse jätteofta. Att säga att jag håller tummarna låter futtigt, men jag hoppas att du som är så stark fixar detta och att dina värden förbättras.
Den största kramen till dig och Lasse från din gamla kollega Sara!

Anonym sa...

Skit skit och skit igen! Ord känns små men jag vill att du ska veta att DU har berört mig så. HOppas hoppas du får många fina dagar med dina kära! kram/Ella

Sanna sa...

Tänker på er och skickar 1000 styrkekramar till hela familjen!

ulrika5143@hotmail.com sa...

Ta hand om varandra

Anonym sa...

många styrkekramar till dig o din familj.
//veronica

Anonym sa...

Massor av styrkekramar till dig och din familj. Kämpa på du underbara människa.

Cecilia sa...

Värmande kramar i massor!

Jill Agelin sa...

Finns inga ord, men kan heller inte glida förbi utan att sända dig och din familj mina tankar...

Anonym sa...

Nu har jag sen igår kväll försökt komma på vad jag ska skriva, men det är så svårt, det är så mycket man vill säga, men samtidigt så svårt att få fram det man vill, som folk säger här, orden känns så futtiga... Vill iaf säga hur fruktansvärt ledsen jag är, och att jag tänker på er¸ och håller hoppet uppe att det kommer att ordna sig på något sätt, vägrar tro något annat.

Många varma kramar och massvis av kärlek och stärkande tankar, till dig, Lasse och hela familjen.

Kram kram kram kram, Challen med familj

Unknown sa...

Elli
Trots att jag inte känner dig mer än genom din blogg och din bok så går orden rätt in i hjärteroten. Känner verkligen för dig och dina kära. Vad modig du är och beundrar din styrka som du har och har haft genom den här resan och hoppas fortfarande på ett lyckligt slut. Så länge det finns liv finns det hopp. Jag hoppas så innerligt att du ska klara detta. Många styrkekramar till dig och din familj.

Anonym sa...

Ulrica Ge inte upp.Du är stark.
Tänker på dig dagligen o sänder varma tankar till dig.
Hälsar Ingegärd

Anonym sa...

Mina allra varmaste kramar.
Inget jag säger kan ändra något. Men jag tänker på er och känner med er.

<3/Marie Lundqvist, Järna

Anonym sa...

Tänker så på dig och din familj. Många kramar från en trogen läsare.

Anonym sa...

Orden känns futtiga, vad jag än skriver känns så banalt, men jag tänker mkt på dig, trots att vi inte alls känner varandra!

Lotta sa...

Har så mycket hoppats på ett annat besked för dig.
Tänker på dig, din familj och det ni tvingas gå igenom.

Varma kramar Lotta

Lisa sa...

Ulrica!

jag tycker att det är fantastiskt att höra att du inte tänker ge upp ännu. Du är en otrolig inspiration för många människor. Jag skickar dig styrkekramar och önskar dig underbara dagar med din fina familj.

Anonym sa...

Ulrika,jag känner så för dej nu!
:(
Jag ber för dej och din familj.
Skulle önska jag kunde trolla,då skulle jag trolla bort allt det onda från dej.....
Många tankar och kramar från mej.
Helen.

Anonym sa...

Ge inte upp,kämpa på för allt du orkar!?Du KOMMER att klara det:)Må bäst/M

therese sa...

Hej Ullis!
Mina tankar är hos dig och din familj. Har följt din blogg lite då mamma (Helen) sade att du skriver. Kramar Therese

Anonym sa...

Så oerhört sorgligt!!
Du är min vän trots att vi aldrig har träffats, m

Anonym sa...

Finns inga ord...
Tänker på dig och din familj...

Kramar med kärlek till Er...

/Ulrika

Ulrika sa...

Finns inga ord...
Tänker på dig och din familj...

Kramar med kärlek till Er...

/Ulrika

Anonym sa...

Ulrika,

jag känner en stor sorg för dig och dina nära och kära, om man bara kunde göra något för er...
Jag har läst din bok, följt dig på din vackra blogg och önskat att ett mirakel skulle hända.
Jag skickar dig en dikt som jag tycker så himla mycket om, som verkligen visar medkänsla och kan ge styrka, styrka i detta här och nu.

"Ett läkande ljus"

"Jag önskar jag hade en sådan förmåga, att tända en hälsans läkande låga...
Då skulle den särskilt för dig få brinna,
få allt det onda att helt försvinna...
Den skulle se till att kurvan vänder
och att du får omsorg av goda händer...
Dag och natt hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft att få hälsan tillbaka..."

Jag har tänt ett ljus för dig ikväll och för din familj, ta hand om er! Du är en fighter, glöm aldrig det!
KRAM Malin

Anonym sa...

Kämpa på Ulrika! Kram

Anonym sa...

Detta var den värsta chokladbit någonsin i din ask, som vanligtvis är fylld med goda bitar, och någon sämre ibland. Jag hoppas att din lever håller sig i schack länge än. Många kramar, M

Anonym sa...

Hej
Har varit tvungen att smälta dina besked men skriver till dig nu dagen efter i stället. Vad starkt av dig att dela med dig det som händer med dig. Jag kan bara säga att ge inte upp allt kan hända om hoppet bara finns kvar. Tänker på dig och hela din familj med mycket värme.
Kramar till er från mig

Helen sa...

Goa Ulrica! Inte kul att läsa...men du är en sån kämpe..ge inte upp..du har mycket kvar att ge och få av din kära familj...jag håller mina tummar för dej och skickar styrkekramar i massor...från Helen i Malmö

Amanda sa...

nej nej nej, detta får inte vara sant...gråter när jag läser ditt inlägg. hoppas verkligen att något kan "hända" o att det finns något hopp o att du klarar detta...massvis med kramar till dig och din familj...ni finns i mina tankar hela tiden...<3

Susanne sa...

Åååh Ulrica... Inga ord, men massor av kärlek, kramar och kraft till Dig från mig (och Tomas, Romeo och Fina oxå). Gillar dig massor vet du och tror ändå någonstans hela tiden att du fixar det...
Kram, kram, kram /Susanne

Susanne sa...

Massor av kärlek, kramar och kraft till Lasse, barnen och dina föräldrar och övriga familjen oxå såklart!!!
/Susanne

Anonym sa...

Men neeej... Önskar så att det fanns någonting jag kunde göra. Skickar iaf massor med styrkekramar till er alla!
/Alexandra

Anonym sa...

Neeejjj!!!!!!!!!! Snälla Ulrika vill inte höra det. Snälla, snälla bli frisk. Tycker så mycket om dig.

Anonym sa...

Ulrica, vet ju inte så mkt om din bakgrund & vad för behandlingar du blivit erbjuden men instämmer med den som skrev tidigare ang. mannen som åkt till Frankrike för en leverop.I Sverige tycks vi ha andra referensramar för att få denna op. Sök 2nd opinon. Tycker det är så märkligt att de inte heller reagerat på din svullna & onda buk tidigare, du har ju haft ont länge nu. Först & främst måste de ju ta reda på mer säkert varför levervärdena är så höga, tycker röntgen utlåtandet låter väldigt vagt,om det är så att det finns nekrosrester så kan det höga värdet ju bero på det & stabiliseras efterhand. Bra att du har kämpar inställning, visst skall du till Öland igen & uppleva både nytt badrum & kök & födelsedagar framöver. Jag håller mina tummar stenhårt för dig.

Kram från "en trogen bloggläsare"

Britt Heidi sa...

Usj og isj, dette var ikke gode nyheter. Men det er vel nå dere og alle rundt dere skal brette opp ermene og kjempe på! Jeg beundrer deg og dine nærmeste. Har selv stått i en slik situasjon da mamma fikk canser og jeg kan ikke huske at jeg var så reflektert, stødig og fornuftig.

Masse lykkeønskninger fra meg til deg. Jeg heier på deg fra Norge!

Anonym sa...

Sänder många styrkekramar till dig. Har tittat in här daligen i 1 års tid och det räknar jag med att kunna göra länge, länge till.

Du berör Ulrika!!!

Susanna i Norrviken

jenny sa...

TÄNKER PÅ ER/DIG...TA HAND OM ER , MYCKE KÄRLEK !

Anonym sa...

Vill bara skicka en varm kram. Tack för att du så modigt delar ditt liv med oss.
kram
Sarah

Anonym sa...

Ja du vad säger man, vill bara säga det att det måste vara ett hemskt besked j.... skitsjukdom.
Men som du visat här på bloggen så verkar du vara en riktig kämpe och du hinner nog uppleva det du vill och mycket mer.
Styrkekramar till dig och dina nära

Pelle & Hickan sa...

Önskar bra att jag kunde hitta de där orden som gjorde allt bra igen... men vi ser fram emot att få träffa dig och din familj när ni kommer till ön.
En stor och varm kram till dig och din familj.

Unknown sa...

Ja usch, ingen rolig läsning idag... Tårarna rinner nerför kinderna och det känns så overkligt! Och om vi läsare reagerar så här, hur mår då inte du, Lassa, barnen, mor och far???? Livet är så j...a orättvist!!!

Många kramar från Jeanette

Jenny sa...

Kändes som ett slag i magen när jag läste, var inte alls beredd på det...svårt att veta vad jag ska säga. Men jag är obotlig optimist och känner att så länge det finns liv finns det hopp.
Underbart att du har din familj hos dig.
Kramar och all kärlek till dig!

Louise sa...

Styrkekramar till dig. Det är sådana som du som verkligen ger en perspektiv på livet. Ska verkligen anamma din syn på livet och leva livet fullt ut.

micimym sa...

Himlen kan vänta..!

Anonym sa...

Tänker på dig och din familj. Styrkekramar till er.

Evelina sa...

Har följt bloggen länge och skickar en massa KRAMAR!

Anna sa...

Åh, Ulrica! Vet inte vad jag ska skriva, vill bara skicka den störtsa av kramar till Dej och dina nära!!!

Maria sa...

Det var inget roligt besked. Åh vad jag hoppas att tumörerna "håller sig i skinnet" nu och inte växer och att din lever får återhämta sig så att du får vara med länge till. Klart du ska hinna med Alvas födelsedag och en tur till Öland, ni planerar väl att möta våren där i påsk. Vår och vår här norr om dalälven lär vi inte möta någon vår i Påskhelgen känns det som. Tänker på dig i massor, Stora varma kramar till er alla

Anonym sa...

Du har så många beundrar runt om i landet och jag är en av dessa. En fybarnsmor på 40+ (mina barn är mellan 1 och 14 år)

Panik, jag tror att jag skulle drabbas av panik om jag tvungen att lämna mina barn.

Du har lärt mig eller rättare sagt fått mig att prata sååå mycket mer med mina barn om livet och döden. Inte bara med barnen utan även med min man.

Jag pratar mera öppet och är mer orädd - mycket ärligare och det gör att jag och min familj, (vänner) mår så mycket bättre idag.

Jag vill att du ska veta det och jag skickar här med massor med Bamse kramar till dig!!!
Kramar Laila

Jag är Elisabeth sa...

Tänker på dig SÅ mycket.
Många Nattikramar från Elisabeth

Helena sa...

Ta hand om varandra. Många kramar till er alla från en som på avstånd följer ert liv. Ni finns i mina tankar.

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tänker på dig och din familj och håller tummarna för att du kan få må så bra som det bara är möjligt.
Har följt er så länge och är så imponerad av dig!!

Stor stor varm kram och världens alla goda praliner till dig och din familj!
Gabriella från skåne

Josefine sa...

Ulrica, jag saknar ord trots att Ditt inlägg väcker tusen tankar.

Förbannade jäkla skit - det var ju inte så här det skulle vara!
Du & Din fina familj finns i mina tankar.

Många kramar, Josefine

Anonym sa...

Hjärtat
Vi tänker på er alla....
Många tusen kramar från oss i Tryggestad/
Catrin & Esa

Anonym sa...

Kära Ulrica!

Nya tankar har dykt upp sen sist jag skrev och jag hoppas du inte tar illa upp av mina frågar som jag kommer ställa för det är med sorg i hjärtat jag trots allt ställer dom. Svar om du vill, på det sätt som du känner kan vara bäst.

1. Kommer du att fortsätta blogga?
2. Vad händer den dagen du kanske inte orkar? Tror du att Lasse kan uppdatera? Hur som helst så ser du ju att vi är många, många som kommer följa din kamp och vara med dig i tankarna jämt och ständigt.
Givetvis ska ditt välmående komma i första hand men samtidigt tror jag inte heller att du är en person som lämnar så många som har dig i tankarna "i sticket", d v s i ovetskap vad som händer.

Jag hoppas dock att allt vänder
och att du hänger i länge, länge till! Under KAN ske! DU kan vara ett av dom.

Kram till dig och hela familjen!

Anonym sa...

Omfamnar med en varm stöttande kram @--<---<---

Trixie sa...

Lånade boken om er av en kompis igår och läste ut den under kvällen. Kunde inte släppa den. Jag är imponerad av din starka vilja att gå vidare trots din situation. Alla mina tankar till dig och dina anhöriga. Kramar.

Anonym sa...

Ord är överflödiga...

Tänker på dig, och hoppas.

KRAM

Maria Harrysson sa...

Skickar massor med kramar till dig och din familj.

Anonym sa...

Som så många andra beundrar jag din styrka och inställning till livet. Njut av den kärlek du omges av!
Många styrkekramar Sara