måndag 15 februari 2010

Slutet

Lasse här...

Jag förstår att många av er bloggläsare blir oroliga när Ulrica inte har skrivit något inlägg på några dagar och tyvärr är det nog nästan så illa som ni befarar.

Ulrica har snabbt blivit sämre och ligger nu i vår säng med en pump som portionerar ut lugnande medicin med jämn takt.
Hon är inte kontaktbar men jag tror och hoppas att hon har det bra trots allt.

Fram till i lördags mådde hon någorlunda bra, även om hon blivit svagare och svagare och behövde mer och mer hjälp som hon skrivit om i sina tidigare inlägg. Hon kände sig trött och gick och la sig redan innan Melodifestivalen, vilket inte är likt henne.

Dr Lidbrink förklarade för oss i onsdags att gifterna som levern inte längre klarar av att ta hand om till slut skulle hitta till hjärnan och göra så att det blir svårt att tänka klart, ta beslut och uttrycka sina tankar i ord. I lördags natt var det tydligen dags för dessa gifter att ta hjärnan i besittning och gårdagen var riktigt jobbig. Ulrica var orolig och visste inte vad hon ville och kunde inte förmedla de eventuella önskningar hon hade.

Eftersom vi är anslutna till ASIH ringde jag efter dem så att de kunde komma hit och sätta in medicin för att hon skulle få vara lugn.
Under natten fick jag ringa efter dem flera gånger så att de kunde höja dosen eftersom Ulrica vaknade och var orolig.

I dag har hon sovit hela dagen och det har varit sjukvårdspersonal här vid flera tillfällen. Läkaren som jag pratade med sa att det kan röra sig om dagar eller veckor innan slutet infinner sig och vi kom överens om att hon skulle få vara hemma så länge som möjligt eftersom det hela tiden varit Ulricas önskan.

Som jag skrev i början är Ulrica inte kontaktbar men vi (både hennes syster och bror och hennes föräldrar har varit här hela helgen) sitter så klart vid hennes sida och pratar med och klappar på henne i hopp om att hon känner ett lugn av vår närvaro. Naturligtvis är Alva också här och Adam som kom hem från Finland tidigt i morse.

Just nu är det väldigt jobbigt i det Cederlingska hemmet, och målet är så klart att Ulricas sista tid blir så bra det bara går.

Jag återkommer så klart med ett nytt inlägg här så fort det sker någon förändring.

230 kommentarer:

1 – 200 av 230   Nyare›   Senaste»
Maria sa...

Styrkekramar till er alla.

Anonym sa...

Tänker på er../ Kramar

Anonym sa...

Tänker på er alla och er situation berör verkligen i djupet av mitt hjärta.

Kärlek och styrke till er alla/ Karina

Anonym sa...

Jag finner inga ord. Ni lever mitt i den skräck som alla är så rädda för. Att mista nån man älskar är så ofattbart och att se dom lida måste vara ännu värre.
Krama barnen och försök finna tröst i att Ulrika gjort ett djupt och fint avtryck här på vår jord.
Snart är hon med Sabina och flyter på sin gummimadrass.

Anonym sa...

Tack Lasse för att du orkar uppdatera. Jag hoppas att ni får ett fint avslut. Att det mitt i det hemska också kan kännas rofyllt och vackert. Så som det var när min Mamma nyligen gick bort.
Styrkekramar till er alla

Anonym sa...

Våra tankar finns hos er hela tiden. Det finns inga ord...
Stor stor kram till hea familjen.

/Anneli o Johan

Frida sa...

Ni finns med i mina tankar. Hoppas ni får ett fint avslut. Ulrica har delat med sig så mycket av sin kärlek till folk som hon inte känt och nu kan vi ge tillbaka lite av den. Önskar er allt gott och att ni ska få leva vidare med minnen fyllda av glädje och ljus. Kram / Frida

pejori sa...

Tack Lasse för dom orden.
Har tänkt på ulrika så mycket.

Hoppas hon får ett fint slut.
Massor av styrkekramar.

Anonym sa...

Man misstänkte nog att det hänt ngt tråkigt, men hoppades ju så klart att det inte var så.
Som alla andra tänker jag på er och skickar styrkekramar....Siss

Anonym sa...

Tack Lasse. Sänder stora varma kramar till er och till Ulrica. Skönt att hon får medicin för sin oro. Mina tankar är hos er.
Kramar från Vinsta.

Anonym sa...

Mycket bra att Ulrica får sluta sina dagar hemma, eftersom det varit hennes önskan ♥

Anonym sa...

Mina tankar går till Ulrica och er alla vid hennes sida! All kraft till er! Styrkekramar från Johanna

gladmymlan sa...

det är ju overkligt det hela...önskar så att det blivit annorlunda för henne, hon har hela tiden lyst med sin starkhet, i ord och tankar och känslor:(

hoppas innerligt att hon har det så lugnt hon kan i sitt huvud, hennes känslor som bubblar innanför måste vara ofattbara...det går för fort..hade så gärna sett att ett mirakel hade skett för både dej och din underbara ulrika och barnen!

ta hand om henne så gott, och hälsa från oss bloggläsare att vi är med henne i tankarna...

tusen kramar
anna

Unknown sa...

Jag har försökt skriva ett inlägg i flera dagar men det går inte, för första gången i mitt liv uplever jag att frasen "jag finner inte ord" stämmer! Vad jag än skriver så blir det bara trams och larv!

Jag tänker på Ulrica, på dig Ulrica och på de dina! Och tja, inget jag skriver kan lindra den smärta ni känner. Det är väl som du Lasse skriver, att det är slutet men om inte jag vill tänka så, hur är det då för er!?

Ni finns i mina tankar och nu hoppas jag att om det verkligen är slutet, att det ska bli så smärtfritt (bokstavligt och bildligt) det kan bli för er alla!
/Sara

Anonym sa...

Önskar så att det fanns något jag kunde göra. Mina tankar är hos er!

Anonym sa...

Tack Lasse för välskrivna, fina ord. Ulricas blogg har verkligen gjort skillnad för människor, den har varit otroligt värdefull för mig och många andra som har "skitsjukdomen" i vår närhet. Tack till dig och hela er familj för att ni låtit oss följa Ulrica under hennes sjukdomstid. Nu önskar jag er ro, och att ni får möjlighet till ett vackert och rofyllt avslut, inte minst hoppas jag att Ulrica slipper smärtor och att hon känner lugnet i er närvaro. Stor kram från Anna i Falköping

Catarina från Umeå sa...

Jag är sååå ledsen för er skull! Så hemskt tråkigt! Hoppas bara att Ulrica slipper lida. Tag hand om er. Kram/Catarina

Anonym sa...

Jag är helt övertygad om att Ulrika känner att ni sitter vid hennes sida.

Sus sa...

Tack Lasse för att du orkar uppdatera.

Det känns som Ulrica har varit stark så länge och att det nu går så snabbt...

Tänker på er och sänder över goda tankar.

Ta väl hand om varandra.

Stor varm kram från Sus

Cecilia sa...

Kära familjen.

Tack Lasse att du klarar av att skriva mitt den sorg.
Jag är chockad och mycket ledsen.

Ulrica, du fina Ulrica, skrev ju i bloggen i fredags och dagarna innan skrev.

Jag har skrivit till Ulrica de senaste dagarna och vill så gärna att Ulrica ska få leva.

Chockad. Vill inte tro detta. Det får inte vara sant.

Fina Ulrica, med alla drömmar. Och fina Ulrica som betyder så mycket för er i hela familjen.

Lasse, du lever i din värsta mardröm och jag kan inte annat än ge dig en kram. Och barnen, föräldrar och syskon mfl.

Mitt i sorgen så finns ni alla där. Jag kramar er alla. Kära vänner. Vad kan jag göra. Mitt hjärta får så ont.

Jag är en "medsyster" till Ulrica och det har jag skrivit.

Så denna sjukdom är fruktansvärd och det är svårt för hela familjer och deras närmaste.

OM, du vill Lasse, så ge Ulrica en varm-kram från bloggläsaren Cecilia.
Jag har inte skrivit så många ggr, men senaste dagarna.

Mitt hjärta gråter, kram-Cecilia

Anonym sa...

Så ledsamt, det känns som det kom så fort, ta hand om varandra i den bubblan ni befinner er i. Det är en så absurd känsla, men det kan också vara fint på slutet. Vi är många som tänker på er och har er i våra hjärtan. Hoppas lite stryka kan stråla in hos er.
Många varma tankar, kramar och hopp om en lugn och fin sista tid för er alla.
Mia

Anonym sa...

Många kramar till er alla... Hoppas att allt flyter så smärtfritt som möjligt för er alla!!

Kaos-Anna sa...

Styrka.

Anonym sa...

Lasse, du vet var jag finns om du behöver! Varma tankar till hela familjen.
/Henrik

Nikki sa...

Åh det gör så ont att läsa.....

Mina tankar finns hos er familj!

Jag vet vad ni går igenom just nu då det bara är 4 månader sen jag förlorade min älskade mamma. Att se dem bli så sjuka får en ofta att förlikas med döden. Jag var så rädd för döden och visste inte om jag ville vara med när det närmade sig men jag var med och idag ser jag på döden på ett annat sätt. Den kan vara vacker och befriande. Och glöm inte det finns säkert ett liv efter detta! Idag fyller jag år och igår efter midnatt började fåglarna utanför vårt fönster föra ett väldans liv. Aldrig någonsin har jag hört något liknande i februari månad! Det höll på jättelänge och jag är säker på att det var en hälsning från min mama och min bror!

Önskar jag kunde säga något som tröstar men det finns inget......

Många kramar till er allihopa!

Anonym sa...

Blir så ledsen att läsa detta...har följt denna blogg rätt länge nu och det känns på någotvis som man är bekant med Ulrica fast vi inte alls känner varandra...Livet är bra orättvist och man kan verkligen inte fatta meningen med att en ung människa ska behöva ryckas bort mitt i livet...Jag skickar varma styrke kramar till er alla anhöriga och till Ulrica.../Marie

Anonym sa...

Tankar och kramar till Er!

Anonym sa...

Tänder ett ljus & tänker på er !

Men visst är det väl så att änglar finns, & isånt fall är ja säker på att vår älskade Sabina väntar & tar hand dig. Som du skrev TÄNK KÄRLEK

Anonym sa...

Vad du kan beskriva sakligt och fint, det Ulrica går igenom.Tack för du förmedlar, hur en sista tid på jorden kan va.
Hoppas så att Ulrica ej har ont. Min mamma skrek och vi vet ej, om det var av smärta eller dödsångest, för hon VILLE LEVA.
Min väninna fick ju leva flera månader med sin levercancer.

Anonym sa...

Tänker på dig, på Ulrika och på barnen. Vet alltför väl hur ni har det just nu.. Mamma försvann från oss för 1,5 år sen i samma skitsjukdom som Ulrika.. Känner igen alla de faserna som ni nu står inför.. Man fattar inte just för att det går så himla fort.. Ett stort tack till dig Lasse som uppdaterar mitt i allt det svåra.. Har följt bloggen i drygt ett år nu och det är klart att man undrar när ingenting skrivs. Hoppas och tror att Ulrika kommer att få det lika bra som min mamma.. Lugnt och stillsamt, utan smärta och oro.. Styrkekramar från Eva i Skellefteå

Anonym sa...

finns inga ord. Tack för att du uppdaterar. Jag hoppas att vi hädanefter får lov att ibland ta del av ert liv och se hur ni har det. Kramar Carola

Anonym sa...

Å fina Lasse. Att det skulle gå så fort. Jag som läst på avstånd har väl inte fattat. Första gången jag läste Ulrica 2008 skrev jag att jag var säker på att hon skulle klara det. Det kändes så. Ni som är nära har förstås levt närmre verkligheten, trots hopp såklart. Det gör mig så ont om er. Ulrica är en fantastisk person, jag har lärt mycket av henne. Kärlek kärlek kärlek till er alla i denna svåra stund. /Magdalena

Anonym sa...

Hej!!!

jag gick in på bloggen idag..o ja måste varit helt aningslös..för ja har inte fattat att det så här illa exakt NU?? hennes hopp om den närmaste framtiden känndes så genomfört även hon va jättedålig..

tårarna rinner samtidigt som ja tänker på dej Lasse och barnen..

en styrkekram från mej en av alla som läst den här bloggen och hoppats på det bästa../Kajsa

Anonym sa...

Mina tankar finns hos er! Min bästa vän har fått denna hemska sjukdom. Det är så orättvist. Jag har följt Ulricas blogg och beundrats av hennes styrka och livsglädje. Hoppas slutet blir lugnt och fint trots allt.
Kramar Maria

Anonym sa...

hej
många många tankar och styrkekramar till dig min kära Ulrika,du är underbar mänika och jag ber för dig av hela mitt hjärta.du är så bra....
kram
Natalie

Anonym sa...

Så oerhört sorgligt . . . .det finns ingen tröst i världen att förmedla till er i de sorgligaste stunderna i livet, inför förlusten av en älskad !

Inte heller kan nån annan förstå . . . . . .
Må styrka och gemenskap va med er alla!
m

Anonym sa...

Tack Lasse....
Finns bara kärlek, närhet och ömhet som gäller. OCH massor av smärtstillande, lugnande och sömnmedel.

ulrika sa...

Tänker på er alla/ulrika

Helena sa...

Är fullt och fast övertygad om att Ulrica på något plan förnimmer er närvaro trots att hon inte kan ge uttryck för det. Tänker på er och hoppas att ni finner styrka i varandra. Skickar många varma styrkekramar till er alla!
Helena

Anonym sa...

Tänker på er! kram

Ulrika sa...

Kära, många och varma tankar går till Dig Ulrica och till Din fina familj som finns hos Dig.
//Ulrika

Anonym sa...

Jag är oxå en av dem som inte finner ord just nu. Bara tanken: men så fort det gick, hon har ju i sina inlägg varit så positiv och "glad".

Jag kan bara skicka varma kramar och säga att jag tänker på er otroligt mycket.

Tina

Carina B sa...

Hej Lasse.
Jag har läst bloggen ett par dagar och jag vill bara tala om att jag tänker på er. All värme och kärlek till hela familjen. Kram till dig och krama på Ulrika från mig. /Carina på Vinstag.

Anonym sa...

Finns ju inga ord, ingen tröst att ge. Kan bara skicka mina allra varmaste kramar!
Jeanette

Helene sa...

Det gör mig ont att läsa att slutet är så nära. Tänker på er och hoppas att Ulrika har det bra trots allt. Styrkekramar till er alla.

Anonym sa...

Jag känner starkt med er och sänder kärlek, värme och hopp. Jag hoppas att slutet blir lugnt och tryggt.
Många kramar från en bloggläsare

Anonym sa...

Tänker på er i den här jobbiga situationen. ALLT har gått så fruktansvärt fort...Kram till er alla

Anonym sa...

Tänker på er och sänder över lite styrkekramar.
Kärlek till er alla .

Anonym sa...

Mina tankar går till den finaste av alla praliner och alla er runt hennes sida. Styrkekramar Catharina

Anonym sa...

Mina tankar går till den finaste av alla praliner och alla er runt hennes sida. Styrkekramar Catharina

Cia sa...

Styrka..styrka...mitt i det jobbiga...följt Ulrikas blogg länge....har boken...hon är nu den sista...varför...varför...alla dessa fina människor..varför

Ta hand om varandra... låt den sista tiden bli lugn...och varm...hoppas ni får vara hemma som Ulrika önskar.

Kramar av värme...och styrka till er!

Anonym sa...

Tack Lasse för att du orkar dela med dig av ert liv i denna svåra stund.

Jag hoppas att Ulrica slipper långdraget lidande om nu inte ett under kan ske.
Det kändes som Ulrica var väldigt förberedd på slutet, att hon trots allt var lugn inför vad som komma skulle. Ändå är det en chock för oss blogg läsare, säkert för er därhemma också...
Slutet kommer alltid snabbare än man tänkt sig.

Varm kram till dig och hela familjen. Krama varandra och ge en kram till finaste Ulrica från mig.

Anonym sa...

Skickar er styrkekramar i allt det svåra.
Kram Helena

Anonym sa...

Lider med er, usch jag blir så rörd att sånt här ska få hända människor som har så mycket kvar att ge. Tänker på er anhöriga, ni verkar va så starka.
Styrkekramar till er alla

Inger sa...

Hej Lasse!
Tack för att du skriver här! Det finns inga ord... Klappa om Ulrica från mig och hälsa ifall att hon hör. Är med Er alla i tanke och bön idag. Du är fantastisk Lasse! Ber att Du ska få all tänkbar styrka och kraft. Ber också att Ulrica ska få slippa att lida.
Sköt om Er så gott ni kan!

Anonym sa...

Stora styrkekramar till er alla och framförallt till dig Lasse, Alva och Adam <3 <3 <3

Anonym sa...

Många kramar till er alla, jag tänker på er!!!

Helena sa...

Jag blev tom.

Lasse, all styrka!

Carola sa...

Tack Lasse för att du förklarade läget för oss.

Jag tänker på er varje dag,

All kärlek till Dig och Ulricas barn, föräldrar och syskon. <3

//Carola.L

Nikki sa...

Lasse!

Jag vill bara berätta att du varit ett fantastiskt stöd för Ulrica under hela hennes sjukdomstid! Jag har läst bloggen och hjärtat har blivit varmt när jag sett hur du funnits vid hennes sida när hon varit och fått behandlingar och vid alla besked osv! Vilken värme och kärlek som Ulrica skrivit om blandad med humor och livets tunga!

Ni finns i mina tankar!

Anonym sa...

Tack Lasse för ditt fina inlägg. Ingen kan nog riktigt förstå vad ni går igenom nu...varje sådan situation är ju unik. Det är så sorgligt och ofattbart...jag förstår inte varför sådana här saker ska behöva ske? Jag önskar Ulrica och er en fin sista tid och ett vackert farväl. Jag är också övertygad om att hon är medveten om och mår bra av att ni är där.
Det är verkligen en chock med denna snabba vändning...även om jag förstått att Ulrica mått sämre den sista tiden så har det plötsligt blivit "fem i tolv".

Alla mina varmaste tankar till er i denna svåra stund.

Karin i Malmö

Maria Harrysson sa...

Kram till er alla i familjen <3

Anonym sa...

Tack så mycket för att du orkar uppdatera! Jag förstår att det inte är det första man tänker på såklart, men vi är ju många som följt Ulrica och hennes familj under en lång tid. Det känns ju ibland som att man känner er...Nu känner jag med er...allt jag kan. Det är så sorgligt, det ska inte sluta såhär! Jag liksom så många andra tänker på er!

Stora styrkekramar till er alla!

Sara

Fam Bergström Jonsson sa...

Skickar styrkekramar till er alla!

Anonym sa...

Jag blir så berörd av er situation. Oron har varit stor eftersom Ulrica inte skrivit något inlägg. Tack till dig Lasse för att du skriver.
Kram från Ulrika i Sundsvall

Anonym sa...

Tack för uppdateringen,Lasse. Fann Ulricas blogg via dossyster och har följt den sedan dess.

Styrkekramar till er alla i denna svåra stund/Susanna

Catta sa...

Nej...Jag vet inte vad jag ska säga.Detta känns så otroligt sorgligt. Tänker på Ulrica,och tänker på er övriga i familjen.Jag blir så ledsen och förbaskad på att det ska behöva vara så här..
Usch..
Det känns konstigt att skriva,men snart så får Ulrica träffa Sabina,för hon har ju paxat en plats på en flytmadrass i havet till Ulrica.

Tack Rara Ulrika för allt du delat med dig av.

Anonym sa...

Så fint av Dig Lasse att tänka på oss bloggläsare mitt i allt sorg och oro för din älskade Ulrica.
Tårarna kommer när jag tänker vad ni går genom just nu....
En styrkekram till barnen, dig, Ulricas föräldrar och syskon. Ni finns i mina tankar och jag hoppas att hon ej behöver lida mer...att det blir en fin och fridfull farväl.
Med kärlek från dossysters mamma

Marie80 sa...

Fina underbara Ulrica, som har ett stort hjärta och som har gett så mycket av sig själv här på bloggen, i både glädje och sorg och hon har visat en sådan otrolig livsgnista och berättat med så fina ord om hennes underbara familj. Tårarna rinner, för hon har gett så mycket inspiration och livskraft, och visat att varje dag är viktig....Sänder många styrkekramar till er.... Kramar...Marie

Anonym sa...

Tack Lasse för att du orkar uppdatera. Jag tänker på er alla även om jag inte känner er för det berör verkligen.
Styrkekramar till er alla/Madeleine

Anonym sa...

Massor med kramar och styrka! Millaz

Anonym sa...

Tänker så mycket på er alla, allt vi fått ta del av kring ert liv, hela familjens sammanhållning, glädje och sorg. Ingen kan ta ifrån er vad ni haft. Döden avslutar ett liv, inte en relation.
Ber om styrka för er alla i det ni nu går igenom.
Margareta

Anonym sa...

Tänker på er hela tiden. varma kramar från dalarna

Ännelaij sa...

Åh vad jobbigt och tungt att läsa detta.
Förstår vad ni nu går genom eftersom jag tyvärr varit med om något liknande i april förra året då min älskade sambo gick bort i cancer.
Givetvis så är det alltid olika men somligt är lika.

Många kramar till hela er familj och givetvis också Ulrika.
Jag är så ledsen för er skull.

/Annelie

Anonym sa...

Så ledsen för er skull.Tråkigt för Adam och Alva och dig Lasse.Hoppas innerligt att ni får en lugn och fin sista tid tillsammans...

Hemmamamman sa...

Stort tack för att du orkar uppdatera oss här ute! Vi är så många som tänker på er hela tiden och önskar det fanns något som man kunde säga eller göra för att lindra något. Eftersom det är svårt att finna ord vill jag bara säga att den här bloggen har gjort ett oerhört stort intryck på mitt liv. Jag skickar massor av styrkekramar till er alla!

Lejonkvinnan sa...

Tack Lasse för att du delar med dig av vad som händer.
Tänker på er alla och skickar en massa styrkekramar till er alla!!

Anonym sa...

Tack för att du orkar uppdatera Lasse. Jag pratade med Ulrica förra veckan och blir återigen så chockad över att det kan gå så fort. Samma sak hände med Sabina, man tror inte att det ska hända men så ligger de där och är inte kontaktbara.

Jag känner så med dig, Adam och Alva och Ma o Pa..

Hoppas att Ulrica får vara hemma länge.

Mitt hjärta värker..

Stor kram från Johanna
"doslillesyster"

Anonym sa...

Tänker på er!
Många kramar

Anonym sa...

Tänker på er...

Anonym sa...

Berätta för Ulrika att jag i jobbet som sjuksköterska sett människor gå in i leverkoma, hon har dock satt ett ansikte på en diagnos och förändrat mig som människa.

Det är nog många som tagit åt sig hennes "dagens måste".

Hopppas den sista tiden får vara fylld av värme, kärlek och lugn.

Styrkekramar

Anonym sa...

Tack för uppdateringen Lasse!

Tänker på er hela familjen och hoppas Ulrikas sista tid blir lugn och rofylld.

Många kramar från Eva i västerort.

Kerstin sa...

Tack snälla Lasse för att du orkar tänka på Ulricas alla bloggläsare i denna svåra stund!
Blev så ledsen när jag insåg hur snabbt det har gått nu på slutet.

Har följt Ulricas blogg länge och hon har har gjort så starkt avtryck genom sin styrka och livsglädje.
Hon har låtit oss få en glimt av sin vardag och all den kärlek som finns i hennes liv. Hur du Lasse alltid har funnits vid hennes sida, kärleken till dig, barnen, hennes föräldrar och syskon. Hennes ma och pa som också har funnits där så mkt och hjälpt er.
En tröst i det svåra ni nu genomgår hoppas jag ändå är just denna starka kärlek!
Både Ulrica och ni alla nära och kära till Ulrica finns i mina tankar och jag hoppas att Ulrica får ett lugnt och fridfullt avslut här på jorden.
Jag tror absolut att det finns något sedan och jag ser framför mig hur Sabina väntar på Ulrica flytande på gummimadrassen...

Styrkekramar till er alla!

Anonym sa...

Tänker på er och hoppas att er sista tid tillsammans ska bli så bra som möjligt...

Anonym sa...

Tänker på er hela familjen hur modiga och starka ni är i denna svåra stund. Styrkramar cm

Annie sa...

Fy så orättvist det känns. Kram och styrka till er. Ulrika denna fantastiska människa som gett så många så mycket genom sina vackra ord och härliga inställning till livet.

Anonym sa...

Tänker mycket på er!
Kram

Anonym sa...

Så tråkigt att läsa.
Ännu mera styrkekramar till er alla. Och tack Lasse för att du orkar uppdatera oss.
Marianne

Sanna sa...

blir ledsen när jag läser dina rader..

ord överflödiga ..vill bara
krama om er alla..

Anna sa...

Följt er blogg i flera år och får en känsla av att det gått ohyggligt fort nu. Tillsammans blir ni starka, ta hand om varandra.Snart har Ulrika det bättre, tillsammans med Sabine kommer hon nog dela en hel ask choklad. Kram till er

Anonym sa...

"Jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper hop mina händer"
Många kramar, "hålla handen" och "klappa på kinden" från mig!

Anonym sa...

Jag finner inga ord, blir så ledsen. Har inte förstått att det var så illa, och att det kunde gå så fort. Tänker på er alla och önskar att jag kund göra någonting. Krama varandra! M

Anonym sa...

Kära ni, en smygtittare hos Ulrika och har även följt hennes dossystrar. Ulrika var ju den som skulle klara detta, botmedlet skulle hittas innan detta hände. Alla tankar till er alla, Ulrika har berört så många hjärtan och där kommer hon alltid att finnas.

Anonym sa...

Blir som så många andra så ledsen & chockad att det hela gått så oerhört fort. Skrev i ett tidigare inlägg att jag från första stund då jag läste denna blogg hade en stark känsla av att Ulrica kommer att fixa detta, måste vara hennes otroliga livsglädje & lyskraft som gav dessa förnimmelser. Jag hoppas ni får en fridfull & lugn tid i hemmets vrå tillsammans-kärleken till dig Lasse & barnen har varit självlysande igenom Ulricas rader här på bloggen!
Mina varmaste tankar till er i denns svåra stund i livet.

//Kram "en trogen bloggläsare"

Anonym sa...

Tänker på er alla och hoppas att ni får en fin tid tillsammans den lilla stund som finns kvar. Ulrica lämnar ett stort tomrum i mångas hjärtan som följt henne och hela familjen under lång tid. Många kramar till er alla/Kicki

Helen sa...

Åh, så ledsen jag blir....hur kan det gå så här snabbt...? Tack Lasse, för att du orkar uppdatera till oss bloggläsare...jag har tänkt så på er hela helgen...jag har känt hela er kärlek till varandra genom bloggen och jag kan inte tänka mej att någon kan ha haft en bättre familj omkring sej än Ulrica...hoppas att det trots allt blir så bra dagar som möjligt för er alla...varma styrkekramar till er alla från en bloggläsare

Anonym sa...

Visste ju att det eventuellt skulle sluta dåligt...men ändå får man en chock när man öppnar bloggen och möts av överskriften "Slutet"...slutet för oss men början för Ulrika i 'paradiset' utan plågor...där hon kan ha koll på er allihopa och se till att ni har det bra...träffa alla dossystrar och planera för er när det är dax att göra henne sällskap...men tills dess får vi skicka styrka till er allihopa. Tänker på er och hoppas att ett under sker...ändå... *kramar i massor till er*

Veronica sa...

All styrka o kraft till er i denna jobbiga tid.
Skönt att veta att Ulrica är omgiven av er nära och kära, tror hon uppfattar er närvaro.
Tack för att du orkar uppdatera.
kramar fr veronica

Anonym sa...

Ulrica känner med all säkerhet av er närvaro och er kärlek. Med all denna trygghet och sina finaste nära sig kommer hon att sluta sina dagar på ett fint sätt. Jag lider så med er och kan inte förstå hur jobbigt ni har det. Men i allt elände - ni hade en fantastisk kärlek och fin familj, DET är vad hon tar med sig in i nästa värld.

Kramar från Anna

Anonym sa...

Tack Lasse för att du uppdaterar o tar dig tid att skriva nu dessa dagar. Varma kramar till Alva o Adam. Tänker på er hela tiden!

Anonym sa...

Tack Ulrica för att du funnits.
M

Anonym sa...

Till hela familjen!
Tänker på er och ger er all
kärlek och styrka i denna
svåra stund.
Kramar

Fillis sa...

Det blir en chock trots att man vetat att den här dagen skulle komma förr eller senare men man vill inte riktigt tro det.
Tänker på er hela tiden och på fina Ulrika som verkligen berört så många människor.
Kram till er alla.

Anonym sa...

Finns inga ord. Styrkekramar till er alla. Sara

Anonym sa...

Tänker på er alla och hoppas innerligt att det blir ett fint och fridfullt slut för er alla.../kram

Anonym sa...

kram

Anonym sa...

Tack för att du finns för Ulrika och hennes familj! Har aldrig träffat er men känner som om ni vore mina vänner. Den kärlek som du Ulrika har är nog få förunnat och den har man verkligen känt, fast allt skett via bloggen.Jag hoppas att du och barnen har ett skyddsnät kring er som håller er uppe och tar hand om er när allt känns jobbigt. Det är jobbigt att alltid behöva vara stark, ibland behöver man få ladda ur.Få vara den lilla rädda, sorgsna människa man faktiskt är. Jag önskar jag kunde göra något för er, om inte annat att få ge er en stor, varm kram, full med medmänsklig kärlek!/Annika

Anonym sa...

Kram till dig Lasse och en extra stor kram till Ulrica.
Tack för att ni delar ert liv med oss.

ullis sa...

Tårarna rinner...

Tänker på er alla....Jag är en vän till Sabina... Det var nästan ett år sedan hon lämnade oss... Har följt Ulricas blogg & varit så glad över att hon varit så pigg & orkat så mycket... Förstår att det gått fort på slutet.. Önskar och ber fortfarande om mirakel... Fina Ulrica...

Kramar från mig!

Ullis

Anonym sa...

Tänker på er, massor med styrkekramar. Sänder över en ängel som vakar över Ulrica.
Kramar om...länge.
Åsa

Anonym sa...

Ni finns i mina tankar......har följt bloggen i över ett år nu...!

Tro hopp och kärlek/ Kristin

Anonym sa...

kramar och varma tankar till er allihopa/Maja

SandraLouise sa...

Jag känner verkligen med er. Inte för allt så länge sedan så va jag i en liknade situation där min morfar inväntade sin egna resa till evigheten. Det var otroligt tungt och jobbigt att se honom men ändå kände jag mig lugn för hans skull. Att veta att han snart inte skulle känna smärta och känna sig otillräcklig gjorde mig lättad för hans skull.

Jag tror verkligen att Ulrika vet och känner er närvaro. Hon känner ert lugn och vet att ni vakar över henne. Ni ger henne styrkan att klara av hennes sista färd och hon skänker er styrkan att klara av att säga hej då.

Prata minnen, sjung, klappa och krama henne. Ta vara på varje sekund och vårda minnena på det vackraste stället ni har.

Jag vill be alla att uppmärksamma och även vara med i denna kamp mot helvetes cancern.
http://www.cancerfonden.se/sv/

Styrkekram från mej.
Och extra mycket kärlek till Ulrica som behövt dessa "kamp-pengar".

Varma hälsningar
Sandra

Anonym sa...

Åh vad jag tänker på er! Finner inte ord för hur ledsen jag är för er skull...det måste vara så fruktansvärt! Skickar en massa kramar och tankar till er!

/ Therese

Anonym sa...

Tänker på er, brukar inte komentera men blev så ledsen nu när jag läste. Du är så otroligt stark kan inte fatta att det gick så fort ändå. Många kramar.

Sofia sa...

Åh vad du är stark Lasse, som orkar uppdatera så här mitt i allt kaos. Har följt Ulrica ett tag nu efter att jag läst boken hon var med i. Är så tagen och berörd för jag vet att inom en snar framtid sitter jag i den sitts du sitter i nu. Men då gäller det min mamma. Frågan är bara hur långt tid jag har kvar tills det är dags för mamma att gå vidare????? Usch man blir helt svag i kroppen när man tänker på vad du och Ulricas familj går igenom.

Sänder dig alla världens styrkekramar och hoppas att ni har det fint tillsammans trots det tråkiga som är på väg att ske.

Kramar från en gotlandstjej

moi sa...

Kära kära ni. Jag önskar att det inte lät så fånigt allt man skulle vilja säga. Kära kära ni, jag hoppas Ulrica får ha det bra och att ni får en fin tid, det som är kvar.

Anonym sa...

Nej....känns helt ofattbart! Varför så fort ???
Massor av styrkekramar till er alla, och en extra till dej, Lasse som ju nu drar tyngsta lasset.
Och tack för att du orkar uppdatera bloggen.

Anonym sa...

Tack Lasse!
Massor med kramar tii er alla.

Det finns inga ord.....

Kramar från Mia-Maria

Anonym sa...

Mod tar sig många uttryck.
Det finns fysiskt mod, det finns moraliskt mod.
Så finns det en ännu högre form av mod-
modet att trotsa smärta, att leva med den, att aldrig låta andra veta om den och att trots allt finna glädje i livet, att vakna på morgonen med entusiasm inför den kommande dagen.
<3 <3 <3

Anonym sa...

Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. Kramar och kraft till er!

Mimmi sa...

Har själv suttit i samma situation bredvid min mor och det väcker starka känslor att tänka på det trots att det gått 8 år.

Styrkekramar till er alla!

Jenny sa...

Tack Lasse för att du skriver. Gråter när jag läser.
Fint att alla hennes nära ock kära finns där.

Många kramar!

Anonym sa...

Tänker på er. Ni berör. Lasse - tack för uppdatering. Finner inga ord, hade hoppats att ni skulle få behålla Ulrica länge till. Styrkekramar till er alla. Catharina

Anonym sa...

Herregud vad fort allt gått. Jag trodde och verkligen hoppades på ett mirakel...

Tack för att du orkat uppdatera!
Alla mina tankar går till er...

Kramar S

Anonym sa...

Alla tankar hos er...
Många styrkekramar!

Anonym sa...

Tänker på Er!
Tack för att du uppdaterar.
Kramar
Ada

maud sa...

Finner inga ord...men skickar massor av kramar till ER alla!

Anonym sa...

Vi känner med dig och hela familjen,
att det vände så fort med Lulle.
Det är så svårt att förstå det hela, vill bara att allt ska vara som vanligt. Men livet är så orättvist.
Kramar från J&J

Maria sa...

Tänker på er, ta väl hand om varandra. /Kram Maria

annika sa...

Tänker på er och vad ni går igenom. Har följt er MODIGA Ulricas resa dom sista åren, otroligt stark tjej.

många tankar till er alla Annika

Anonym sa...

Finner inga ord..Tänker på er!
/Maja

Anonym sa...

Styrka till alla er

Anonym sa...

Kramar till er i er svåra tid, ta hand om varandra....
/Ulrica

Anonym sa...

Jag tänker på er! Pussa och krama Ulrika från mej, jag har beundrat henne sen den dag jag hittade hennes blogg. Gråter nu.

Anonym sa...

Finner inga ord riktigt.Det har gått så snabbt..även om vi visste att denna dag skulle komma.

Mina tankar går till Ulrica,Dig,barnen och resten av familjen.

Hoppas att hon kan vara hemma så länge det bara går.

Stor och varm styrkekram från Gabriella i Skåne

Anonym sa...

Jag säger samma sak som många andra, det finns inga ord som passar.
Ni finns i mina tankar, många kramar till hela familjen.

/Nettan

Unknown sa...

Jag har hoppas och trott att mirakel ska ske.
Jag har önskat och bett att det skall komma en god fe.
Vi har alla någonstans trott att Lulles styrka och envishet skulle vinna denna jävliga strid.
Men nu kommer den dag som vi alla fruktat och ej velat känns vid.
Men med dig Lasse vid sin sida, så kommer hon att somna in med frid.

Vi flickor, vi väntar och drömmer om prinsen som kommer ridande på sin vita häst.
Som skall älskar en, beundrar en och tycka att just jag är något alldeles exceptionellt.
Finns vid ens sida tills döden skiljer oss åt.
För de flesta så stannar detta, och blir blott en dröm.
Men för Lulle så kom han på sin vita häst.
Gav henne och barnen så mycket kärlek, stöd, ömhet och harmoni.
Med detta vill jag säga att finns det en ängel till varje person,
så är du en ängel för Ulrika med ett hjärta så stort!!

Vi finns för er kramar Jill, Jonny och barnen.

kerstin sa...

Om jag kunde hjälpa , om jag kunde bära lite smärta åt er.
Ni är är hellt fantastiska som orkar berätta för oss andra som är med er i tanken hela tiden.
Krama varandra och hjälps åt att hålla ut.

Kerstin

Anonym sa...

Förmedla ett tack till Ulrica om det går från mej som följt hennes hårda och tuffa kamp på avstånd här i bloggen.
Jag sänder även varma tankar till er i familjen.

Anonym sa...

Åh nej, blir så jätteledsen, har följt Ulrika och familjen länge, både i blogg och boken. Har gett mig så mkt tröst i min egen bc. Tack Ulrika för att du delat med dig av ditt liv. Du har gjort ett stort avtryck i mitt hjärta. Tänker på Er, Kramar från en av många bloggläsare. Annika

CA sa...

Finner inte orden idag när jag läser. Tack för att du orkar berätta. Mina varmaste tankar till hela eran familj i detta svåra.
Kram!

Anonym sa...

Har läst Ulricas blogg så länge utan att kommentera, men nu fick jag så ledsamt då jag läste dagens inlägg.
Svårt att tänka att starka Ulrica är så dålig nu plötsligt.Hon har gett så mycket genom sin blogg, trots att det är hon som behövt tröst.
Kramar till hela familjen. Det blir tomt efter Ulrica fastän vi inte känner varandra.

Anonym sa...

Är övertygad om att hon känner sej trygg med er i sin närhet. Finns inga ord.. Hoppas sista tiden blir lugn och harmonisk för henne. Hon har ju en ängel på andra sidan som kommer ta väl hand om henne. Hoppas du Lasse finner en liten tröst i det. Du är stark! Tänker på er, allihop!

kjersti sa...

Ulrika var så stolt över att Adam var bäst på plan, skönt att hon fick uppleva det.
För övrigt finns ni i mina tankar även om jag inte känner er men har följt Ulrikas blogg mer än 1 år.
Kram i denna svåra stund,

anna of sweden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Är så oerhört ledsen för er skull!

Anna

Sara sa...

Mina tankar är verkligen hos er dessa svåra dagar.
Massa styrkekramar till er.
//Sara

Anne-Lie sa...

Styrkekramar till er alla, från Varberg

Anonym sa...

Det gör ont mig av medkänsla för hela er familj. Det är alltför grymt det som händer. Jag är med er och Ulrica i mitt hjärta! Förlorade för två år sedan min mamma i samma sjukdom och har känt igen varenda steg i sjukdomsförloppet den sista tiden. Mina allra, allra varmaste och deltagande kramar till er alla.

Gabriella sa...

Åh nej ... Har läst här länge men inte kommenterat.

Följde Sabina också och läste boken om de tre fantastiska kvinnorna, som delade med sig av alla svårigheter med så mycket livsglädje och kraft.

Att det skulle gå så här fort nu, måste vara chockerande för er alla.

Mina varmaste tankar och styrkekramar skickar jag, trots att jag är för er okänd.

Mette sa...

Tack Lasse för uppdateringen.Jag hoppas att Ulrika inte har ont eller är orolig.Jag är ledsen för er skuld som måste gå igenom detta.Det är väldigt svårt att hitta orden.Vill bara säga att mina tankar finns hos er.Allt jag skriver känns så futtigt.
Kram från Mette

Anonym sa...

Hoppas på mirakel och att Ulrica får en stund till hos er alla!
Hon berör och tårar trillar när man läser detta inlägg.

Styrkekramar från Mia i Halmstad

Amlon sa...

Åh, att det ska behöva vara så här! Jag är så ledsen! Ulrica har gjort en sånt starkt intryck på mej. Humor, värme, styrka, kärlek osv. Kämpa!

Stora kramar till HELA familjen!!

Anonym sa...

Finns inga ord...
Tänker på Er...alla...

Styrkekramar från

/Ulrika

Mia sa...

Varmt tack Ulrika för allt du givit mig och alla andra läsare av din blogg. Jag önskar dig en smärtfri resa till andra sidan. Du är buren av all kärlek som omger dig nu.

Anna sa...

Vill tacka Ulrica och er andra i familjen för att ni orkar dela med er. Så som Ulrica delat med sig av sig själv gör att jag med många andra får en annan syn och mening med livet. TACK !
Jag önskar att du visste vad du betytt för mig.
Jag tänker på er !
Kram Anna

Anonym sa...

Tänker på er, har följt Ulricas blogg länge. Vet precis hur ni nu har det. Jag har upplevt precis samma.Min lillasyster hade hela tiden någon som hållde i hennes hand och även låg brevid henne.Hennes man och tre små barn sov hos henne och vi tre systrar turades om att vara hos henne.Jag tror och hennes man säger att hon hela tiden visste att vi var där. Hennes bröstcancer var spridd till benmärg och de sista två veckorna även till hjärnan.Hon lämnade oss den 21/12-09 endast 41 år gammal.

Styrkekramar till er alla/ Lena

Milla sa...

Tack snälla Lasse för att du vill skriva till oss. Förstår att det inte kan vara lätt...Ulrica har verkligen berört många och det finns som sagt inte mycket att säga mer än att det finns många här ute som tänker på er. Styrka o kram Milla

Mi och Christoffer sa...

Du är underbar Lasse! Se till att ta hand om dig också, massa kramar från Mi

firewoman sa...

Det finns inga ord som kan lindra det ni måste gå igenom, men vi är många som tänker på er alla. Vi är oändligt tacksamma för att vi fått lära känna er genom Ulrikas blogg och fått ta del av hennes oerhörda styrka och positiva energi. Där har många av oss andra mycket att lära oss. Stor kram!

Anonym sa...

Tänker på er!
Kramar <3

memilla sa...

Kära nån...har följt Ulricas blogg länge nu och trots att hon varit/är så sjuk så hoppas man ändå på mirakel!!!
Styrketankar!!! Vad säger man?

Anonym sa...

Lasse, hoppas att du känner all värme och allt stöd du har från Ulricas alla bloggläsare. Jag hoppas ni får ett lugnt och fridfullt avslut. Tänker på er..

Evelina sa...

Jag finner inga ord utan skickar BAMSEKRAMAR till er!

Anonym sa...

Tänker på er och hoppas att ni får en fin sista tid ihop.

Styrkekramar
Karin

Ullebulle sa...

Ni lämnar ingen oberörd!
Varmaste kramar....

Jenny sa...

Mina varmaste tankar till er...
Detta är så svårt, jag vet,Älskade Fina mamma reste vidare för bara 6 veckor sedan...
Det är tufft för er alla nu och jag hoppas att Ulrica inte har ont och jag är ganska säker på att hon känner att ni är där, hon hör er säkert också...
Detta är så tungt och tufft och mina tårar trillar...
Jag trodde faktiskt inte det skulle gå riktigt så här fort men det var lika för min mamma.
Jag hoppas att ni får all hjälp ni kan och att Ulrica kan få vara hemma tills hon reser vidare...

Ni finns i mina tankar och jag skickar er, som alltid
Styrka Kärlek Hopp & Mod

Kram Jenny

Anonym sa...

Ulrikas sista ord i sin blogg var: KÄRLEK.

Det är klokt att leva med kärlek i åtanke varje dag. Och att avsluta sitt liv i kärlek är en ynnest som inte alla får.

Kaffe och Mazarin sa...

Kramar till hela familjen!!!
Tack Lasse för att du orkar uppdatera...

Anonym sa...

Till alla dem som vakar om natten.
Till alla dem som kommer när man ropar.
Till alla dem som är fyrar i mörkret.
Till alla dem som finns där när mörkret lägger sig över världen.
Till alla dem som tröstar och stryker över kinden.

Tack Lasse för att du omsluter Ulrica med din kärlek.

Kram Maggie

Anonym sa...

Finns inga ord. Följt bloggen från början så det är med sorg i hjärtat när jag läser det sista inlägget. Ulrica utstrålar sådan glädje, styrka och kärlek. Hoppas ni kan bära med er detta. Vet hur det känns så jag sänder er styrka./kramar

Anonym sa...

Jag känner er inte, men ni finns i mina tankar jämt!!
Kram och lilla Doris? ligger hon brevid Ulrica?

Anonym sa...

TA HAND ON ER

Amanda sa...

mina tårar rinner när jag läser ditt inlägg lasse. önskar så innerligt att det fanns något jag kunde göra..jag tänker på i mängder. ni finns i mina tankar hela tiden. mängder med styrkekramar till er alla <3

Lisa sa...

Hoppas att ni får en fin sista tid tillsammas. Krama om Ulrica och säg att det är många som tänker på henne.

Anonym sa...

Jag blir så ledsen.
Mina allra varmaste sympatier. <3

Med all kärlek

Marie i Järna

Fiona sa...

Jag har följt Ulricas blogg länge nu, och många gånger kännt igen mig i hennes tankar och funderingar kring sjukdomen. Trodde verkligen att Ulrica skulle bli en av dem som besegrade cancern, men inser nu att det inte kommer att bli så.
Många många varma kramar till Ulrica och hennes familj, med massor av kärlek och omtanke.

Anonym sa...

Jag har under en tid kikat in här och fått njuta av många fina chokladpraliner i bloggen. Känt värmen och styrkan i Ulricas ord. Märkt att hon är en person som lever här och nu, som njuter av det enkla och vackra i vardagslivet! Och det är något som jag och säkerligen många andra har inspirerats och tagit lärdom av!
Hoppas webb-kärleken från mig och alla andra bloggläsare når ut till er i den tunga tid! ♥♥♥♥ Susanne

Anonym sa...

Vilken fantastisk man du Lasse är, som fortsätter Ulricas bloggande, finns vid hennes sida, finns för hennes barn och föräldrar, i en tid som denna. Ta hand om dig själv också, låt de runt i kring hjälpa dig också, för du måste orka vidare när Ulrica är borta.
Har varit i liknande situation med vak och väntan på det oundvikliga, tänker på er.

Kramar Susanne

Anonym sa...

Tack för att du orkar uppdatera. Massor av kärlek och styrka till er alla. Kram sussie

Mimmibruun sa...

Har varit i USA i drygt 1 vecka och blir alldeles bestört när jag läser hur det blivit med Ulrika! Följt hennes blogg länge...Mina tankar går till Ulrika och hennes familj.

Marie

mimmibruun@blogspot.com

madeinjapan.nu sa...

tårarna rinner för mina kinder, tack ulrica för allt du gett, för att du delat med dig av både glädje och sorg <3 tänker på er hela familjen, mitt i all sorg så känner jag en viss glädje att vi fått ha en sådan underbar människa bland oss och att ni har fått ha henne i er familj. kramar, kramar och ännu mera kramar


ulrica: hälsa mamma och dossyster, jag är säker på att ni kommer hitta på massa rackartyg tillsammans. vi ses snart

caroline sa...

Jag vill inte att det skall vara så här..önskar er all frid och ro..

Anonym sa...

Jag har följt Ulricas blogg ett tag och nu rinner det tårar nerför mina kinder...jag tänker på er alla och önskar er trygghet och styrka när det blåser som värst...många varma kramar

D.A sa...

åh Lasse, min Lasse....

Anonym sa...

Skickar massor av kramar till Dig Lasse så att du får extra kraft nu när det är som allra svårast för Dig och Ulrika! Mina tankar hoppas jag når fram till Ulrika, mitt tack för allt som du förmedlat till mig och alla andra över livets viktigaste!!! Tänk KÄRLEK och låt Dig inte dras ner av alla negativa vibbar som vissa människor sprider omkring sig. Du Ulrika har varit en utmärkt vägvisare vilken väg som är den rätta! Jag önskar Dig ett fint avslut, det bästa tänkbara till Dig! Kramar i mängd till alla dina nära och kära från Anki

Anonym sa...

Tänker på Ulrika och hoppas att hennes slut blir så lugnt o smärtfritt som möjligt. Det gick för fort det här tycker jag. Jävla skitsjukdom.
Tänker på dig Lasse o barnen det måste vara tufft.
Kramar från Umeå

ulrika sa...

För några timmar sen var jag här inne och läste detta du har skrivit Lasse...och det gör så ont i en o finns inga ord...
Jobbar i en bokhandel och när boken kom om Hanne,Sabina och Ulrica har jag följt alla tre här på bloggen...
Vad jag kommer sakna det härliga Ulrica har skrivit...änndå Ni har haft dessa kämpiga år...har hon varit så sprudlande av
energi och glädje...som har smittat av sig...
och fått en annan att tänka om...
hon har varit en sådan fighter..
Många kramar...

/Ulrika

Anonym sa...

Det hela är ofattbart, overkligt och väldigt svårt att ta in.
Vi är alla med er.
Oändligt många kramar.

Anonym sa...

Tack Lasse för att du delar med dig och orka skriva.
Har fölt bloggen en längre tid och trodde att detta fixar Ulrica.
Det har varit underbart att läsa om eran kärlek till varandra och barnen och Doris.
Så här snabbt skulle det ju inte gå?
Jag tror hon känner att ni finns där. Hon känner eran Kärlek till henne.
Många tankar, stryka och kramar till er alla. <3

Jag är Elisabeth sa...

Nattikramen till dig Ulrica! Tack för ditt fina mail jag fick i torsdags. Känns läskigt att det kan gå så fort men för hoppningsvis har du inte ont.
Tänker på dina nära och kära.
/Elisabeth

Jonna sa...

Jag har följt Ulricas blogg en låg tid, har alltid trott att hon skulle klara det o bli frisk, hon var så stark, imponerad av hennes styrka, o nu så e slutet nära, blir så ledsen.
Kramar om!
Från en trogen bloggläsare...

Maria sa...

Många kramar till er allihop. Jag hoppas ni får en lugn sista tid tillsammans med Ulrica. Jag tänker på er och har svårt att förstå det som väntar. Hennes själ har varit så levande hela tiden, det är ofattbart att det ska ta slut.

Kärlek!

Anonym sa...

Åh så ledsamt att läsa, gör ont ända in i hjärtat. Många styrkekramar till er alla!!

litentanta sa...

Hittade hit till dig Ulrica genom Sabina, var en av de första som fick hem er underbara bok och tillbringade en helg mitt i vildaste skogen i Lappmarken läsandes om era levnadsöden. Ni har kämpat så hårt, alla tre och jag hoppas att ni kommer att mötas "där uppe" och vet om hur oerhört mycket er bok har givit oss andra anhöriga.

Mina tankar går till dig Ulrica, Lasse, Alva och Adam. Hoppas att allt bara går så bra det kan och tack för ditt inlägg. Livet kan vara så jävla orättvist ibland, orden räcker inte till...

Mvh Efwa - litentanta

Anonym sa...

Lasse och Ulricas övriga familj!

Det här är ett så sorgligt besked! Ulrica har kämpat så bra och bjudit på sig själv och sina tankar.

Tankar med önskan om lugn och frid till Ulrica! Styrkekramar till Lasse, Alva, Adam, Ulricas föräldrar, syskon och övrig släkt - och till underbara "Djuret"!

Ulrica känner er närhet!

//Moa

Anonym sa...

Mina tankar är hos er och jag hoppas att ni kan hitta styrka att ta er igenom allt detta. Jag är övertygad om att ni gör allt för att Ulrica ska få det så bra som möjligt den sista tiden.
Styrkekramar!
Alexandra i Umeå

Anonym sa...

Har följt bloggen länge hittade hit från Sabina, mitt hjärta gråter med att utgången blev såhär, misdte min lillebror 40 år i cancer för ett år sedan. Alls styrkekramar från mej till er alla.

Anonym sa...

Inte läst bloggen på ett år tror jag och kommer tillbaka och ser detta. Ni finns i mina tankar fastän jag aldrig träffat er. Kramar /Angie

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 230   Nyare› Senaste»