måndag 17 februari 2014

Fyra år

För första gången har jag väntat ett helt år med uppdatering, så det blir spännande att se hur många läsare som finns kvar.

Så, vad har hänt sedan senast?

Anna och jag trivs superbra i vår lägenhet, vi kan verkligen rekommendera Solna med sin natur och närhet till det mesta.
Närheten till Friends arena har vi förstås utnyttjat vid flera tillfällen och vi har sett både Kiss, Black Sabbath och Elton John där det senaste året.

I somras fyllde jag 40 och själva födelsedagen firade jag och Anna i New York. Det var en fantastisk resa med många musikalbesök, stand up och till och med en inspelning av The Late Show med David Letterman. Vi passade även på att åka över till Boston i en knapp vecka för att hälsa på en kompis som bor där.

Eftersom Anna också fyllde jämnt i somras (35 kan väl förresten inte alls räknas som jämnt?), så passade vi på att ha en 75-årsfest när vi väl kommit hem igen. Vi har verkligen många bra och kul kompisar som är bra på att festa.

Adam har tagit körkort. Inte för trampbil, alltså, utan för riktig bil. Jag ska sluta med "Adam är bara ett barn"-skämt, han är faktiskt en ung man nu och en riktigt bra sådan. Jag är väldigt stolt över honom, hans studieresultat och hur han är som människa. På tal om studier tar han ju studenten nu till våren och han funderar på att börja studera i USA i höst.

Alva går i nian och håller precis på att söka till gymnasiet. Hon är inte heller så liten längre. Hon kommer hit då och då för att äta middag eller kanske se en film och det är lika mysigt varje gång.

Jag får ju inte glömma att nämna Doris. Hon fyllde sex år i höstas och spenderar dagarna på hunddagis i Råsunda där hon trivs jättebra. Just nu är hon hos min syster för några dagars semester. Där får hon långa promenader och kan dessutom leka med sin kattkompis Milo.

Jag avslutar, återigen, med Ulricas ord;
Tänk kärlek!

35 kommentarer:

Anonym sa...

❤❤❤
Vi läsare finns kvar, tror att vi är många som är det...
Jag tittar in lite då och då, och hoppas på en uppdatering.
Härligt och höra att du och Anna har det bra, likaså Adam och Alva. För att inte glömma Doris! Önskar Er all lycka!!!
Hoppas på att du överraskar oss läsare med ett nytt inlägg, väldigt snart;-)

Anna i Huddinge
❤❤❤

Anonym sa...

Tack Lasse för att du uppdaterar för oss trogna läsare! Jag har ännu inte hittat någon blogg som jag tycker lika mycket om som Ulricas.
Jag är jätteglad att du, Anna, Adam, Alva & Doris har det bra!
Allt gott!
Johanna

Sofia sa...

Vad härligt att höra att ni alla har det bra!

Anonym sa...

Visst finns vi kvar! Mer uppdateringar när det händer något kul i livet! Önskar er ett fortsatt underbart liv tillsammans! Tänk kärlek...

Anonym sa...

Va skönt och höra att ni har det bra. Ta väl hand om er. Kram Lena

Anonym sa...

💕

Anonym sa...

Jodå, visst är vi kvar! Det är så roligt att läsa om allt ni gör och att få veta hur det är med Adam, Alva och Doris.

Vi tänker kärlek...

Anonym sa...

kollar fortfarande in då och då. Och just orden tänk kärlek har jag ofta använt och varje gång tänkt på ulrika.

Anonym sa...

Vi är kvar...
Kikar in lite då och då för att kolla om du skrivit något. Blir så glad nu att du faktiskt gjort det. Gott att läsa att ni alla har det bra i livet.
Allt gott till er alla.

Kram Maggie

Lillie plein damour sa...

Hej vännen,
Jag tänkte pâ Ulrika i dag, och i kväll gnistrar det bland stjärnorna pâ himlen.
Jag tänker ofta pâ er och undrar hur ni har det.
Ni var till ett stort stöd dâ jag blev sjuk, tjejernas bok var den första jag köpte när jag fick min dom.
7 âr sedan och jag lever pâ bonus, kom precis hem frân Israel och Jordanien. Jag är sâ otroligt tacksam, och hjälper fortfarande patienter här i Frankrike som vacklar in och inte vet vad som hänt när domen faller.
Jag tänker kärlek varenda dag.

Ta vara pâ dig och din familj, kram

Anonym sa...

Skönt att läsa att både du och barnen har det bra! Hälsn /Karin, som också kikar in i bloggen då och då.

Anonym sa...

Tänker kärlek <3

Ulrika sa...

Skönt att höra att ni alla har det bra! :o)

Anonym sa...

<3 <3 <3 Glömmer aldrig Ulricas bloggande!!! kraaam lottie

johanna sa...

kikar allt in då och då =) Så härligt att höra att ditt liv går fint! Hoppas barnen har det bra också!
Allt gott

Anonym sa...

Klart vi är kvar. Vi glömmer aldrig men livet går vidare.

Anonym sa...

Hälsningar från en änkling med två barn in Finland. Läste idag på nytt "Livet kan inte vänta". Den var en inspirationskälla tre år sedan för min hustru som gjorde en liknande bok om sin kamp. Hon strök med sommaren 2011. Allt gott till din familj och tack för ert föredöme.

Kai

Anonym sa...

Hej!
Klart vi finns här ;) Ulricas box of chocolate är fortfarande något utöver det vanliga. Vilken härlig kvinna!
Massor med kramar till er alla men speciellt till Alva och Adam. Hoppas att mamma finns där för er på sitt sätt.
Kramar Laila

Anonym sa...

Finns kvar��. Roligt att höra att ni har det bra!
kram Åsa

Anonym sa...

Tack för uppdatering. Det känns viktigt för oss som tittar in med jämna mellanrum. Så bra allt ser ut att ha ordnat sig för er alla.
Tack och kärlek

Anonym sa...

Ska genast plocka fram "Livet kan inte vänta" från hedersplatsen i bokhyllan och läsa den på nytt. Det gör ont men på samma gång har den boken och er historia kommit att bli ett "wakeupcall" för mig under mindre bra dagar. Då tänker jag -Tänk kärlek och -Livet kan inte vänta!

Önskar er allt gott! Och hoppas Adam åker iväg efter gymnasiet. Det är once in à lifetime!

Anonym sa...

Önskar fortsatt lycka till Dig och din Anna!! Lycka till även för Adam och Alva i deras studieval!!
Ja 4 år sen Ulrikas kamp var slut och snart 5 år när Sabinas kamp tog slut. Jag tror att de fortsätter sitt fina vänskap som änglar i himlen. Tack för restaurang tips i N.Y ....vi var ju där samtidigt som ni :) och hade en härlig vecka.
Många kramar till er alla/ Sirpa / Sabinas mamma

Nikki sa...

Åh sitter här alldeles tårögd och piggig på armarna! Blir så berörd över dina ord! Så underbart härligt att ni verkar må så bra och hittat en ny mening med livet...

Jag bara känner att Ulrica finns där på andra sidan och är så stolt över er allihopa!

Längtar efter nästa uppdatering.... :-)

Carolina sa...

Tittar in nån gång då och då när andan faller på. Härligt att höra att livet rullar på fyllt av glädje och nya fina minnen tillsammans med Anna, Adam och Alva…ja, och så Doris också förstås!
Önskar er fortsatt allt gott!
/Carolina

Anonym sa...

Underbart att höra ifrån dig, och att få veta att livet är snällt mot dig och barnen. Ja, och mot Anna också som fick träffa dig. Jag tror absolut att Ulrica är nöjd med det, för hon verkade vara en sån människa som månar om andra. Som brydde sig om hur andra har det och vill att andra ska ha det bra.
Jag saknar Ulricas skrivande. Hur hon kunde konsten att berätta helt vardagliga saker och få oss läsare att känna oss delaktiga i hennes vardag och liv. Ulrica var en sådan person man nästan trodde sig känna på riktigt eftersom hon var så öppen och levande.
Jag hoppas att du ska fortsätta att ha det bra. Att du och Anna får uppöeva fler spännande/roliga/ mysiga saker och platser tillsammans och att det går bra för barnen även i framtiden.

Tänk kärlek <3
/Annelie

Anonym sa...

Kram <3

Anonym sa...

Kul att höra att ni mår bra och att livet går vidare.
Jag är säker på att Ulrika håller ett vakande öga på er allihop.....
Ha det bra / Susanne

Anonym sa...

Kollar på bloggen ibland. Undrar hur det går. Karin i Umeå

Anonym sa...

Roligt att läsa att ni har det bra. Jag läser också Livet kan inte vänta, igen och igen. Sorgen efter människor som gått bort., speciellt i cancer och när man sett dem lida, går aldrig över. Man lär sig hantera den, men den går inte över!

Skriv igen!
Malin i Norrbotten

Anita sa...

Tack för att du uppdaterar!

Anonym sa...

Väntar med spänning på nästa inlägg...så himla härligt att vi får fortsätta läsa om barnen och dig! Lycka till med allt!

Madde

Anonym sa...

Härligt att ni mår bra! Ulrica satte verkligen spår hos en och berörde, skakade om på ett fantastisk sätt. Ha en skön semester/ Licelotte

Anonym sa...

Härligt att om ditt och Annas nya liv är rikt på många sätt, och om Adam och Alva!
Tänk kärlek och ta hand om varandra, all lycka till er!
Irene Nälsta

Anonym sa...

Jag finns kvar��

Elisabeth sa...

Hoppas på en ny uppdatering :) Elisabeth